Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Sikkert 3 kvelder i uka... Han sitter i senga og gråter av redsel, og får komme i stua! Der sitter han på fanget eller legger seg i sofaen til han sovner. Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Anonymous poster hash: 52a1f...a13
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Kan han sovne i deres seng? Hjelper det? Min femåring vil heller ikke sovne i senga si, jeg stresser ikke med det. Han sier vår seng er sååå mye tryggere, og den tryggheten burde han få. Hva med å sitte inne hos ham og synge/lese til han sovner for en liten periode? Lite pedagogisk kanskje, men man gjør jo det man kan for at ungene skal føle seg trygg:) Anonymous poster hash: c3792...879
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg gjør også det jeg kan for at barnet er trygt! Han vil ikke sove der heller, for rommet vårt er enda lenger vekke fra oss. Gjør meg ingenting at han kommer inn og sovner på sofaen, men far mener han blir bortskjemt...:/ Jeg nekter å la han ligge å være redd, så til han kommer med et bedre forslag, blir det på denne måten. Anonymous poster hash: 52a1f...a13
Gladmor30 Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Vil bare komme med et råd som kommer fra fagfolk, siden vi nettopp var der selv. Tingen er at han blir ikke mindre redd av at dere gjør d på den måten. D at dere lar han sove på sofaen er det samme som at dere bekrefter at d ER skummelt å sove i senga si. D dere bør gjøre er å la han overvinne frykten, og d gjør man ved å utsette han for d han er redd for. Men d må gjøres med små skritt av gangen. Sett en stol ved siden av senga hans, les bok evt syng og så natta. Sitt ved siden av han til han sovner, slik at han er trygg. Gjør d samme i noen dager. Etter hvert kan du bevege deg ut fra rommet.. Gjerne at du sitter rett utenfor døra til han sovner (slik at han ser deg). Jeg har kommet så langt nå at jeg legger meg nedpå sengen min nå som er rett ved siden av min datters, slik at jeg kan jobbe litt på PC mens hun holder på å sovne. neste steg blir å gå i stua og så kveld. 😊
Gladmor30 Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 *senga mi er i rommet ved siden av, skulle d stå. Forbered han i god tid på hva som skal skje. Ikke gi opp for at han protesterer. Bare vær rolig, tydelig og bestemt på en trygg og omsorgsfull måte. Dette er ikke tidkrevende heller i forhold til hvordan dere har d nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå