Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Ble diskriminert av sjefen fordi jeg ble gravid. Han var veldig fornøyd med meg og jobben jeg gjorde frem til dagen jeg sa jeg var gravid. Jeg skal ikke tilbake dit. Har heller ikke hatt noe kontakt med han. Permisjonen nærmer seg nå slutten, så jeg må se meg om etter ny jobb. Men hva sier jeg når de spør etter siste referanse? Jeg vil jo ikke snakke stygt om han. Har to veldig gode referanser før dette. Føler dette er en veldig lei situasjon. Ga jo alt for den jobben, å nå kan jeg ikke bruke det videre. Redd for hva en ny arbeidsgiver vil tenke. Kan jeg si at jeg ble diskriminert? Evt. kan jeg bruke en kollega, så slipper jeg si noe om det? Anonymous poster hash: a2801...4b0
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Ble du oppsagt? For det er ikke lov...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Nei, men han skviset meg ut så eneste mulighet var sykemelding. Eller si opp som jeg ville. Men legen sa at det var ikke lurt. Anonymous poster hash: a2801...4b0
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Nei, men han skviset meg ut så eneste mulighet var sykemelding. Eller si opp som jeg ville. Men legen sa at det var ikke lurt. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Men etter sykmelding og permisjon, ble du oppsagt da? For ellers skal jo jobben stå der og vente på deg.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Nei. Men jeg kan jo ikke gå tilbake dit. Jeg jobber tett med sjefen hver dag. Sånn som han behandlet meg kan jeg bare ikke gå tilbake. Jeg må ha en ny jobb. Anonymous poster hash: a2801...4b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Nei, men han skviset meg ut så eneste mulighet var sykemelding. Eller si opp som jeg ville. Men legen sa at det var ikke lurt. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Så da er du fortsatt ansatt der? Anonymous poster hash: 0448d...9a9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Ja. Til jeg sier opp selv. Anonymous poster hash: a2801...4b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Ja. Til jeg sier opp selv. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Du har vel 3 mnd oppsigelse fra den første i mnd så om permisjonen din snart er over haster det vel litt med å si opp? Anonymous poster hash: 0448d...9a9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Nei jeg har 1 mnd. oppsigelse. Men alt dette vet jeg jo, jeg vet jo når jeg må se meg om etter ny jobb. Det var ikke det jeg lurte på, eller ville lufte.... Men takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Spørsmålet om du kan si at du ble skviset kommer vel litt an på hvordan det utvikler seg i intervjuet? Jeg har en gang måttet si noe ufordelaktig om min forrige sjef i et intervju. Meget ubehagelig, men de klemte sannheten ut av meg. Men jeg voktet mine ord meget nøye - man må ikke slenge dritt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0
Førstemann Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg bruker aldri nåværende arbeidsplass/giver som referanse. Bruker tidligere sjefer eller eksterne kontakter. Ingen som stusser over det, det er jo ikke noe rart at man ikke vil si til en sjef at man søker ny jobb? Tror du kan slappe av og bruke de tidligere sjefene dine. Du trenger ikke å si noe om nåværende forhold i evnt invervjuer.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Sånn har jeg ikke tenkt. Supert tips! Tusen takk! Anonymous poster hash: a2801...4b0
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Jeg hadde nettopp IKKE nevnt daværende sjef som referanse, og det var dét de ville ha grunnen til 😡
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Æsj da.. Da er det ikke så lett å vite hva man skal svare. Man kommer jo i en vanskelig situasjon. Anonymous poster hash: a2801...4b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Jeg hadde nettopp IKKE nevnt daværende sjef som referanse, og det var dét de ville ha grunnen til Da sier man at man ikke ønsker at nåværende sjef skal vite at man søker på andre jobber, da dette KAN føre til at man blir behandlet som om man har sluttet. Og man sier alltid at man ikke søker på nye jobber fordi man ønsker å slutte der man er nå, men fordi man synes akkurat denne stillingen virket interessant og noe man kunne tenke seg å prøve dersom sjansen byr seg. Dermed er man ikke på aktiv jakt etter ny jobb, men kun interessert i akkurat den stillingen man er på intervju til. Anonymous poster hash: d6add...79e
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Jeg hadde nettopp IKKE nevnt daværende sjef som referanse, og det var dét de ville ha grunnen til Da sier man at man ikke ønsker at nåværende sjef skal vite at man søker på andre jobber, da dette KAN føre til at man blir behandlet som om man har sluttet. Og man sier alltid at man ikke søker på nye jobber fordi man ønsker å slutte der man er nå, men fordi man synes akkurat denne stillingen virket interessant og noe man kunne tenke seg å prøve dersom sjansen byr seg. Dermed er man ikke på aktiv jakt etter ny jobb, men kun interessert i akkurat den stillingen man er på intervju til. Anonymous poster hash: d6add...79e Min daværende sjef visste at jeg søkte (det var i en søsterorganisasjon), men jeg var i konflikt med vedkommende, og ønska ikke å ha ham som referanse.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 Nei jeg har 1 mnd. oppsigelse. Men alt dette vet jeg jo, jeg vet jo når jeg må se meg om etter ny jobb. Det var ikke det jeg lurte på, eller ville lufte.... Men takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Be om å få skriftlig attest fra arbeidsplassen din som du kan legge ved en eventuell søknad, ber de om ringereferanse kan du spørre en kollega om den kan være referanse og da oppgir du som grunn at dette er en person du har jobbet tett med og derfor vet best hvordan du er i arbeid. De har ikke lov til å gi deg negativ attest på grunnlag av svangerskap. Alt ettersom hva slags jobb det er så kan man i mange tilfeller henvise til hva du har klart å oppnå den tiden du har vært i arbeid. Dette ordner seg nok Anonymous poster hash: 69c1c...3ac
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #19 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Jeg hadde nettopp IKKE nevnt daværende sjef som referanse, og det var dét de ville ha grunnen til Da sier man at man ikke ønsker at nåværende sjef skal vite at man søker på andre jobber, da dette KAN føre til at man blir behandlet som om man har sluttet. Og man sier alltid at man ikke søker på nye jobber fordi man ønsker å slutte der man er nå, men fordi man synes akkurat denne stillingen virket interessant og noe man kunne tenke seg å prøve dersom sjansen byr seg. Dermed er man ikke på aktiv jakt etter ny jobb, men kun interessert i akkurat den stillingen man er på intervju til. Anonymous poster hash: d6add...79e Min daværende sjef visste at jeg søkte (det var i en søsterorganisasjon), men jeg var i konflikt med vedkommende, og ønska ikke å ha ham som referanse. Det er ikke alt man trenger å være ærlig om..... Anonymous poster hash: 21fdf...43c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #20 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Jeg hadde nettopp IKKE nevnt daværende sjef som referanse, og det var dét de ville ha grunnen til Da sier man at man ikke ønsker at nåværende sjef skal vite at man søker på andre jobber, da dette KAN føre til at man blir behandlet som om man har sluttet. Og man sier alltid at man ikke søker på nye jobber fordi man ønsker å slutte der man er nå, men fordi man synes akkurat denne stillingen virket interessant og noe man kunne tenke seg å prøve dersom sjansen byr seg. Dermed er man ikke på aktiv jakt etter ny jobb, men kun interessert i akkurat den stillingen man er på intervju til. Anonymous poster hash: d6add...79e Min daværende sjef visste at jeg søkte (det var i en søsterorganisasjon), men jeg var i konflikt med vedkommende, og ønska ikke å ha ham som referanse. Det er ikke alt man trenger å være ærlig om..... Anonymous poster hash: 21fdf...43c
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #21 Skrevet 26. oktober 2015 Nei det er jo nettopp det. Det vil jeg jo heller ikke. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig. Har jo lagt ned mye tid og arbeid der. Hvordan tok de det du sa? Takk for svar. Anonymous poster hash: a2801...4b0 Jeg hadde nettopp IKKE nevnt daværende sjef som referanse, og det var dét de ville ha grunnen til Da sier man at man ikke ønsker at nåværende sjef skal vite at man søker på andre jobber, da dette KAN føre til at man blir behandlet som om man har sluttet. Og man sier alltid at man ikke søker på nye jobber fordi man ønsker å slutte der man er nå, men fordi man synes akkurat denne stillingen virket interessant og noe man kunne tenke seg å prøve dersom sjansen byr seg. Dermed er man ikke på aktiv jakt etter ny jobb, men kun interessert i akkurat den stillingen man er på intervju til. Anonymous poster hash: d6add...79e Min daværende sjef visste at jeg søkte (det var i en søsterorganisasjon), men jeg var i konflikt med vedkommende, og ønska ikke å ha ham som referanse. Det er ikke alt man trenger å være ærlig om..... Anonymous poster hash: 21fdf...43c Sjefens sjef var til stede ved intervjuet. Du kan tro det var festlig... Begge visste at jeg søkte jobben, og hvilken del av arbeidsplassen jeg kom fra. Det jeg ikke vet, er hvor mye han allerede hadde fått høre om konflikten. Han ga seg i alle fall ikke med grunnen til at forrige sjef var min referanse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå