Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Må være uten tomat og sitrus pga allergi. Har du noen tips? Aldri laget lam før,men var heldig og fikk 2kg,så vil lage noe godt :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Hvilken del av dyret, da? Mange som skal spise, eller skal du ha flere middager ut av det? Anonymous poster hash: 27196...095
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Hvilken del av dyret, da? Mange som skal spise, eller skal du ha flere middager ut av det? Anonymous poster hash: 27196...095 Lammelår,står det :-) Er bare meg og 2 små barn. Men kan gjerne lage diger posjon om jeg kan fryse ned :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Da ville jeg laget klassisk lammelår med hvitløk og rosmarin og en god saus til og ovnsbakte grønnsaker/poteter. Rester kan du fryse ned og bruke senere, enten som lammelår (frys i så fall restene ned i skiver/biter), en frikasse, gryte eller lignende. Beinet kan du etterpå koke kraft av og bruke som kraft til en god suppe. Anonymous poster hash: 27196...095
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Da ville jeg laget klassisk lammelår med hvitløk og rosmarin og en god saus til og ovnsbakte grønnsaker/poteter. Rester kan du fryse ned og bruke senere, enten som lammelår (frys i så fall restene ned i skiver/biter), en frikasse, gryte eller lignende. Beinet kan du etterpå koke kraft av og bruke som kraft til en god suppe. Anonymous poster hash: 27196...095 Det er ikke noe bein, det er ferdig strimlet :-) Frikassé hørtes godt ut :-) Bruker jeg samme fremgangsmåte som på hønsefrikassé? Hvilke grønnsaker er godt til da? Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Hundemat Anonymous poster hash: 6306e...edd
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Da ville jeg laget klassisk lammelår med hvitløk og rosmarin og en god saus til og ovnsbakte grønnsaker/poteter. Rester kan du fryse ned og bruke senere, enten som lammelår (frys i så fall restene ned i skiver/biter), en frikasse, gryte eller lignende. Beinet kan du etterpå koke kraft av og bruke som kraft til en god suppe. Anonymous poster hash: 27196...095 Det er ikke noe bein, det er ferdig strimlet :-) Frikassé hørtes godt ut :-) Bruker jeg samme fremgangsmåte som på hønsefrikassé? Hvilke grønnsaker er godt til da? Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a http://trinesmatblogg.no/2014/09/26/mammas-lammefrikasse/ Nydelig! Anonymous poster hash: 260c9...ac1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Må være uten tomat og sitrus pga allergi. Har du noen tips? Aldri laget lam før,men var heldig og fikk 2kg,så vil lage noe godt :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a Er det du som fikk mat via hjelp oss å hjelpe? Anonymous poster hash: f56de...4b2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Da ville jeg laget klassisk lammelår med hvitløk og rosmarin og en god saus til og ovnsbakte grønnsaker/poteter. Rester kan du fryse ned og bruke senere, enten som lammelår (frys i så fall restene ned i skiver/biter), en frikasse, gryte eller lignende. Beinet kan du etterpå koke kraft av og bruke som kraft til en god suppe. Anonymous poster hash: 27196...095 Det er ikke noe bein, det er ferdig strimlet :-)Frikassé hørtes godt ut :-) Bruker jeg samme fremgangsmåte som på hønsefrikassé? Hvilke grønnsaker er godt til da? Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a http://trinesmatblogg.no/2014/09/26/mammas-lammefrikasse/ Nydelig! Anonymous poster hash: 260c9...ac1 Høres veldig godt ut! Tror jeg prøver denne :-) Takk for link :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Er snart jul, ville brukt det til lammerull :-) Anonymous poster hash: 93845...f24
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 Må være uten tomat og sitrus pga allergi. Har du noen tips? Aldri laget lam før,men var heldig og fikk 2kg,så vil lage noe godt :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a Er det du som fikk mat via hjelp oss å hjelpe? Anonymous poster hash: f56de...4b2 Ja,det stemmer! Noen fantastiske engler som har reddet oss nå litt fremover <3 Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Må være uten tomat og sitrus pga allergi. Har du noen tips? Aldri laget lam før,men var heldig og fikk 2kg,så vil lage noe godt :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a Er det du som fikk mat via hjelp oss å hjelpe? Anonymous poster hash: f56de...4b2 Ja,det stemmer! Noen fantastiske engler som har reddet oss nå litt fremover <3 Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a Så utrolig fint. Ønsker dere alt godt fremover💜 Anonymous poster hash: f56de...4b2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Må være uten tomat og sitrus pga allergi. Har du noen tips? Aldri laget lam før,men var heldig og fikk 2kg,så vil lage noe godt :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a Er det du som fikk mat via hjelp oss å hjelpe? Anonymous poster hash: f56de...4b2 Ja,det stemmer! Noen fantastiske engler som har reddet oss nå litt fremover <3 Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a Så utrolig fint. Ønsker dere alt godt fremover💜 Anonymous poster hash: f56de...4b2 Tusen takk :-) Noen ganger er ting litt trøblete,og da er det utrolig godt å kunne få litt hjelp til å komme over kneika. Takket være fantastiske mennesker som bidrar,og fantastiske mennesker i organisasjonen hjelper de veldig mange. Jeg er evig takknemlig for det ihvertfall :-) Ønsker deg alt godt også :-) Anonymous poster hash: 6b0f0...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå