Gå til innhold

Hadde dere blitt fornærmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninne skal døpe datteren sin om 1 mnd og jeg er ikke invitert i dåpen!

Vi er veldig nære og hun er fadder for mitt barn og hun er forloveren min. Vi har hengt sammen fra vi var små, vært på ferier sammen og støttet hverandre gjennom glede og sorg.

Hun har gitt meg en svada unnskyldning om hvorfor jeg ikke er bedt i dåpen og på toppen av det har hun spurt om å få låne dåpskjolen til datteren min..

Hadde du blitt fornærmet?

Anonymous poster hash: 80d42...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hva "svada unnskyldningen" er. Vi inviterte bare familie i dåpen, så jeg hadde vel ikke tenkt over det i utgangspunktet. Med mindre jeg fikk vite at hun hadde invitert andre venner da...

Anonymous poster hash: ec50f...137
Skrevet

Hvis de bare skal ha familie, å du ikke er fadder? Nei.

Hvis andre venner er bedt?

Ja.

Anonymous poster hash: 7807a...4dc

Skrevet

JA og hun hadde ikke fått låne noen dåpskjole. Hadde hun ikke kunnet gi et ordentlig svar på hvorfor hadde hun ikke vært noen god venninne heller

Anonymous poster hash: bf025...f56

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke brydd meg med. Jeg har ikke flere krefter enn at jeg bruker dem på meg selv og mine. Å bruke krefter på å bli fornærmet er bortkasta energi.

Anonymous poster hash: dd61b...766

Skrevet

Hva er denne svada unnskyldningen, da? Er jo ikke sikkert det er svada for henne...

Skulle hun hatt et stort selskap med mange gjester ville jeg nok stusset over å ikke bli bedt slik vennskapet har vært. Men skal de ha et lite selskap kun med den aller nærmeste familie så hadde jeg ikke blitt såret eller fornærmet. Selv om du valgte henne som fadder for ditt barn så må ikke hun nødvendigvis velge deg - uten at det sier noe som helst negativt om vennskapet deres. Det kan være at hun har flere kandidater og ikke kan/vil tråkke noen i familien på tærne.

Anonymous poster hash: 7a6f6...3dc
Skrevet

Vi inviterte bare familie til dåpen, så jeg hadde ikke blitt fornærma.

Anonymous poster hash: f4d70...5dd

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har vært i min siste barnedåp. Så nei. Men hun hadde nok blitt blå for å låne den kjolen...

Skrevet

For meg er det vanig med kun familie, så nei. Hadde ikke blitt fornærmet. Jeg er ikke personlig kristen likevel så dåp er ikke viktig for meg heller. Jeg vet ikke om jeg ville lånt bort dåpskjolen dog, for det er en arvekjole. Skal bli det, den ble laget til min eldste datter, nå har også lillebroren brukt den, nevøen min har brukt den og nå skal minstemann bruke den snart. Og så skal den taes vare på til evt. barnebarn, så jeg vet ikke om jeg ville lånt den bort til noen utenfor familien. Den satt litt langt inne kjenner jeg.

Skrevet

Vi inviterer kun familie, så det hadde jeg ikke tenkt over engang.

Men vet ikke om jeg hadde lånt ut dåpskjolen, da vår er en 30 år gammel hjemmelaget arvekjole. Veldig redd for den.

Anonymous poster hash: 33278...268
Skrevet

Synes det er mest sært at du har spurt hvorfor du ikke er invitert.

Vi hadde kun familie i dåpen, håper ikke noen er fornærmet for det.

Anonymous poster hash: ac013...dc3

Skrevet

Ikke blitt fornærmet. Men ikke lånt bort kjolen heller! Den er strikket av bestemor til mine barn. Føles feil å låne den bort!

Anonymous poster hash: e4495...684

Skrevet

Jeg hadde vært mer lettet enn noe annet, men jeg kan jo skjønne skuffelsen din hvis hun ikke har en tydelig grunn.

Skrevet

Nei, hos oss er dåp en familebegivenhet, så jeg hadde ikke blitt fornærmet.  

Skrevet

Hadde ikke blitt fornærmet. Inviterte kun familie selv. Du er ikke fadder?

Skrevet

er jo ikke sikkert at hun skal ha venner,men bare de nærmeste i familien sin

Skrevet

Om hun ikke har noen andre venner, så nei. Da hadde jeg ikke blitt fornærmet. Vi hadde også bare familie i dåpen til barna, og det er det som er vanlig her. 

Men dåpskjolen hadde jeg nok ikke villet låne til andre. 

Min egen dåpskjole ble laget av min oldemor. Men kusinen min på motsatt side brukte denne også, og jeg synes det nesten er litt kjedelig at noen andre enn min oldemors barnebarn har brukt den (selv om jeg vet det er en urimelig reaksjon) 

Selv valgte vi å ikke bruke denne til mine barn, men en kjole svigermor hadde fått sydd til sine barnebarn og som kun er brukt av dem. 

Skrevet

Hadde ikke lånt bort kjolen da. Den er et arvestykke.

Anonymous poster hash: 46c10...02c

Skrevet (endret)

Nei, jeg hadde ikke blitt fornærmet. Vi hadde bare den aller nærmeste familien i dåp til våre barn, og jeg hadde ikke tenkt over at jeg ikke ble invitert av mine venner til deres barns dåp. Langt mindre hadde jeg fått meg til å spørre  om hvorfor jeg ikke var bedt.

Endret av Superdolly
Skrevet

Nei,jeg hadde ikke blitt fornærmet. Min beste venninne har tre barn. Det ene er jeg fadder til, og var selvsagt i dåpen. De to andres dåp var jeg ikke buden i.

Om hun hadde spurt om å få låne dåpskjolen vår, så hadde jeg sagt nei, med den begrunnelse at det er en kjole som skal arves og brukes i slekten. Det vet jeg at hun ville forstått og ikke blitt fornærmet. Gode venninner forstår og blir ikke fornærmet for ting som dette.

Skrevet

Her er det vanlig å invitere nære venner, så hadde nok reagert ja. Hadde det ikke vært vanlig så hadde jeg ikke reagert. Dåpskjolen hadde jeg aldri i verden lånt bort. Den er arvegods og det er kun min familie som er døpt/skal døpes i den.

Skrevet

Er vanlig å ha kun familie i dåpen.

Så nei, jeg hadde ikke blitt fornærmet

Anonymous poster hash: 813dd...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...