Gå til innhold

Dere med 2-3 barn, trening, aktiviteter også er super bakeren....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker, dere som jobber 8-16, skal følge poden på fotball treningen, bake til klubb for tennåringen, møte på fau møter, trene etter jobb, handle, gjøre husarbeid,lekser med barna, middag osv.....Lista er lang og tiden knapp. Hvordan i all verden klarer dere dette fra ca 17.00 ?

Enten må dere ha flere timer enn fleste per døgn eller så har dere noen super triks dere gjerne vil dele med oss andre :-D

All respekt til dere som faktisk fungerer slik men jeg mangler ihvertfall 4-5 timer i døgnet for at ting skal gå knirkefritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne i familien så jeg gjør jo ikke alt alene ;) Vi flexer begge, så en drar tidlig på jobb og er hjemme tidlig, mens den andre drar senere (rolige morgener) og kommer hjem til ca middag.

Jeg har tre barn. Og alt skal jo ikke gjøres samme kveld. Er det en kveld hvor noe må bakes så blir det trening (på meg selv) neste kveld. Kjøring o.l til aktiviteter deler vi litt på med andre foreldre, f.eks at vi kjører og de henter. Er det noen kvelder hvor alt kræsjer får vi dem til å både kjøre og hente (og så gjør vi det samme en annen gang).

Jeg smårydder hele tiden. De to eldste gjør lekser ved kjøkkenbordet mens jeg (eller mannen) lager middag. Ofte har vi ukeslekser så de prøver å få gjort unna nesten alt de kveldene de ikke skal ut på noe. Ukeshandler en gang i uke (mandag eller tirsdagkveld) og en gang til i løpet av helgen. Har vaskehjelp annenhver uke da, det hjelper masse.

Synes foreløpig at det går ganske greit med tre barn og at vi begge jobber 100%, noen uker er vel hektiske mens andre er roligere igjen :) Snart tid for mye jobb med 72 pakker til pakkekalender da, hoho

Anonymous poster hash: 635b9...258
Skrevet

Vi er to voksne i familien så jeg gjør jo ikke alt alene ;) Vi flexer begge, så en drar tidlig på jobb og er hjemme tidlig, mens den andre drar senere (rolige morgener) og kommer hjem til ca middag.

Jeg har tre barn. Og alt skal jo ikke gjøres samme kveld. Er det en kveld hvor noe må bakes så blir det trening (på meg selv) neste kveld. Kjøring o.l til aktiviteter deler vi litt på med andre foreldre, f.eks at vi kjører og de henter. Er det noen kvelder hvor alt kræsjer får vi dem til å både kjøre og hente (og så gjør vi det samme en annen gang).

Jeg smårydder hele tiden. De to eldste gjør lekser ved kjøkkenbordet mens jeg (eller mannen) lager middag. Ofte har vi ukeslekser så de prøver å få gjort unna nesten alt de kveldene de ikke skal ut på noe. Ukeshandler en gang i uke (mandag eller tirsdagkveld) og en gang til i løpet av helgen. Har vaskehjelp annenhver uke da, det hjelper masse.

Synes foreløpig at det går ganske greit med tre barn og at vi begge jobber 100%, noen uker er vel hektiske mens andre er roligere igjen :) Snart tid for mye jobb med 72 pakker til pakkekalender da, hoho

Hehe, jo det virker som dere har organisert det bra! :-)

Her jobber vi begge "kjernetiden" 8-16 / 9-17 så føler alt er et stort stress så si hverdag.

Vi har jo laget en rutine så det fungerer jo, men føler det kunne fungert mye bedre om vi hadde overlappet litt hverandre med arbeidstid, fks + -  4 timer.

Jeg er alltid den som møter på foreldresamtaler, legetimer, sykefravær ol. Hvordan er det hos dere ?

Skrevet

Hehe, jo det virker som dere har organisert det bra! :-)

Her jobber vi begge "kjernetiden" 8-16 / 9-17 så føler alt er et stort stress så si hverdag.

Vi har jo laget en rutine så det fungerer jo, men føler det kunne fungert mye bedre om vi hadde overlappet litt hverandre med arbeidstid, fks + -  4 timer.

Jeg er alltid den som møter på foreldresamtaler, legetimer, sykefravær ol. Hvordan er det hos dere ?

Den som jobber tidlig jobber fra 07.30-15.30 og den "sene" fra 08.30 - 16.30. Men nå bor vi ca bare ti minutter å kjøre fra jobb, så det hjelper jo på.

Er kanskje jeg som er mest på foreldresamtaler/møter, men sykefravær o.l deler vi ganske likt. Kommer an på hvem som har mest viktige ting på jobb den dagen (møter etc). Vi har absolutt stress til tider, forrige uke var total kaos med bursdager etc., men så ligger en litt mer rolig uke foran oss nå (normaluke, med "kun" aktiviteter og lekser)

Skrevet (endret)

Ferdig på jobb kl 4 hente i bhg hjemme halv 5 da lager en av oss middag mens den andre ser over lekser (jenta i 3kl kommer hjem fra skolen kl 14.00 og gjør lekser) de dagene det er fotball følger far henne ned mens jeg er hjemme med mini og rydder og gjør klart til neste dag ( klær etc) skal det lages noe ( kaker brød etc) så gjøres det etter kl 20.00 da er barna i seng. Er det foreldremøter eller fau møte så er det jeg som går på de og mannen styrer hjemmet.ellers så trener jeg og mannen forskjellige dager, jeg har yoga 2 dager i uken fra 19.30 til 21.00. Mannen trener andre dager når han har tid og ingen ting skjer.

Handle gjør vi mellom 18 og 19.00 om vi må, pleier og handle 2 dager I uken.

Ellers så gjøres husarbeid rett etter middag uansett hva som skjer alt går bare man er effektiv og strukturert.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Vi flekser en del for å få det til å gå rundt!

Og så bor vi sånn til at vi dessverre må kjøre mye. Jeg tenker at dette har vi faktisk valgt helt selv og jeg vil gjerne at ungene skal være aktive. Så da kjører vi mer enn gjerne!

Det kan være hektisk ja! Endel dager spise vi ikke middag før 19-19:30 tiden - da alle er ferdig på trening/aktiviteter. Vi har (dessverre) barn som går på ulike aktiviteter som selvfølgelig ikke sammenfaller på tider eller steder. Men sånn er det bare!

I dag gikk jeg fra jobb for å rekke foreldresamtaler kl 15. Deretter bar endt rett på aktiviteter med de to eldste, mens mannen reiste hjem med den yngste for å lage middag og gjøre lekser. Nå sitter jeg og venter på at yngste skal bli ferdig på trening for at vi deretter skal hendte mellomste som er ferdig en halv time sendere......

Anonymous poster hash: c04a4...17d

Skrevet

Det er travelt. I dag er mannen sein fra jobb, så jeg skulle løse puslespillet alene.

Kom meg heldigvis tidlig fra jobb, hentet førsteklassingen og var hjemme kl 16. Da skulle middagen lages, lekser gjøres for både 1. og 4. klassingen, middagen spises, og barna skulle skifte til treningstøy.

Kl 1715 satt vi i bilen, kjørte yngste til trening som begynner 1730, kjørte videre med eldste og hentet hennes venninne, kjørte de to til deres trening som begynner kl 18.

Så kjørte jeg tilbake til yngstes trening som slutter 1830, og her sitter jeg og venter på ham nå.

Eldstes trening er ferdig 19, men venninnas foreldre henter og kjører dem hjem.

Så blir det kveldsmat, siste lekser og legging hjemme.

Og vi tar oppvask, rydder og gjør alt klart til i morgen.

Anonymous poster hash: 24bdc...4ba

Skrevet

Er alene med 3 barn. Treninger 4 dager i uken. Der de kan gå, så går de. Hele året. I all slags vær. Tirsdager går alle 3 til sine altkviteter og da har jeg en time alene. Gjør husarbeid da. Helgene er fulle av cuper og teaterforestillinger og konserter for koret. Rekker det jeg skal. Ofte blir det ei skive brød etter vi kommer hjem og middag etter treningen.

Torsdager kjører jeg til trening. Ligger treningssenter, så da kjører jeg barnet, trener mens det trener og reisrn hjem.

Anonymous poster hash: 1599f...99f

Skrevet

Jeg har fem barn, men bare tre som er store nok til å drive med aktiviteter. Er alene med dem tre ettermiddager/kvelder i uka. Eldste satser fotball, så det blir mange timer i bil. Sitter i FAU, men trening kan jeg bare glemme. Har stort sett med meg de to-tre minste når jeg kjører de eldste. Ellers går tiden til leksehjelp og annen oppfølging av alle barna. Jobber som forsker, så kan flekse mye med arbeidstiden. Veldig glad i å lage mat, og det er jo en hobby som familien drar nytte av :)

Anonymous poster hash: d0ad4...bc5

Skrevet

Jeg tror rett og slett folk bare har forskjellig kapasitet og tempo. Jeg har tre barn, en mann som reiser mye og en jobb med lite fleksibilitet og mye ansvar. Er trener for et barn, lagleder for et annet, sitter i FAU og melder meg nesten alltid til baking og annet. Jeg trenger lite hvile og søvn og er god på å gjøre flere ting samtidig. Leser mange bøker, strikker mange gensere. Egen trening er dessverre nedprioritert, festing og alenetid også. Noen løper fort, noen er dødssterke, noen synger fint. Jeg gjør ingen av de tingene bra, men jeg tåler godt mange baller i lufta og høyt hverdagstempo. 

Skrevet

Har tre barn. Begge jobber 100% og mannen reiser en del. Har Adams, så det letter litt. Om jeg skal bake gjærbakst setter jeg den samtidig som jeg lager middag.

Det det går mest utover er trening til mor og husvask. Har det ryddig og drar ofte over med engangsmop. Men blir ikke rundvaska så ofte.

Anonymous poster hash: 79c29...4d7

Skrevet

Er ganske så lik som liik beskriver, men har kun to barn. Mannen er mye borte. Jeg er stortsett hjemme kl 17. Har lederansvar middag serveres ca 18. Treninger til barna er tirs, ons, tors. Vi velger enklere løsning da. Mye møter og kake baking blir fort Toro løsning, men det går rundt for oss og har full forståelse for de som ikke helt får det til men de har nok sine sterke sider på det jeg er mindre god på.

Anonymous poster hash: 73797...658

Skrevet

Jeg tror rett og slett folk bare har forskjellig kapasitet og tempo. Jeg har tre barn, en mann som reiser mye og en jobb med lite fleksibilitet og mye ansvar. Er trener for et barn, lagleder for et annet, sitter i FAU og melder meg nesten alltid til baking og annet. Jeg trenger lite hvile og søvn og er god på å gjøre flere ting samtidig. Leser mange bøker, strikker mange gensere. Egen trening er dessverre nedprioritert, festing og alenetid også. Noen løper fort, noen er dødssterke, noen synger fint. Jeg gjør ingen av de tingene bra, men jeg tåler godt mange baller i lufta og høyt hverdagstempo.

Enig i denne, vi tåler forskjellig hverdagstempo. Selv ligger jeg i andre enden av skalaen, med kun et barn, null faste aktiviteter og redusert arbeidstid. Å kunne ha et rolig tempo i hverdagen er den største luksusen jeg vet om.

Anonymous poster hash: 26abe...d93

Skrevet

Tre barn, fulle jobber med mye ansvar, en del jobbing fra sofakroken på kveldstid i tillegg, aktiv i fau både i skole og barnehage, leder ene stedet. Aktiv deltakende/funksjonær i barnas idrett. Trener minimum 3 dager i uken selv. Sosial med venner så ofte som mulig.

Det er travelt, hektisk og naturligvis slitsomt innimellom, men det gir meg masse og jeg liker høyt tempo.

Det krever en viss struktur og orden. Og Vaskedame 😁😁

Anonymous poster hash: ba7d5...1a3

Skrevet

Fire barn, to på skole og to i bhg. Jeg jobber 70% og tar omtrent alt av foreldresamtaler, foreldremøter etc. (Mannen stiller opp på de foreldresamtalene han vil prioritere, da møter vi begge to). Jeg ordner all logistikk; trening, kjøreavtaler, bursdager, innkjøp etc etc. Vi har en stor ukeplan i plexiglass på kjøkkenet som vi fyller ut hver søndag. Da avtaler vi henting/levering, når vi må ha hjelp av besteforeldre, hva de enkelte skal ha med hver dag (turdager, gymtøy, ha-med-dag i bhg etc.) 

Avtaler ofte med andre foreldre om henting/levering så vi kan bytte på. Ellers sitter jeg ikke ned fra jeg går fra jobb og til kl 20 om kvelden... Baking elsker jeg, det gjør jeg når jeg får tid, for eksempel i helgen og fryser ned. Eller en ettermiddag mellom lekselesing og legging. 

Anonymous poster hash: e4b34...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...