Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle reise meg fra sengen gikk det helt rundt for meg. Rommet spant og jeg slet med pusten, ble kvalm og veldig dårlig.

Fikk lagt meg ned igjen og det ga seg etter litt. Tenkte jeg hadde reist meg opp for fort.

Men så skulle jeg snu meg i sengen for å vekke mannen og da skjedde det igjen!

To ganger.

Måtte ligge å kle på meg. Og mannen måtte hjelpe meg ned. Kjenner meg ør og det føles som om jeg kan bli svimmel når som helst. Jeg er kvalm og uvel.

Måtte på do da jeg kom meg opp og er løs i magen og det kjenner ut som må kaste opp.

Pulsen er litt høy, skyter til værs når jeg nesten brsvimer. Men har hatt høyere puls tidligere uten at det har vært et problem. Har takykardi og går på medisiner pga det.

Føler også en klemmende følelse i brystet.

Må legge til at jeg har en hjertefeil.

Ville dere sett det an eller oppsøkt legevakt? Er ok når jeg ligger i ro.

Anonymous poster hash: f9804...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til legevakta nå!!!!

Anonymous poster hash: 83383...dae

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Du må ikke gamble med helsa di, hi, ring legevakta med en gang!

Jeg tenkte først blodtrykksfall eller angstanfall, men så leste jeg at du har problemer med hjertet og DET må du ta på alvor!

Krysser fingrene mine for deg, hi!

Skrevet

Er det virkelig et spm om hva du bør gjøre??

Det er så åpenbart at jeg skral stave det for deg: R I N G L E G E V A K T A!!

Anonymous poster hash: c25f7...daf

Skrevet

Helt ærlig, så har jeg vanskelig for å tro at et menneske med hjertefeil velger å rådføre seg med DIB-klanen fremfor å ringe lege ved slike symptom.

Hvis dette mot formodning faktisk er en sann morgenhistorie og du enda ikke har skjønt alvoret. RING LEGE!

Anonymous poster hash: 20897...693

Skrevet

Synes det høres ut som krystallsyke (bppv). Siden det høres ut som det så tydelig kom i anfall når du beveget på deg (hodet).

Men man drar så klart til legevakta uansett.

Skrevet

Hadde ringt 113 hadde jeg vært mannen din...

Anonymous poster hash: 44af8...42b

Skrevet

Helt ærlig, så har jeg vanskelig for å tro at et menneske med hjertefeil velger å rådføre seg med DIB-klanen fremfor å ringe lege ved slike symptom.

Hvis dette mot formodning faktisk er en sann morgenhistorie og du enda ikke har skjønt alvoret. RING LEGE!

Fornektelse og en stor dose "strustepolitikk" er ikke ukjent av personer som har slike helseproblemer. De har kanskje fungert bra lenge og er redd for å gå inn i en forverring, en lang sykdomsperiode osv. Da kan slike tilsynelatende irrasjonelle reaksjoner som Hi viser her komme. Det er en fornektelse av det man frykter.

Jeg har tidligere her på forumet lest tråder av to forkskjellige med hjerteproblemer som har hatt lignende reaksjoner når de har blitt dårlige.

Håper du ringte legevakten umiddelbart i morges, Hi, og at du har fått god hjelp, uansett hva som feilet deg.

Anonymous poster hash: a9b34...bb7

Skrevet

Kontakt legen. Spes når du har hjertefeil. Tenker noe med hjertet/ bt med en gang.

Anonymous poster hash: 22e5b...e26

Skrevet

Jeg har dessverre ikke oppsøkt legevakt. Og jeg vet innerst inne at det er noe jeg burde ha gjort.

Er ikke nær ved å brsvime mer, men er fortsatt veldig ør og får ganske vonde brystsmerter som kommer i tak for så å gi seg igjen.

Sovnet på sofaen tidligere i dag og da våknet jeg av at det fikk rundt for meg.

Må ta det helt med ro for å ikke bli veldig ør.

I morgen skal jeg ringe fastlegen min.

Skrevet

Dråper du ikke har barn som står i fare for å måtte miste mamma. Syns egentlig du er ganske egoistisk som ikke tenker på de rundt deg og kontakter lege nå, før det er for sent.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke oppsøkt legevakt. Og jeg vet innerst inne at det er noe jeg burde ha gjort.

Er ikke nær ved å brsvime mer, men er fortsatt veldig ør og får ganske vonde brystsmerter som kommer i tak for så å gi seg igjen.

Sovnet på sofaen tidligere i dag og da våknet jeg av at det fikk rundt for meg.

Må ta det helt med ro for å ikke bli veldig ør.

I morgen skal jeg ringe fastlegen min.

Hvorfor velger du å ikke ta kontakt med legevakten når du vet du har hjertefeil, Hi?

Du må ikke svare meg eller i tråden her, men jeg håper du svarer deg selv ærlig. Du har barn, du har familie, du har en økt risiko for noe som kan være potensielt svært alvorlig eller utvikle seg til det. Barna dine trenger deg, familien trenger deg. Og likevel så velger du å ikke oppsøke lege med det som kan være tegn på noe alvorlig - hvorfor?

Når du kontakter legen din, og neste gang du er på kontroll på sykehuset så håper jeg at du tar dette opp med dem. Det kan være viktig for deg å få hjelp slik at du kan greie å kontakte lege når du absolutt bør det.

Ta vare på deg selv! Om ikke for din egen del så for dine barns skyld!

Anonymous poster hash: a9b34...bb7

Skrevet

Du er rett og slett egoistisk og dum.

Beklager, men blir så irritert på sånne som ikke tar helsa si på alvor. Spesielt når du vet du har hjertefeil!! Det blir rett og slett for dumt!

Anonymous poster hash: c25f7...daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...