Gå til innhold

Kan noen opplyse meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobbet før fra 21 til 05h. Altså nattskift. Da pleide han å spise middag i 15 tiden, og litt før han reiste på jobb, pluss litt på jobben. Da la han på seg en del kilo. I sommer gikk han ned, men nå er han for tynn, synes ikke det er naturlig. Men,,nå jobber han fra 01 til 08h, sover når han kommer hjem og spiser middag kl. 16h og det er det hele, til middag neste gang. Han raser bare mer ned. :(

Si meg dere,,bør han ha med matpakke på jobben og spise rundt 04 tiden?? Eller hvordan?

For kun middagen hver dag, det blir for lite.

Hjelp meg dere!

Anonymous poster hash: 44771...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han må ha med seg niste på jobb, så lenge det ikke er sovende nattevakt. Litt må han vel klare å tenke selv

Anonymous poster hash: 8342b...394

Skrevet

Klart han må ha med seg niste på jobb, så lenge det ikke er sovende nattevakt. Litt må han vel klare å tenke selvAnonymous poster hash: 8342b...394

Takk for svar, selv om du virker så selvgod.

Skrevet

Jeg jobber også natt, og synes det med mat er vanskelig.. Kroppen er jo ikke vant til å spise på natta og jeg er så redd det blir feil for forbreningen og alt det der.. Ikke kjenner jeg så mye sultfølelse heller når jeg jobber natt. Men jeg bruker å spise et knekkebrød eller et eple, bare for å holde energien oppe til å utføre arbeidet mitt, og av og til ingenting utenom vann.

Dere andre som jobber natt hva gjør dere?

Anonymous poster hash: f3547...2cc

Skrevet

Det er akkurat det. Han spiste på jobb før, og han ble tjukk av det.

Men nå jobber han annerledes, og det er ikke nok med kun middag hver dag, det blir for lite.

Jeg syns det er så vanskelig, og håper virkelig på noen gode råd?

Hi

Skrevet

Ingen som jobber natt her??

Skrevet

Hvis det kun er middag han spiser på et døgn og han går ned i vekt er jo kaloriinntaket for lavt i forhold til hva han forbrenner. Han bør faktisk spise to måltider til, som bør tilsvare en frokost og en lunsj. Det som skal være lunsj bør han spise på jobb og kan godt innholde en del kalorier, varmmat er et alternativ, rester fra middag kanskje. Det som skal være frokost bør han spise som frokost når han er ferdig på jobb og har kommet hjem. Brød eller knekkebrød, kanskje et glass melk. Sånn funka nattevaktene godt for meg. Stabil vekt og mer energi.

Anonymous poster hash: 8d81a...585

Skrevet

Han er nødt til å spise FROKOST, middag og KVELDS. Når han kommer hjem fra jobb, skal han ha et lite måltid (gjerne det han ville spist til kvelds, dvs ikke for tung mat, ikke energirik mat). Middag. Og så kvelds, hvor han spiser det han ville spist til frokost vanligvis, ikke nødvendigvis tung mat (han skal tross alt jobbe), men energirikt og langtids-mettende. 

Å spise på natten, er nok ingen lur idè. 

Anonymous poster hash: 3ecb2...2ec
Skrevet

Er dette virkelig et spørsmål du må ha HJELP til?

Hva er det du ikke skjønner?

Anonymous poster hash: e2bb1...f43
Skrevet

Han kan ikke spis når han kommer hjem, da han legger seg i det han kommer hjem, så det er utelukket.

Derfo jeg tenkte at det kan være lurt for han å spise frokost på jobb, sånn i fem tiden eller noe.

Skrevet

Snakker vi ikke om en voksen mann her?? Du trenger veiledning for å fore mannen din? Må du tørke når han har vært på do også?

Anonymous poster hash: 1cd0b...0e9

Skrevet

Snakker vi ikke om en voksen mann her?? Du trenger veiledning for å fore mannen din? Må du tørke når han har vært på do også?Anonymous poster hash: 1cd0b...0e9

Å herregud! Er det ikke lov å spørre om råd her!?

Fy faen, så slem du er.

Skrevet

Han kan ikke spis når han kommer hjem, da han legger seg i det han kommer hjem, så det er utelukket.

Derfo jeg tenkte at det kan være lurt for han å spise frokost på jobb, sånn i fem tiden eller noe.Anonymous poster hash: 44771...c91

Om han spiser et knekkebrød på vei hjem eller siste timen på jobb da. Det viktigste er at han øker inntaket i løpet av et døgn.

Anonymous poster hash: 8d81a...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...