Gå til innhold

Er jeg sær?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemor til barna kommer på besøk rett før jul. Minstemann er da 5,5 mnd. Bestemoren vil ta med seg barna på besøk til annen familie en natt eller to.

 

Jeg sa at jeg syns minste er for liten enda.

 

Hun bor på andre siden av landet, har sett minste 2 ganger til nå, en liten uke av gangen. Hun er verdens beste. Men har valgt selv å flytte så langt unna (hun var der når største var liten).

Hun synes jeg er sær. Begrunner det med at han er jo med familie.

Greit nok det. Men det vet da ikke han. Han husker vel ikke henne nå engang. Sist hun så han var han 3 mnd. Så det bli jo 2,5 mnd. mellom.

 

Hadde du sendt på overnatting?

 

Anonymous poster hash: 48057...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestemor til barna kommer på besøk rett før jul. Minstemann er da 5,5 mnd. Bestemoren vil ta med seg barna på besøk til annen familie en natt eller to.

 

Jeg sa at jeg syns minste er for liten enda.

 

Hun bor på andre siden av landet, har sett minste 2 ganger til nå, en liten uke av gangen. Hun er verdens beste. Men har valgt selv å flytte så langt unna (hun var der når største var liten).

Hun synes jeg er sær. Begrunner det med at han er jo med familie.

Greit nok det. Men det vet da ikke han. Han husker vel ikke henne nå engang. Sist hun så han var han 3 mnd. Så det bli jo 2,5 mnd. mellom.

 

Hadde du sendt på overnatting?

 

Anonymous poster hash: 48057...9bb

Aldri i livet!

 

Anonymous poster hash: 17d12...f66

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke

 

Anonymous poster hash: b6889...b93

Skrevet

Sier som hun over. Aldri i livet.

Våre var ikke på overnatting flr de var nesten to år. Vi begge ville de skulle kunne gjøre seg forstått før det.

 

Anonymous poster hash: 26cc6...b39

Skrevet

Takk for svar.

 

Anonymous poster hash: 48057...9bb

Skrevet

Aldri! Hadde dette vært en bestemor som han hadde sett gjevnlig siden fødsel, så kanskje.. Men ikke en så å si fremmed dame som han ikke husker.. Familie eller ei!



Anonymous poster hash: 76cb2...99c
Skrevet

Kan ikke du eller far være med på besøket, eller de komme til dere, hvis det er viktig at familien treffes?

Dette hadde helt sikkert gått fint, men jeg ser ikke helt poenget med turen. Småbarn er jo ikke akkurat de mest spennende å ha besøk av og ikke har de særlig utbytte av å reise på besøk selv heller.



Anonymous poster hash: af689...09a
Skrevet

Nei. Min er nå 6 mnd og jeg synes han er altfot liten til overnatting uten meg! Og hva med amming....nei.

Skrevet

Uaktuelt. Babyen vet ikke hva "familie" er, og to måneder er tid nok i massevis til at bestemor er glemt for at så lite barn. Innen barnet er 5,5 måneder er det godt mulig at skepsisen også er på det sterkeste, og ikke vil tolerere annet enn kjente ansikter/mor og far. 

Det er uansett alt for lenge for en baby å være borte fra den faste omsorgspersonen (mor og/eller far).



Anonymous poster hash: 1d538...931
Skrevet

Jeg hadde aldri overlatt en baby på 5,5 mnd over natten til noen som helst bare fordi vedkommende hadde lyst. Ikke en gang moren min, som traff barnet mitt nesten hver dag fra fødselen av. Hvis jeg var ødelagt av søvnmangel og trengte avlastning, så kanskje, men ikke bare fordi hun ville det.



Anonymous poster hash: b2111...9d7
Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde ALDRI gått med på det. Spebarn har ikke noe på overnatting å gjøre.

(Mine hylte til de fikk pupp i den alderen... Antar at svigermor skulle få kjørt seg for det var to til fire måltider hver natt!)

Skrevet

Helt uaktuelt!

 

Nå nattammet jeg enda når ungene var på den alderen da, ikke hadde de begynt med fast føde heller. Så de var avhengige av meg, jeg var ikke borte fra dem mer enn et par timer om gangen når de var på den alderen.



Anonymous poster hash: 84afd...5b3
Skrevet

Bestemor til barna kommer på besøk rett før jul. Minstemann er da 5,5 mnd. Bestemoren vil ta med seg barna på besøk til annen familie en natt eller to.

 

Jeg sa at jeg syns minste er for liten enda.

 

Hun bor på andre siden av landet, har sett minste 2 ganger til nå, en liten uke av gangen. Hun er verdens beste. Men har valgt selv å flytte så langt unna (hun var der når største var liten).

Hun synes jeg er sær. Begrunner det med at han er jo med familie.

Greit nok det. Men det vet da ikke han. Han husker vel ikke henne nå engang. Sist hun så han var han 3 mnd. Så det bli jo 2,5 mnd. mellom.

 

Hadde du sendt på overnatting?

 

Anonymous poster hash: 48057...9bb

 

Det ville vært fullstendig uaktuelt!! Du er ikke sær, nei :P 

 

Kan ikke du være med?

Skrevet

Du har vel fått nok til å svare på hvem som er sær...  Det er ikke du :)

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn!



Anonymous poster hash: 26708...93b
Skrevet

Jeg har ikke tillatt overnatting andre steder enn i nærheten av med så lenge jeg ammer. De har fått siste dråpe på ettårsdagen. Dvs ikke overnattet noe sted uten meg før de var ett år. Hadde ikke gjort det før om jeg ikke ammet heller. Selv ikke mamma fikk liv selv om hun har sett de 1-3 ggr per uke fra de ble født

 

Anonymous poster hash: ff811...a0e

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke. At hun kaller deg sær er rett og slett sneversynt og ufint. Skjønner deg utrilig godt. Man skal følge magefølelsen som mamma. Bare si at du setter stor pris på forslaget, men at du føler det ubehagelig akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: e97b7...acd

Skrevet

Nei, jeg syns ikke du er sær... Hadde sagt nei jeg også. For det første ser jeg ikke poenget med å sende vekk ungene om jeg ikke vil ha barnefri, for det andre syns jeg ikke babyen er gammel nok til å dra vekk med en som ikke kjenner babyen bedre. Barnepsykologer anbefaler ikke at hovedomsorgspersoner lenger vekk fra barnet enn noen timer/en kveld/en natt når de er så små. Svigermora de er egoistisk og burde vite bedre. Ganske normalt å amme når de er så små også...

Skrevet

Nei!

 

Anonymous poster hash: 540be...fcb

Skrevet

Takk for alle svarene!

 

Nei altså hun vil bare hjelpe for vi skal noe den helgen, så hun kommer på eget initiativ slik at hun kan være litt med barna (veldig glad for det, men trenger ikke barnevakt egentlig). Men jeg vil ha hvertfall babyen hjemme/i nærheten. Hun ville ta de med seg. Det var kanskje litt sårt at jeg sa nei, hun vil jo bare hjelpe.

Det er min mamma ikke svigermor.

 

Måtte bare høre om jeg virkelig var litt sær. Men her var alle, utrolig nok, enstemmige!

 

Anonymous poster hash: 48057...9bb

Skrevet

He-he... ikke ofte man ser enstemmighet på forumet - men du ser ut til å ha greid det, Hi ;)

 

Kan bare si meg enig med alle andre. Det er sikkert godt ment, men likevel uaktuelt.



Anonymous poster hash: 4f42d...ab8
Skrevet

Aldri i livet.

 

Man sender ikke bort sitt barn til en person som barnet ikke kjenner. Og spesielt ikke i den alderen

 

Uaktuelt!

 

Anonymous poster hash: 35718...ebb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...