Gå til innhold

Henvisning til ekstra ultralyd sent i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag (uke 39) og etter at kurven på "magemålet" har kommet mer og mer over det grønne området for hver uke, valgte jordmor å sende meg til ekstra ultralyd. Da hun ringer sykehuset for å få time, får hun beskjed om at hun må sende inn vanlig henvisning per POST og så får jeg da svar i posten om ny time!  :sjokkert:  :sjokkert: Jordmor forklarer at det kun er en uke igjen til termin og hun hadde håper på at jeg kunne få en time innen de neste dagene. Nei, det gikk ikke, det måtte sendes via posten. 

Er det virkelig mulig?! Har ikke sykehusene i det minste en epost ordning?! :sjokkert:

Anonymous poster hash: c4a6a...e50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve å ringe til obsposten på sykehuset du tilhører og forklare bekymringen og si at du selv er veldig bekymret(selv om du kanskje ikke er det) og be om å få komme inn til en kontroll? Mulig du kan få komme til den veien i stedet for å gå via ultralydlaben.

Det er dessverre "opplest og vedtatt" at det er tryggere å sende sensitive dokumenter med posten enn epost.

Anonymous poster hash: 14322...43b
Skrevet

Kan du ikke prøve å ringe til obsposten på sykehuset du tilhører og forklare bekymringen og si at du selv er veldig bekymret(selv om du kanskje ikke er det) og be om å få komme inn til en kontroll? Mulig du kan få komme til den veien i stedet for å gå via ultralydlaben.

Det er dessverre "opplest og vedtatt" at det er tryggere å sende sensitive dokumenter med posten enn epost.

Det er jo en mulighet! :) Det skal jeg gjøre i morgen. Takk for tipset! :) Men heter det obsposten? Aldri hørt om det før. Kan jeg ringe til sentralbordet og bli henvist der i fra?

Skrevet

Det var rart. Når jordmor ville at jeg skulle sjekkes ringte hun bare sykehuset og jeg dro direkte dit.

Anonymous poster hash: b4a3a...4fb

Skrevet

Pussig. Vi sender henvisninger elektronisk (ikke via epost, det er ikke lov). Henvisning kan jo også som regel fakses, men da må det avtales og avidentifiseres. 

Har sendt noen få med post når vi har hatt datatrøbbel, men hvis det har vært noe viktig/noe som haster så har jeg alltid fakset. 

Anonymous poster hash: 56b32...68a
Skrevet

Det er jo en mulighet! :) Det skal jeg gjøre i morgen. Takk for tipset! :) Men heter det obsposten? Aldri hørt om det før. Kan jeg ringe til sentralbordet og bli henvist der i fra?

Obsposten=Observasjonsposten, heter ihvertfall det på Haukeland, mulig det kan ha andre navn andre steder.

Skrevet

Jøss, da min jordmor ringte til sykehuset fordi hun ville jeg skulle ha en ekstra ultralyd fikk jeg komme senere samme dag jeg...

Anonymous poster hash: 03b56...b3a

Skrevet

Min jordmor ble også avvist av føden (på Haukeland.)  Hun prøvde å få gjennomslag i sikkert 10 min, men nei. De hadde ikke tid osv.
Jeg var 2 uker over tiden og jeg hadde over natten fått diverse symptomer som ikke var bra. Jordmor var veldig bekymret og ville som sagt ha meg inn for en sjekk på sykehuset.

Jeg ble da oppfordret av jordmor til å lyge på meg at jeg ikke kjente liv.

Gikk hjem, ringte føden, løy og fikk komme inn.

Bra var det for barnet mitt hadde ikke overlevd et døgn til i magen.

De som tok i mot meg da var forferdet over at jeg/jordmor hadde blitt avvist tidligere på dagen.

Anonymous poster hash: 70b14...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...