Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Uff ja, best å flytte langt vekk fortest mulig! Anonymous poster hash: 2014c...751
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Skrevet 25. oktober 2015 Nei uff, da blir det trangt om økonomien. Jeg som trives så godt i huset mitt med fem soverom og som har kjøleskapet fullt av mat, jeg har bil, hytte og fire klesskap med klær. Hva om jeg nå ikke kan sløse mere penger, kanskje jeg må begynne å bake brød? Må jeg kanskje kjøpe en gris som jeg kan ha i Hagen? Jeg må jo ha kjøtt? Uff, å nå kommer det barn til Norge og de har ikke familier en gang, ikke har de klær og de er sultne, må jeg gi de mat nå? Må jeg passe på fler enn meg selv? Jeg er rådvill asså, aner ikke hva jeg skal gjøre lissom. Anonymous poster hash: a6581...367
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #5 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50 Du vet at oljefondet bare vokser og vokser? Vi bruker ikke av det. Anonymous poster hash: 1cf7a...3cf
Roheryn Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Sytpeis. Hva har du gjort i livet som gjør deg fortjent til å velte deg i luksus mens små barn sulter og fryser ihjel?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 I følge en artikkel i aftenposten brukte nordmenn bortimot 55 MILLIARDER på oppussing/oppgradering av bolig i 2011. Så ja.. Vi i Norge har det fælt!! Jeg forstår veldig godt hva dere prøver å si ang å bruke penger her hjemme først. Jeg er enig i at vi må ta vare på våre egne. MEN, det hjelper ikke at vi, en gjeng mammaer, sitter her inne og krangler om Norges pengebruk, for det er noen over oss som sitter på pengesekken(e)! Ønsker vi en forandring må vi aller først bruke stemmeretten vår, og vi må få igjennom større bevilgning til skole/helse/veiutbygging/arbeid etc etc. Vi må heller ikke glemme at det er STOR forskjell på å være syk/gammel/fattig i Norge enn i andre land. Bare se på USA, verdens beste land å bo i, ifg dem selv, der bor det barnefamilier på gata, du får minimal hjelp ved sykdom om man ikke har helseforsikring, fødselsperm varer i noen skarve uker osv. For ikke å snakke om Asia og Afrika! Nei, sånn sett tenker jeg vi bør være litt mer fornøyde/takknemlige og heller prøve å hjelpe dem som nå har måttet rømme fra alt og alle bare for å få holde seg i live. At jeg, som blakk alenemor, ikke har råd til å dra til syden blekner liksom litt i forhold.. Anonymous poster hash: db35c...376
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Hva snakker du om? Innvandrere får ingenting i Norge! Kom tilbake med litt mer viten på forskjellen mellom flyktninger og innvandrere, så kan vi ta praten igjen da. Anonymous poster hash: 0cf2c...15c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 Hvis det er meg du sikter til så trodde jeg hun snakket om flyktninger.. Beklager det Anonymous poster hash: db35c...376
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Hvis det er meg du sikter til så trodde jeg hun snakket om flyktninger.. Beklager det Anonymous poster hash: db35c...376 Jeg siktet til HI:) Anonymous poster hash: 0cf2c...15c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Hvis det er meg du sikter til så trodde jeg hun snakket om flyktninger.. Beklager det Anonymous poster hash: db35c...376 Jeg siktet til HI:) Anonymous poster hash: 0cf2c...15c Ahh! Takk for oppklaringen Anonymous poster hash: db35c...376
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Ser svar her inne tenker kun no ikkje fram i tid. Slik som mangen sier opner armer hjelp hjelpe men tenker framtid nei ? Sutre innlegg kan bli ditt problem og. Anonymous poster hash: b2db5...f50
sug lut Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Ser svar her inne tenker kun no ikkje fram i tid. Slik som mangen sier opner armer hjelp hjelpe men tenker framtid nei ? Sutre innlegg kan bli ditt problem og. Anonymous poster hash: b2db5...f50 Har du norsk som morsmål? Eller er du - gisp - innvandrer?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Ser svar her inne tenker kun no ikkje fram i tid. Slik som mangen sier opner armer hjelp hjelpe men tenker framtid nei ? Sutre innlegg kan bli ditt problem og. Anonymous poster hash: b2db5...f50 Har du norsk som morsmål? Eller er du - gisp - innvandrer? Er det meg du sikter til, luten? Anonymous poster hash: 7ff71...a27
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Ser svar her inne tenker kun no ikkje fram i tid. Slik som mangen sier opner armer hjelp hjelpe men tenker framtid nei ? Sutre innlegg kan bli ditt problem og. Anonymous poster hash: b2db5...f50 Dette ga jo ingen menig... Anonymous poster hash: 22330...175
sug lut Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Ser svar her inne tenker kun no ikkje fram i tid. Slik som mangen sier opner armer hjelp hjelpe men tenker framtid nei ? Sutre innlegg kan bli ditt problem og. Anonymous poster hash: b2db5...f50 Har du norsk som morsmål? Eller er du - gisp - innvandrer? Er det meg du sikter til, luten? Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Slett ikke, derimot f50.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 Du veit, at med slike haldningar kjem borna dine til å bli skjemde av deg, HI. Det blir slik som med svigerforeldra mine, uføretrygda og sjalu på alt og alle, der dei sit og drit seg ut med fordommar og haldningar som avslører at dei veit litt mindre som stoda enn alle andre.. UFF, rett pinlig er det, mannen min er frå seg kvar gong, men det er heldigvis verken hans eller borna dine si skam. Anonymous poster hash: 559a8...67d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50 Du vet at oljefondet bare vokser og vokser? Vi bruker ikke av det. Anonymous poster hash: 1cf7a...3cf Nå ja du bør nok sette deg litt bedre inn i økonomi. Nå har realavkastningen på oljefondet vært 3,17 % lenge og ettersom handlingsregelen ligger på 4 % spiser vi litt av oljefondet hvert år. For 2015 blir det enda mer da foreløpig statsbudsjett viser en større negativ avkastning på oljefondet da det planlegges å bruke mer av oljefondet. Ser man på dette og den tilstanden oljebransjen er i så tilsier det at oljefondet vil svekkes ytterligere i årene fremover, og det gir oss også en klar indikasjon på at oljefondet ikke er utømmelig og at vi må forvalte det på en bedre måte og ikke øse ut penger. Anonymous poster hash: 50325...f0d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #21 Skrevet 25. oktober 2015 Slapp av! Ingen grunn til bekymring med den lommeboka nasjonen Norge sitter på. Det er mye større grunn til å bekymre seg for den voksende fremmedfrykten og -hatet vi ser, og selvfølgelig er det grunn til å bekymre seg også for landets økonomi hvis så galt skulle skje at de blå-blå blir gjenvalgt om to år, hvilket jeg ser på som svært usannsynlig. Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Ser svar her inne tenker kun no ikkje fram i tid. Slik som mangen sier opner armer hjelp hjelpe men tenker framtid nei ? Sutre innlegg kan bli ditt problem og. Anonymous poster hash: b2db5...f50 Har du norsk som morsmål? Eller er du - gisp - innvandrer?Er det meg du sikter til, luten? Anonymous poster hash: 7ff71...a27 Slett ikke, derimot f50. Det var da enda godt! Jeg føler nemlig at jeg var forholdsvis klar i formuleringen. Den som svarte meg ... Vel, det er jo en annen sak, men jeg tror hun (?) mener det er grunn til å bekymre seg for fremtiden og norsk økonomi. Det ser jeg ingen grunn til, ei heller i et langsiktig perspektiv, lommeboka holder til mange generasjoner, forutsatt en fornuftig styring, selvfølgelig. Etter stortingsvalget 2017 antar jeg at vi kan puste lettet ut igjen. Da er det "payback-time" og "Morna, Jensen!". Kjenner jeg gleder meg allerede. Anonymous poster hash: 7ff71...a27
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. oktober 2015 #22 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50 Du vet at oljefondet bare vokser og vokser? Vi bruker ikke av det. Anonymous poster hash: 1cf7a...3cf Nå ja du bør nok sette deg litt bedre inn i økonomi. Nå har realavkastningen på oljefondet vært 3,17 % lenge og ettersom handlingsregelen ligger på 4 % spiser vi litt av oljefondet hvert år. For 2015 blir det enda mer da foreløpig statsbudsjett viser en større negativ avkastning på oljefondet da det planlegges å bruke mer av oljefondet. Ser man på dette og den tilstanden oljebransjen er i så tilsier det at oljefondet vil svekkes ytterligere i årene fremover, og det gir oss også en klar indikasjon på at oljefondet ikke er utømmelig og at vi må forvalte det på en bedre måte og ikke øse ut penger. Anonymous poster hash: 50325...f0d Ergo: Det trengs helt andre til å styre skuta enn de som gjør det nå, slik de bruker penger omtrent som fulle sjømenn! De gir i bøtter og spann til de som allerede har nok og for mye, og hvem må betale? Jo, de som allerede har lite og for lite, og i tillegg øses det ut av oljefondet. Galskap!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #23 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50 Du vet at oljefondet bare vokser og vokser? Vi bruker ikke av det. Anonymous poster hash: 1cf7a...3cf Nå ja du bør nok sette deg litt bedre inn i økonomi. Nå har realavkastningen på oljefondet vært 3,17 % lenge og ettersom handlingsregelen ligger på 4 % spiser vi litt av oljefondet hvert år. For 2015 blir det enda mer da foreløpig statsbudsjett viser en større negativ avkastning på oljefondet da det planlegges å bruke mer av oljefondet. Ser man på dette og den tilstanden oljebransjen er i så tilsier det at oljefondet vil svekkes ytterligere i årene fremover, og det gir oss også en klar indikasjon på at oljefondet ikke er utømmelig og at vi må forvalte det på en bedre måte og ikke øse ut penger. Anonymous poster hash: 50325...f0d Les dine egne ord 😂 Er det virkelig mulig?! Anonymous poster hash: 20af4...1e0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #24 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50 Du vet at oljefondet bare vokser og vokser? Vi bruker ikke av det. Anonymous poster hash: 1cf7a...3cf Nå ja du bør nok sette deg litt bedre inn i økonomi. Nå har realavkastningen på oljefondet vært 3,17 % lenge og ettersom handlingsregelen ligger på 4 % spiser vi litt av oljefondet hvert år. For 2015 blir det enda mer da foreløpig statsbudsjett viser en større negativ avkastning på oljefondet da det planlegges å bruke mer av oljefondet. Ser man på dette og den tilstanden oljebransjen er i så tilsier det at oljefondet vil svekkes ytterligere i årene fremover, og det gir oss også en klar indikasjon på at oljefondet ikke er utømmelig og at vi må forvalte det på en bedre måte og ikke øse ut penger. Anonymous poster hash: 50325...f0d Ergo: Det trengs helt andre til å styre skuta enn de som gjør det nå, slik de bruker penger omtrent som fulle sjømenn! De gir i bøtter og spann til de som allerede har nok og for mye, og hvem må betale? Jo, de som allerede har lite og for lite, og i tillegg øses det ut av oljefondet. Galskap!Nå har realavkastningen på oljefondet vært på 3,17% siden oppstart, og 4 % prosent regelen har også blitt brukt siden oppstart. Dette igjen viser at alle regjeringer har brukt mer enn de burde, og dette er ikke et blå regjerings fenomen. Anonymous poster hash: 50325...f0d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #25 Skrevet 25. oktober 2015 Når vi skal hjelpe alle innvandrarar. Oljefondet hjelper ikkje stort når skuler, sjukehus, eldreomsorgen, arbeidsplasser og etc blir forlite og må bygge ut. Kven må betale ? Anonymous poster hash: b2db5...f50 Du vet at oljefondet bare vokser og vokser? Vi bruker ikke av det. Anonymous poster hash: 1cf7a...3cf Nå ja du bør nok sette deg litt bedre inn i økonomi. Nå har realavkastningen på oljefondet vært 3,17 % lenge og ettersom handlingsregelen ligger på 4 % spiser vi litt av oljefondet hvert år. For 2015 blir det enda mer da foreløpig statsbudsjett viser en større negativ avkastning på oljefondet da det planlegges å bruke mer av oljefondet. Ser man på dette og den tilstanden oljebransjen er i så tilsier det at oljefondet vil svekkes ytterligere i årene fremover, og det gir oss også en klar indikasjon på at oljefondet ikke er utømmelig og at vi må forvalte det på en bedre måte og ikke øse ut penger. Anonymous poster hash: 50325...f0d Les dine egne ord 😂 Er det virkelig mulig?! Anonymous poster hash: 20af4...1e0 Hvis du er uenig må du veldig gjerne komme med motargumenter, men du bør la den tåpelige hersketeknikker ligge hvis du ønsker å bli tatt alvorlig. Anonymous poster hash: 50325...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå