Gå til innhold

Gå alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i blokkområde i Oslo, barna er vokst opp her. De går alene mellom de nærmeste "tunene" og leker. De er 7 og 9. Kan de gå alene på Halloween eller burde jeg gå med de?

Når synes dere ungene er store nok til å gå selv?

Anonymous poster hash: 011ef...3db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker de er store nok. Gi dem klare instruksjoner om ikke å ringe på flere ganger eller "herje" med dørene.

Anonymous poster hash: 98dd8...438
Skrevet

Synes ikke de er store nok. Koster seg ingenting å holde deg i bakgrunnen.

Skrevet

Jeg hadde gått med dem. Men så har jeg fordommer mot blokker.

Anonymous poster hash: 88afd...a80

Skrevet

Mine yngste på 7 og 8 år går jeg noen meter bak, de får ikke ut alene i mørket på halloween.

Storebror på 11 år alene med noen kompiser, men i fjor hadde de en ekkel opplevelse med eldre ungdommer som kom og stjal snopet fra dem. Ikke noe dramatisk, men det kom en gjeng ungdomskoleelever som rappet bøtta fra sønnen min og kompisene hans. 

Tantebarnet mitt på 13 opplevde noe lignende i fjor, da var det eldre ungdommer som kastet noe etter de.

Barna dine er ikke de eneste som er ute denne kvelden, og det som blir sett på som uskyldige rampestreker for eldre barn kan være skremmende og ekkelt for en 7-åring.

Så jeg tar på meg jakke og refleksvest og går noen meter bak mine jenter på lørdag, for at de skal føle seg trygge og for at jeg skal slippe sitte hjemme og lure på om de har det greit.

Anonymous poster hash: 995e7...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...