Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er for likestilling altså, og heier på karrierekvinner og menn som tar sin turn hjemme. Men jeg tenker at det får finnes grenser for hvor mye kvinner skal overta "mannens områder" Ta fks røffe yrker som alltid har vært mannsdominerte. Forsvaret, brannvesenet og politiet. Det blir bare latterlig at de skal ansette kvinner tenker jeg i mitt stille sinn. Men ingen vet det. Selv ikke mannen min, som har et av yrkene nevnt ovenfor. Det samme tenker jeg om kvinner som jakter. Hvor i alle dager kom den ideen fra? Skyte og slakte ned dyr, hvordan i alle dager henter kvinner entusiasmen fra? Menn er jegere fra naturens side, kvinner er ikke det. Faktisk så tenker jeg at en kvinnelig politibetjent og en kvinnelig jeger ikke er like kvinnelige som den gjennomsnittlige kvinne.. Og jeg lurer på hvorfor de har valgt som de har gjort..hvorfor dette ønsket om å være så veldig mandig? Gjør dette meg til en sjåvinist? En kvinnelig mannssjåvinist? 😜 Anonymous poster hash: 4d330...2e4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Eller antifeminist er kanskje rette ordet her? Hehe. HI Anonymous poster hash: 4d330...2e4
Berta_78 Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg vet ikke hva det gjør deg til. Endimensjonal, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er litt motsatt av deg. Tenker hvorfor skal IKKE kvinner få gjøre det samme som menn?! Jakte, krige, være politi, brannkvinne.. Kvinner kan like mye som menn. Til som ditt, ja.. Synes nok du er antifeminist, hvis man kan kalle det det. Jeg kjenner faktisk at jeg blir litt provosert og irritert av og lese innlegget ditt. Fordi jeg er feminist. 😜 Anonymous poster hash: c42aa...699
Surogvanskelig Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg synes du virker litt enkel. Hva legger du i kvinnelighet? Hva tenker du har vært kvinners oppgaver oppgjennom?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg tror verden hadde vært mer ryddig effektiv og bedre hvis kvinner hadde dominert alle "manneyrker" Det finnes ikke noe mer upålitelig enn en håndverker, elektriker, rørlegger.. Slurve gjør de også.. Hus ville blitt pusset opp på halve tiden med kvinnelig spisskompetanse! Anonymous poster hash: a6681...d33
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Det har alltid vært lett for de som passet inn i rollene sine. Og du har det definitivt lett. Det som provoserer med deg er at du fremstår så enkel og dømmende, helt ute av stand til å reflektere over at folk er ulike. Håper ungene dine passer inn i boksen, så de ikke skuffer sin mor... Anonymous poster hash: 080a3...84b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg tenker at du velger å se litt "ned" på de som velger noe annet enn deg og at du kanskje har lært at du skal tenke at dette ikke er noe for damer og ikke har lært å tenke selv på området. Selv har jeg gjort mange "manneting" (ut i fra det jeg tror er din definisjon), men jeg har ikke tenkt over at det er det jeg har gjort. Jeg har gjort de tingene jeg har lyst til og forbauset registrert at jeg visstnok var eneste eller bare en av få damer. Anonymous poster hash: e7b18...728
Camelot Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Hm..Går det ikke å være begge deler da? Må man settes I bås pga kjønn? Jeg har en typisk kvinnedominerte utdanning, liker å pynte meg og dolle meg opp og ser både kvinnelig og feminin ut. Men, jeg har også jobbet i forsvaret, går på jakt hver høst og jobber nå innen landbruket. Jeg kan bake fine cupcakes om jeg vil, sy opp bukser og sette i ny glidelås i buksa og strikke en genser, jeg kan også skifte olje på bilen, sveise, bruke motorsaga og bore en skru ned i en stålplate. Jeg ser ikke på meg selv som mindre kvinnelig av den grunn og det tror jeg ikke andre gjør heller.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Ha ha... 😂😂😂 Tenker vel mer om deg enn om kvinner som gjør "manneting". Anonymous poster hash: 06557...d40
sug lut Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Det gjør deg litt enkel om du mener det automatisk gjør dem mindre kvinnelige. Og en del av de etatene du nevner har spesifikt behov for kvinner for å fungere.
BareEnTil Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Hm..Går det ikke å være begge deler da? Må man settes I bås pga kjønn? Jeg har en typisk kvinnedominerte utdanning, liker å pynte meg og dolle meg opp og ser både kvinnelig og feminin ut. Men, jeg har også jobbet i forsvaret, går på jakt hver høst og jobber nå innen landbruket. Jeg kan bake fine cupcakes om jeg vil, sy opp bukser og sette i ny glidelås i buksa og strikke en genser, jeg kan også skifte olje på bilen, sveise, bruke motorsaga og bore en skru ned i en stålplate. Jeg ser ikke på meg selv som mindre kvinnelig av den grunn og det tror jeg ikke andre gjør heller. Superkvinne! Tøft!!!!
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Å jakte er da et kvinnelig instinkt! Det ligger jo for kvinner å ønske å skaffe mat til avkommet. Kvinner er observante, har bedre syn og hørsel enn menn, lister seg stillere/er lettere enn menn, bruker sin sluhet for å kompensere for det de mangler i rå fysisk styrke, og ikke minst; de ser muligheter i alt (f eks mht å bruke hele slaktet, sy kjøttrull, koke blodpølser osv).
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Mest av alt gjør livsanskuelsene dine angående kjønn deg til en enkel og litt dum person med et veldig snevert og diskriminerende syn på hva som er ekte kvinnelighet. Og så lurer jeg litt på hvem denne gjennomsnittskvinnen din er. Anonymous poster hash: 86a44...aff
Camelot Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Å jakte er da et kvinnelig instinkt! Det ligger jo for kvinner å ønske å skaffe mat til avkommet. Kvinner er observante, har bedre syn og hørsel enn menn, lister seg stillere/er lettere enn menn, bruker sin sluhet for å kompensere for det de mangler i rå fysisk styrke, og ikke minst; de ser muligheter i alt (f eks mht å bruke hele slaktet, sy kjøttrull, koke blodpølser osv). Jeg personlig tror også at kvinner som jakter tar mindre vågale sjanser enn menn mange ganger, (sånn som i trafikken også..) Og det blir det mindre skadeskyting av bl.a.
the amazing spidermamma Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 De aller fleste bransjer har godt av en variasjon mht kjønn, og forsåvidt også andre egenskaper, som f.eks alder. En politikvinne har en annen bagasje enn en politimann, og vil kunne bidra med et annet perspektiv. Slik vil det også være i f.eks forsvaret. Jeg tenker at damer som jobber på 'mannearbeidsplasser' er tøffe, men ikke nødvendigvis maskuline, mest fordi de kanskje må tåle en del pepper fra de som helst vil at de skal holde seg til det gamle kjønnsrolkemønsteret.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er for likestilling altså, og heier på karrierekvinner og menn som tar sin turn hjemme. Men jeg tenker at det får finnes grenser for hvor mye kvinner skal overta "mannens områder" Ta fks røffe yrker som alltid har vært mannsdominerte. Forsvaret, brannvesenet og politiet. Det blir bare latterlig at de skal ansette kvinner tenker jeg i mitt stille sinn. Men ingen vet det. Selv ikke mannen min, som har et av yrkene nevnt ovenfor. Det samme tenker jeg om kvinner som jakter. Hvor i alle dager kom den ideen fra? Skyte og slakte ned dyr, hvordan i alle dager henter kvinner entusiasmen fra? Menn er jegere fra naturens side, kvinner er ikke det. Faktisk så tenker jeg at en kvinnelig politibetjent og en kvinnelig jeger ikke er like kvinnelige som den gjennomsnittlige kvinne.. Og jeg lurer på hvorfor de har valgt som de har gjort..hvorfor dette ønsket om å være så veldig mandig? Gjør dette meg til en sjåvinist? En kvinnelig mannssjåvinist? 😜 Anonymous poster hash: 4d330...2e4 Nei, du bare fremstår svært uopplyst og ganske dum. Anonymous poster hash: a18a9...0f4
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 Å jakte er da et kvinnelig instinkt! Det ligger jo for kvinner å ønske å skaffe mat til avkommet. Kvinner er observante, har bedre syn og hørsel enn menn, lister seg stillere/er lettere enn menn, bruker sin sluhet for å kompensere for det de mangler i rå fysisk styrke, og ikke minst; de ser muligheter i alt (f eks mht å bruke hele slaktet, sy kjøttrull, koke blodpølser osv).Jeg personlig tror også at kvinner som jakter tar mindre vågale sjanser enn menn mange ganger, (sånn som i trafikken også..) Og det blir det mindre skadeskyting av bl.a. Ja, mange kvinner er oppdratt som perfeksjonister. De gjør tingene ordentlig. Selv får jeg et kick av jakt. Enten jeg kommer hjem med noe eller ikke...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #19 Skrevet 26. oktober 2015 Har ikke mulighet til å lese gjennom tråden. Slett den. HI Anonymous poster hash: 4d330...2e4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #20 Skrevet 26. oktober 2015 Har ikke mulighet til å lese gjennom tråden. Slett den. HI Anonymous poster hash: 4d330...2e4 Haha, tror du det er så enkelt å slette tråder? At fordi du ikke får de svarene du vil skal den slettes? Jeg leste nettopp gjennom hele tråden. Tror det tok 2 min. Det har du vel tid til mellom bollebaking og støvtørking? Anonymous poster hash: 0ab93...140
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2015 #21 Skrevet 26. oktober 2015 Tenker du det samme om menn i typiske kvinneyrker også? At en barnehagelærer eller jordmor er mindre mandig?
soleia Skrevet 26. oktober 2015 #22 Skrevet 26. oktober 2015 Dei fleste arbeidsplassar har godt av eit kjønnsblanda miljø, også dei typiske kvinneyrka der eg har erfaring. Spesielt tenkjer eg at politiet, som møter menneske av begge kjønn i vanskelege livssituasjonar og kriser, har hatt veldig godt av å få kvinner inn i etaten. - og fleir bør det sikkert bli. - og kvifor i all verda skal ikkje jenter som har lyst til det få gå på jakt?? MÅ alle vere heilt gjennomsnitts?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #23 Skrevet 26. oktober 2015 Har ikke mulighet til å lese gjennom tråden. Slett den. HI Anonymous poster hash: 4d330...2e4 Så ikke les den da! Men nå er den ute i verden, nå kan du ikke hindre oss i å lese den! Anonymous poster hash: 5366c...6b9
Syngensang Skrevet 26. oktober 2015 #24 Skrevet 26. oktober 2015 Oj, trur du dei vel slike yrker for å vere mandige? Det har ikkje slått deg at det er dette dei likar å holde på med?? Merkelig holdning syns eg. Greit at du sjølv heldigvis deg unna slike "mandige" yrker, men å sjå rart på andre kvinner? Veit ikkje kva det gjere deg til. Men eg har veldig problem med å ta folk som har slike holdninger alvorlig iallefall ;-)
sug lut Skrevet 26. oktober 2015 #25 Skrevet 26. oktober 2015 Har ikke mulighet til å lese gjennom tråden. Slett den. HI Anonymous poster hash: 4d330...2e4 Fnis, du tror det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå