Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg sparket lilletåa hardt i et stolbein idag og lurer på om den kan være brukket? Det gjorde veldig vondt da det skjedde og litt etterpå, deretter moderat vondt. Tåa er blitt veldig hoven og blå på innsiden og rett nedenfor festet til foten. Nå har jeg stort sett en følelse av at tåa er bedøvet eller nummen, men kjenner smerte om jeg kommer bort i den. Jeg har også vondt oppå foten oppover mot ankelen. Jeg klarer å gå, men det er ubehagelig å ha på sko. Høres dette ut som brudd? Det gjør ikke særlig vondt i tåa nå, har bare følelsen av at den er bedøvet + en slags murring, samt smerter oppå foten. Er usikker på om jeg burde ringe fastlegen imorgen, gjør de egentlig noe hvis tåa er brukket? Håper noen med erfaring kan svare, er spesielt nummenheten/den bedøvelse følelsen som gjør meg usikker, for det er som sagt ikke så voldsomt vondt nå. Anonymous poster hash: 22086...0b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Det høres nok ut som brudd. Ring fastlegen tidlig i morgen, eventuelt ring legevakten nå. Viktig at den blir stabilisert så fort som mulig. Anonymous poster hash: 3a46d...793
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Du bør dra til legen din. Vet om ei som ikke tok det seriøst og etter noen uker fikk hun beskjed om at den var på grensa til amputasjon! Anonymous poster hash: 717e3...4a3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Når jeg brakk tåa bare tapet de og så fikk jeg smertestillende. Anonymous poster hash: 1b41e...b77
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg hadde så vondt at jeg ikke kunne gå med sko på da jeg brakk lilletåa. Var hos legen siden jeg trengte sykemelding. De gjorde ingen ting med den. Ikke taping en gang. Hadde da helt brudd i lilletåa ( vont og utrolig ekkelt å kjenne på det kneppet og føle at tåa var helt løs) og da var det delvis brudd i nabotåa. Var sykemeldt en uke fra jobb der jeg går hele tiden og gikk rett over i 4 uker ferie. Det var jeg veldig glad for. Anonymous poster hash: f3116...021
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 Gjorde heller ingenting da jeg brakk min. Er helt fin idag. Anonymous poster hash: b6847...199
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Brukket 3 tær, bare teipet de og ingenting mer. Anonymous poster hash: ccc65...5d8
klg,2 boys now:) Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 Brukket begge 2 ganger hver.teip den,det er det eneste de gjør.så lenge den ikke peker feil vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå