Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har 2 barn, 12 og 8år. Vi har byttet skole på eldste totalt 3 gang, minste 2 gang. Vi leier å har ikke råd / gjeld så vi får ikke kjøpt bolig. Første gangen vi flyttet leide vi kommunal bolig, vi ble oppsagt for at vi ironisk nok tjente for mye, så vi flyttet i all hast da vi hadde 3mnd oppsigelse. Fant ikke noe i samme område nære nok til at barnet kunne fortsette samme skole men 3km unna. Etter 2år ble vi igjen oppsagt fra leiligheten fordi huseier måtte ha leiligheten til eget bruk ( skillsmisse med han og kona.) Nå har vi bodd på nåværende plass i 2år, vi er ikke oppsagt men vi vurderer å flytte fordi min mann har mistet jobben å husleien er fryktelig dyr. Vi har prøvd siste halvåret å finne noe i samme område, satt inn annonse og søkt på de annonsene som blir lagt ut, men det er veldig vanskelig å skal finne noe i akurat samme område som gjør at barna kan fortsette på samme skole. Så jeg tenkte, flytte slik at vi flytter nærmere ungdomskolen som eldste begynner på og bytte skole på minste ? Hvordan ville dere løst det. ? Anonymous poster hash: 94a73...bbe
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Stakkars barn som må flytte og bytte skole så ofte 😢😔😔 Anonymous poster hash: 1b070...b0d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Herregud for en rotete tilværelse for barna. Stakkars. Dra de opp fra nærmiljøet sitt flere ganger allerede. Dere burde virkelig fått orden på livet deres lenge før barna kom til verden. Uskyldige barn må ta konsekvensene til rotete foreldre. Anonymous poster hash: e2ee7...e54
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Skulle gjerne ønsket at vi ikke ble oppsagt fra leilighetene, og ja denne gang har vi et valg om å bli boende. Jeg tenker ikke på å flytte lengre enn at det er fortsatt mulig å opprettholde nettverket de allerede har,men det hadde gjort ting litt lettere økonomisk om vi hadde flyttet 2-3km lengre opp, da boligmarkedet er billigere og noe større. Men om vi gjør det så vil det føre til skolebytte for minste. Eldste bytter uansett skole neste år da han begynner på ungdomskole som ligger 1,5km fra nåværende skole. Selvfølgelig er ikke det noe vi gjør med stort smil å stolthet dette å flytte dem rundt slik, tro meg hadde det vært opp til meg å kun meg hadde vi blitt boende på første plassen, men økonomi er en viktig del også for at dem skal ha det bra. Så vi tenker litt, bo seg ihjel å betale dyre dommer når vi kun har 1 inntekt eller flytt litt på oss selv om det medfører skolebytte. HI Anonymous poster hash: 94a73...bbe
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Ikke noen god situasjon, men hvordan har barna tatt det før ved å bytte skole? Har dere tatt en part med barna om dette? Regner med at det er snakk om å flytte til sommeren slik at den eldste kun kommer nærmere den ungdomskolen han skulle ha begynt på uansett.Noen barn takler det fint å bytte skole andre gjør ikke det, men jeg vil tro at for mange bytte ikke er sundt, det vil gjøre barna rotløs og muligens få problemer med å knytte seg til venner. Det at den yngste kun er 8 år og har måtte bytte 2 ganger allerede er nok ikke den beste situasjoenen. Anonymous poster hash: 80753...2b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Det er det som er så synd med det norske leiemarkedet (kontra feks Sverige), det blir så usikkert når det er privatpersoner som leier ut. Fordelen er selvsagt at eldste ikke trenger å bytte skole om dere flytter nærmere ungdomsskolen, men det er jo synd om yngste også må bytte skole tre ganger innen 4.klasse. Yngste kan ikke få gå på en annen enn nærskolen de siste årene da? Anonymous poster hash: 15905...05f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Første gang eldste byttet skole var det sårt, han sa han aldri kom til å glemme vennene og at han hatet den nye skolen osv. Vi grudde oss veldig, men han tilpasset seg bedre enn forventet. Vi tilbydde å besøke gammel skolen, noe som vi også tok han med på. Men etter noen mnd så hadde han alt funnet seg til ro på ny skole og besøkene ble mer og mer utsatt ( fra hans eget ønske.) Jeg har spurt underveis hvordan plass de likte seg på, hvordan skole som var best, og det har alltid vært den skolen dem går på nå og ikke tidligere som har vært svaret. Grunnen til at vi ikke bare hopper i det er at yngste er litt beskjeden, han blir ikke så lett kjent med nye som det eldste gjør. Han brukte også 1år på og bli helt trygg på den skolen han går nå. Derfor er det med stor tvil vi engang vurderer dette. Han er bare 9år så det er langt å dra 2-3km for å treffe de vennene han har nå , samtidlig som å fortsette samme skole om vi flytter opp 2-3km vil bli veldig tungvindt for han samt nettverk i nærområdet er viktig. Så jeg vet rett å slett ikke, det er derfor jeg prøvde å søke litt råd her inne. HI Anonymous poster hash: 94a73...bbe
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 2-3 km er da virkelig ikke så langt, med mindre det er en veldig trafikkert og farlig vei burde da en niåring kunne reise 2-3 km for å treffe kompiser. For å sette det litt i perspektiv: fra og med andre klasse må elevene bo mer enn 4 km fra skolen for å ha rett på gratis skoleskyss. Hvis dere kan få bedre økonomi av å flytte de 2-3 km så synes jeg dere skal gjøre det, men undersøk om ikke yngstemann kan fortsette på samme skolen som han går på nå. Anonymous poster hash: 93994...91b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg syns dere skal bruke lengre tid på å prøve å finne en plass der dere bor nå. Anonymous poster hash: 76735...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå