Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Del Skrevet 24. oktober 2015 Trenger litt råd eller betrygging..har en gutt på 4 1/2 mnd (prematur og 2 mnd korrigert). Han har siden fødsel fått MME og aldri hatt avføring oftere enn annenhver dag. Stort sett har det gått 3 dager mellom og nå siste par ukene da han har begynt med fast føde (men fortsatt mest MME) har det gått 4 dager melllom. Overalt leser jeg at MME-barn skal ha avføring hver dag for at de ikke skal bli forstoppet. Min gutt har aldri virket plaget selv om det går så lenge mellom hver gang. Det har av og til hvert litt hardt slik at han sliter litt med å få det ut,men stort sett er det mykt og han er blid og fornøyd heltfrem til det skal ut. Da kan han gråte litt i ca et minutt og så er det ute og over. Malt har aldri hatt noe som helst effekt,og nå har vi prøvd med litt sviskemos,men det skjer fortsatt ingenting. Han har nå lagt seg og sovnet blid og fornøyd med 3 1/2 døgn siden sist avføring. Finner ingen steder noen som opplever dette,overalt står det bare at MME-barn skal ha avføring hver dag..men dette må da bare gjelde dersom de er plaget med magevondt? Har prøvd et par ganger å "ta tempen" for å få det ut når det har gått 3 dager. Da kommer det riktignok ut,men han hyler og jeg lurer på om dette da er noe poeng i om det ikke plager han at det går flere dager?Er førstegangs og vil jo bare gjøre det aller beste for babyen min,men syns ikke alltid det er så lett å vite hva som er det beste. Veldig takknemlig for svar og andres erfaringer Anonymous poster hash: 3bb2f...f80 Anonymous poster hash: 3bb2f...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå