Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Har en diskusjon her.... Anonymous poster hash: 8a9f4...216
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Først og fremst for mye raske karbohydrater. Og i tillegg er riktig balanse mellom de ulike fettsyrene også viktig. Men først og fremst sukker og raske karbohydrater. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e
Gjest Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Egg blandt annet gir høyt kolesterol. Smør er også en av tingene. Fløte... Mye en kan ramse opp her.
Miss Chocolate Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Det dårlige fettet som bl.a finnes i mat med "uendelig holdbarhet".
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Kort oppsummering om grunnen til diskusjonen her; Jeg: overvektig og LAVT kolestrol Venninne: slank og HØYT kolestrol Hadde jo vært interessant å vite hva som gjør det så ulikt...Eller er det arv? hi Anonymous poster hash: 8a9f4...216
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Egg blandt annet gir høyt kolesterol. Smør er også en av tingene. Fløte... Mye en kan ramse opp her. Egg har godt med kolesterol, men det gir ikke høyt kolesterol, det er en myte. Heller ikke smør eller fløte fører nødvendigvis til høyt kolesterol. Men det dannes kolesterol om man kombinerer det med sukker og raske karbohydrater. Men i seg selv er smør og fløte og annet riktig fett ikke det som øker kolesterolet. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Kort oppsummering om grunnen til diskusjonen her; Jeg: overvektig og LAVT kolestrol Venninne: slank og HØYT kolestrol Hadde jo vært interessant å vite hva som gjør det så ulikt...Eller er det arv? hi Anonymous poster hash: 8a9f4...216 Det er noen få som har arvelig høyt kolesterol. Spørsmålet er vel hvordan og hva dere to spiser, og også hvor fysisk aktive dere er, det kan også spille inn. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e
Gjest Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Egg blandt annet gir høyt kolesterol. Smør er også en av tingene. Fløte... Mye en kan ramse opp her. Egg har godt med kolesterol, men det gir ikke høyt kolesterol, det er en myte. Heller ikke smør eller fløte fører nødvendigvis til høyt kolesterol. Men det dannes kolesterol om man kombinerer det med sukker og raske karbohydrater. Men i seg selv er smør og fløte og annet riktig fett ikke det som øker kolesterolet. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e Akkurat ja Merkelig at de som har høyt kol i familien har fått beskjed av leger om å kutte ut dette. Og forresten til HI, de er tynne også Mens jeg som er fet har lavt kolesterol.
soleia Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Det meste av kolesterolet, både det gode og dårlege, vert produsert i levera, og det meste av kolesterolnivået vårt er genetisk betinga. Det vi kan påverke sjølve er å vere i fysisk aktivitet, og å innta mindre kolesterolhaldig mat, og mat som verkar kolesterolsenkande. Som nemnt over her, så har nok karbohydrat ei rolle i dette og. Det er stadig usemje om dette temaet trur eg, men vi veit meir no enn tidlegare. Enkelte spreke og sunne folk kan likevel ha problem med høgt kolesterol, medan andre stillesittande med usunnt kosthald kan vere heldig med genane, så ein kan ikkje døme nokon berre ut frå kolesterolverdien Meir studerte folk har skrive om det her; http://beritnordstrand.no/10-tips-til-kolesterolsynkende-mat-du-kan-nyte/
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Egg blandt annet gir høyt kolesterol. Smør er også en av tingene. Fløte... Mye en kan ramse opp her. Egg har godt med kolesterol, men det gir ikke høyt kolesterol, det er en myte. Heller ikke smør eller fløte fører nødvendigvis til høyt kolesterol. Men det dannes kolesterol om man kombinerer det med sukker og raske karbohydrater. Men i seg selv er smør og fløte og annet riktig fett ikke det som øker kolesterolet. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e Har skjønt det sånn at før så hadde egg kolesterol som øket vårt kolesterol fordi hønsa sitt kosthold var annerledes, nå spiser de sunnere så da er egga sunnere. El er det en myte og? Jeg ser for meg at dyrefett kan være ille. Anonymous poster hash: e525c...503
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Har en diskusjon her.... Anonymous poster hash: 8a9f4...216 I helsemyndighetens egen brosjyre står det at røyk, alkohol, stress, lite trening og mettet fett (det som er i smør, ost, melk og kjøtt) i kosten øker de dårlige kolesterolverdiene. Det gode kokesterolet økes ved bruk av plantefett- og fiskefett. Anonymous poster hash: b0d95...b29
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Egg blandt annet gir høyt kolesterol. Smør er også en av tingene. Fløte... Mye en kan ramse opp her. Egg har godt med kolesterol, men det gir ikke høyt kolesterol, det er en myte. Heller ikke smør eller fløte fører nødvendigvis til høyt kolesterol. Men det dannes kolesterol om man kombinerer det med sukker og raske karbohydrater. Men i seg selv er smør og fløte og annet riktig fett ikke det som øker kolesterolet. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e Akkurat ja Merkelig at de som har høyt kol i familien har fått beskjed av leger om å kutte ut dette. Og forresten til HI, de er tynne også Mens jeg som er fet har lavt kolesterol. Det er dessverre fordi altfor mange leger ikke er oppdaterte på kosthold og ikke ser det som spises i sammenheng. Vekt i seg selv trenger ikke ha noe å si, poenget er hva de spiser. Det er egentlig helt bak mål slik mange med for høyt kolesterol blir anbefalt å spise i dag. Mange blir anbefalt av legene å nesten ikke spise fett. Dvs. de får større blodsukkersvingninger, som igjen gir alle de uheldige virkningene det gir... og høyt kolesterol er en av de tingene som det kan medføre. Spesielt uheldig blir dette hvis man i tillegg har insulinintoleranse uten å vite om det. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e
Miss Chocolate Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg tror det det dårlige fettet som gir langtidsholdbar mat som jeg skrev lenger opp, men jeg tror også det er kombinasjonen fett og karbohydrater, evt sukker og salt, feks is, sjokolade, pasta med kremet, feit saus, egg med bacon, fritert mat, mye gjærbakst, osv. Hvis man spiser høykarbo bør man spise lite fett og lite salt.. Det er hva jeg tror 😁😄
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Egg blandt annet gir høyt kolesterol. Smør er også en av tingene. Fløte... Mye en kan ramse opp her. Egg har godt med kolesterol, men det gir ikke høyt kolesterol, det er en myte. Heller ikke smør eller fløte fører nødvendigvis til høyt kolesterol. Men det dannes kolesterol om man kombinerer det med sukker og raske karbohydrater. Men i seg selv er smør og fløte og annet riktig fett ikke det som øker kolesterolet. Anonymous poster hash: 4cfdf...e6e Akkurat ja Merkelig at de som har høyt kol i familien har fått beskjed av leger om å kutte ut dette. Og forresten til HI, de er tynne også Mens jeg som er fet har lavt kolesterol. Jeg har og høyt kolestrol og har fått beskjed om at det ikke er noe problem å spise egg, kunne gjerne spise ett egg om dagen, men helst ikke mer. Anonymous poster hash: e86c9...1f2
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #15 Skrevet 27. oktober 2015 Kaffe Anonymous poster hash: b0262...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå