Gå til innhold

Allergisk mot egg, baby 5 mnd... Betyr det at

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ikke kan gi barne noe som helst som innholder egg? Legen fortalte meg at at barnet ikke kan spise verken rå eller kokt egg. Skjønner ikke helt. Jeg har kjøpt sånn glass med kylling frikassé. Og på baksiden står det kan være spor av egg? Betyr det jeg ikke kan gi det til barnet mitt?

Anonymous poster hash: f551b...081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Spor av" pleier å bety at det er produsert et sted de også produserer mat med egg i. Utstyret er vasket og det er kun for å forsikre seg dersom noen er hyperallergiske. Så "spor av" pleier å gå fint.

Skrevet

"Spor av" pleier å bety at det er produsert et sted de også produserer mat med egg i. Utstyret er vasket og det er kun for å forsikre seg dersom noen er hyperallergiske. Så "spor av" pleier å gå fint.

Okei tusen takk :) men vet du hva det innbærer når man er allergisk mot egg kokt eller rått? Betyr det f.eks at han kan aldri spise kaker som inneholder egg eller pannekaker osv? Alt dette er så nytt for meg og min fastlege hadde visst ikke tid til å forklare for meg

Anonymous poster hash: f551b...081

Skrevet

Det betyr at selvfølgelig at barnet ditt ikke kan spise noe som inneholder egg, inkludert kake og pannekake hvor egg er en av ingrediensene 😊 det finnes eggerstating å få kjøpt da👍

Masse info å få tak i om allergi på nettet, prøv å google deg fram😊

Lykke til!

Anonymous poster hash: b17bb...61f

Skrevet

En trøst: Du blir etter en stund fantastisk flink til å lese innholdsfortegnelser.

Anonymous poster hash: 909cf...c1c

Skrevet

Jeg er allergisk mot egg, og har vært det siden jeg begynte med vanlig mat som baby. Tåler å spise ting som kan inneholde spor av egg.

Jeg kan ikke spise noen ting som inneholder egg, eggepulver, eggehvitepulver, noe penslet med egg, frityrdeig med egg, majones, masse dressinger osv. Lista er lang! Men du kan trøste deg med at veldig mange barn vokser av seg denne allergien. Jeg gjorde ikke det, men lever fint uten egg! Bare å sende PM om du lurer på noe😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...