Gå til innhold

hvor mye samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og mannen skilte oss for 3 uker siden, vi har 3 barn, tvillinger på 12 og baby på 7mnd, han mener han skal ha tvillingene 50% og babyen anhver helg og en gang i uka.

synes det er greit med tvillingene,de vil bo 50/50 hos meg of faren,men synes anhver helg og en uka er mye for en baby, jeg ammer ikke, sluttet med dette når hun var 6mnd ,hun spiser fast føde og tar mme på flaske.

Guttene skal få bo halvparten hos hver og dette begynner vi med fra November,men hva med babyen? han vil ikke på familievernskontoret og mener dette skal vi orde selv, og vi har privat avtale på bidrag, han betaler 3000 for tvillingene og 5000 for babyen,hun trenger jo noe hele tiden omtrent.

Noen gode råd?

Anonymous poster hash: f4b4f...1ee
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Barn under ett-halvannet år bør ikke ha helgesamvær. Kun unntaksvise overnattinger.

Skrevet

Overnattingssamvær er ikke anbefalt for så små barn. Jeg hadde ikke gått med på det og hvis far skaper problemer hadde jeg sagt klart ifra at familievernkontoret er det neste steget. Forøvrig så må dere på minst en mekling uansett om dere er enige om avtalen i forkant eller ei.

Anonymous poster hash: a7e93...9b3

Skrevet

Ikke overnatting før 2 år.

Dagsbesøk 2-3 ganger i uken.

Anonymous poster hash: f6cbb...575

Skrevet

Tenk etter hva du tenker er best FOR BARNET. Ikke hva han krever, du krever eller hva som er rettferdig for dere. Les gjerne hva som er anbefalt for den alderen samtidig som det er du som kjenner ditt barn best. Stå for og stå på for hva du mener er best for barnet...

Anonymous poster hash: 39f70...b71

Skrevet

et så lite barn skal ikke være borte fra mor i så mange dager, holder med hyppige samvær 3-4 dager i uken,så kan barnet heller være hos faren når hun/han er 2-3 år 

Skrevet

Dere må på familievernkontoret. Der vil han få høre at et så lite barn ikke kan være en hel helg fra mamma. Men ha hyppige dagssamvær.

5000 kr for en baby på 7 mnd? Høres vanvittig mye ut. 60000 kr i året.

Anonymous poster hash: 27ef3...f00

Skrevet

Takk for alle svar, vi har blitt enig oss i mellom nå, far skal besøke datteren vår 4 ganger i uka i 5 timer, og når hun fyller 2 år,skal hun begynne og være der 50/50 også.

Skrevet

Hvorfor skal far betale bidrag for tvillingene som dere har 50/50?

Anonymous poster hash: 63e8b...fd7

Skrevet

Takk for alle svar, vi har blitt enig oss i mellom nå, far skal besøke datteren vår 4 ganger i uka i 5 timer, og når hun fyller 2 år,skal hun begynne og være der 50/50 også.

50/50 på en 2åring???!

Anonymous poster hash: 9f68a...baa

Skrevet

Hæ? Skal du si ja til 50/50 på en 2åring??

Anonymous poster hash: 6b834...d3b

Skrevet

Dere må på familevernkontoret og få meklingsattest, ellers får du ikke en ekstra barnetrygd og etterhvert støtte til barnehageregningen fra nav.

50/50 er ikke anbefalt før skolealder, å planlegge det for en 2-åring er galskap.

Anonymous poster hash: da054...7ff

Skrevet

Du må aldri gå med på det. Vent lengr mulig. Du får aldri 5000kr hvis du går med på 50/50. Tenk smart nå kvinne!!

Anonymous poster hash: ecd49...3af

Skrevet

Dere er pålagt å ha mekling når dere har barn sammen og går fra hverandre så det slipper dere ikke unna.

Anonymous poster hash: df48f...0a6

Skrevet

tenker ikke megling når vi er enig, og trenger heller ikke dobbel barnetryd eller andre stønander når jeg får 8000 av far i måned, tjener ca 30.000 i mnd når jeg jobber.. 

Man må ikke ha mekling så lenge vi er enig, ringte familievernkontoret og hørte selv.

kanskje galskap,men far er like god omsorgperson som meg, så han skal få ha datteren like mye

Skrevet

Stakkars jente :/ hadde aldri gjort det, Gutten min er 3 i februar og han skal ikke til faren og sove over før skolestart i alle fall.. 

Skrevet

Antar at jeg banner høyt i kjerka her nå, men hvorfor skulle ikke minsten klare seg ei natt uten mor når de har bodd sammen alle sammen frem til ca nå?! Målet må jo være at ungen skal ha det best mulig, ikke at en skal karré til seg mest mulig penger fra bf?! Ja, det er vondt å gi fra seg kontroll og være uten babyen - men det går faktisk fint an å pumpe for å vedlikeholde produksjonen av morsmelk om du ammer. :)

Skulle det komme til et brudd i vårt forhold, vil det bli kunstig å begynne å nekte far samvær når han og babyen allerede har vært flere ganger alene på hytta. Ei natt i slengen, riktignok - for jeg leste noe om at ungene ikke bør være borte fra hovedomsorgsgiver mer enn x2 timer for hver mnd de er i alder (eks: 7 mnd x2 gir 14 timer).. For meg går den kvelden og natta uten dem langsomt, men de koser seg og det virker ikke som at ungen tar skade av at de er uten meg noen timer, jeg er uansett den stabile som er der mens han uten problemer reiser bort pga jobb i opptil fire dager i slengen.

Anonymous poster hash: cef6e...610

Skrevet

tenker ikke megling når vi er enig, og trenger heller ikke dobbel barnetryd eller andre stønander når jeg får 8000 av far i måned, tjener ca 30.000 i mnd når jeg jobber..

Man må ikke ha mekling så lenge vi er enig, ringte familievernkontoret og hørte selv.

kanskje galskap,men far er like god omsorgperson som meg, så han skal få ha datteren like mye

Får du 8000kr uansett fordeling? Sørg for å ha det skriftlig

Anonymous poster hash: ecd49...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...