Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Bor i blokk men trenger større plass nå. Tenker kjøpe enebolig eller tomannsbolig nå, men ser at vi må låne kanskje så mye som 3 millioner. Vi tjener til sammen ca 900000- 1000000 sammen, brutto. De sier jo at renta skal ligge lav lenge, men man må jo faktisk ta høyde for at den kan stige. Har folk her inne mye lån? Vil noen råde meg til det ene eller det andre? Anonymous poster hash: 7d60e...193
TPK Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Vi har lån på 3,2, inntekt på 1,2. Men nå er huset verdt omtrent 5 mill da, så jeg synes ikke det er så ille. Vi kan alltids selge hvis det blir krise.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Vi kjøpte hus for seks mnd siden. Banken sjekket at vi kunne klare å betjene lånet med ganske mye mer renter enn idag. De la på 5-7%, husker ikke eksakt. Da så de hva vi satt igjen med i mnd. Vi kunne kjøpe et hus for fire mill som øverste grense, men valgte et for tre mill istedet. Det er jeg uhyre glad for i ettertid. Men så var jeg også veldig klar på at jeg vil ha penger til å kunne dra på teater, konserter, festivaler, museum etc og ikke bo meg ihjel. Nå tar vi i tillegg opp lån på 150 000 kr til bil. Anonymous poster hash: 48c5c...d0e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Vi tjener det samme som dere og har 3,4 i lån. Lever veldig godt, selv om vi i tillegg til boliglån betaler 7000 i bhg (tre barn) Anonymous poster hash: afd3f...d24
jojoen Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Vi har rett over en mill I brutto inntekter og ca 2.8 mill i lån. Da betaler vi ca 15000 pr mnd (20 år nedbetaling). Det går helt greit. Skulle renta gå opp, eller snarere når renta går opp, klarer vi å betale litt mer av månedsinntekten vår. Blir det veldig trangt kan vi jo utvide nedbetalingstiden, evt be om avdragsfrihet en periode.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 Takk for svar alle sammen. Skal gå i banken og snakke med dem. Får 4 mill ca for leiligheten, så da har vi godt med egenkapital. Og, som en sier, man kan jo bare selge hvis det blir for vanskelig...... Det virker vel ikke som om bologbobla skal sprekke med det første. Anonymous poster hash: 7d60e...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå