Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 I løpet av en halv time i morges kastet barnet opp noen ganger (barnet har ikke kastet opp verken før eller siden). Det har deretter spist godt og føler seg frisk. Barnet er selvsagt hjemme fra skolen. Jeg har vært hjemme med barnet, men har ikke tørket oppkast da barnet er så stort at det kastet opp i toalettet. Hvordan bør jeg forholde meg? Skal jeg regne meg selv som smittefarlig og avstå fra situasjoner der jeg er i nærheten av eldre med svekket immunforsvar? Hva gjør dere som jobber på sykehus og sykehjem? Holder dere dere hjemme om noen i husstanden er syk? Dere som jobber i leveringstjenester til sykehus/sykehjem (f.eks. levering av blomster, bibliotekbøker, post etc) eller dere som jobber med mat som leveres til syke holder dere dere hjemme om barna er syke?Er man selv syk eller har vært syk er det jo enkle retningslinjer, men om man ikke selv er syk hva gjør man da? Avstår man fra slike oppgaver i hele inkubasjonstiden for å være på den sikre siden? Anonymous poster hash: ce908...61c Anonymous poster hash: 23fb2...f04
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 du er ikke smittefarlig. Jeg er blodgiver og ringte for sikkerhets skyld da vi hadde omgangssyke i hus, men så lenge jeg ikke hadde symptomer kunne jeg bare komme og gi. Og det er relativt strengt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 du er ikke smittefarlig. Jeg er blodgiver og ringte for sikkerhets skyld da vi hadde omgangssyke i hus, men så lenge jeg ikke hadde symptomer kunne jeg bare komme og gi. Og det er relativt strengt. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 23fb2...f04
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg jobber på sykehus. Går på jobb om jeg ikke har symptomer. Anonymous poster hash: bdbec...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå