Gå til innhold

Polen før jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaring? Jeg spurte her for en stund siden om warzawa. Noen sa krakow er en penere by. Vi har bestilt til warzawa ti dager før jul, en langhelg. Lurer på om noen har vært på type julemarked der før jul? Er det billig å kjøpe julegaver der? Altså, er klær like "dyrt" som i Norge? Maten regner jeg med er billig..

Anonymous poster hash: 23b8b...dc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat og drikke er billig så lenge man unngår de verste turist stedene 😉

Prisene ellers på f.eks klær og sko er ganske likt som hjemme, med mindre man kjøper polske merkevarer, da er det endel billigere.

Anonymous poster hash: 9ede8...f91

Skrevet

Polsk sminke og hårprodukter er veldig billig, og jeg synes iallefall det er god kvalitet! Vært i Polen tre ganger, og forrige gang endte jeg opp med å også kjøpe med meg en ekstra bag for å få med alt jeg handlet  :danse:  Men ja gikk mye i kosmetikk og hårprodukter (hamstret på Rossmann-butikken som var nær hotellet, før jeg gikk videre til de litt dyrere parfymeriene ;) ), både til meg selv og til gaver. Synes ikke klær og sko var særlig billigere enn i Norge, og heller ikke elektronikk (kjøpte meg stylingjern men bare fordi jeg ødela det jeg hadde - sparte maks en hundrings.). 

God tur!  :blomst:  Selv er jeg Krakow-fan, men jeg trivdes kjempegodt i Warszawa også, og neste polentur blir en kombiasjon av både Krakow og Warszawa  :Nikke:

Anonymous poster hash: d2639...4da
Skrevet

Takk for svar! Jeg har kjempelyst å spise på the cheesecake factory feks :D dust spm, men jeg håper polakkene er flink i engelsk? Er det noen klesbutikker jeg "må" få med meg? Jeg liker shopping. Åh, mye jeg lurer på. Men gleder meg sykt :)

Skrevet

Krakow var kjempefint. Praha fint, men mindre. Og de har visstnok veldig bra julemarked. 

Skrevet

Takk for svar! Jeg har kjempelyst å spise på the cheesecake factory feks :D dust spm, men jeg håper polakkene er flink i engelsk? Er det noen klesbutikker jeg "må" få med meg? Jeg liker shopping. Åh, mye jeg lurer på. Men gleder meg sykt :)

De er bedre på tysk.. men det går så bra så. Hold deg til de vanlige europeiske merkene, de østeuropeiske har mye akryl og dårlig kvalitet. Men er billig da.. 

Skrevet

De er bedre på tysk.. men det går så bra så. Hold deg til de vanlige europeiske merkene, de østeuropeiske har mye akryl og dårlig kvalitet. Men er billig da.. 

Nei polakkene generelt er ikke gode på engelsk. Min mann er polsk og jeg har vært i Polen veldig mange ganger, og ca 80 prosent av de man møter som butikkmedarbeidere ser dumt på deg når du prøver å snakke med dem på engelsk. Shopping i Warsawa er betraktelig dårligere enn Krakow, men du finner sikkert det du leter etter. Byen er også mye mindre innbydende enn Krakow, men noe julebelysning har de så du vil sikkert få noe julestemining. Julemarked i Warsawa har jeg ikke fått med meg, men det behøver ikke bety at det ikke finnes.

Anonymous poster hash: a4401...383

Skrevet

"Gamlebyen" i Warsawa er kjempe fin! Du får mye for pengene med tanke på mat/drikke og overnatting. Vi betalte 1800kr for tre netter på 5 stjernes hotel. Kos deg masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...