Gå til innhold

Dere oste-elskere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i ost og kjeks, men til nå går det i kremost fra tine 😂 hvilken av de andre er det lurt å starte med? Ser ikke for meg at muggost er noe godt. Må være noe mildt i smaken.

Anonymous poster hash: 6fe8d...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manchego med godt syltetøy

Brie med honning

Anonymous poster hash: eace5...256

Skrevet

Jeg elsker ost. Hvis du er skeptisk til muggost ville jeg begynt med Castello Blue, den er mild og kremet. Veldig godt med druer til, eller marmelade.

Ellers er jeg glad i modnet chevre (mild, men syrlig på smak), ridderost, brie... På velassorterte dagligvarebutikker har de et utvalg små krukker marmelade, syltetøy og gelé spesielt beregnet til ost. Det anbefales. :) Bruker også som sagt druer, og paprika.

Skrevet

Siden jeg ble gravid, har jeg holdt meg unna all ost unntatt Jarlsberg og Norwegia. Har føltes bedre å være litt over forsiktig siden jeg ikke har hatt ro på meg til å sette meg ned å finne ut hva slags ost jeg egentlig kan spise med god samvittighet. Men nå er jeg sykemeldt, så nå skal jeg til å lese om alt jeg ikke har fått tid til før. Jeg savner så all mulig mat fra "Bør-ikke-spise-lista spesielt røkt laks og bedre utvaalg av ost. Gravid uke 33+3 nå.

Skrevet

Siden jeg ble gravid, har jeg holdt meg unna all ost unntatt Jarlsberg og Norwegia. Har føltes bedre å være litt over forsiktig siden jeg ikke har hatt ro på meg til å sette meg ned å finne ut hva slags ost jeg egentlig kan spise med god samvittighet. Men nå er jeg sykemeldt, så nå skal jeg til å lese om alt jeg ikke har fått tid til før. Jeg savner så all mulig mat fra "Bør-ikke-spise-lista spesielt røkt laks og bedre utvaalg av ost. Gravid uke 33+3 nå.

alt med måte, ingen grunn tl og bli hysterisk

Anonymous poster hash: 1df37...b81

Skrevet

Sånn til vanlig spiser jeg bare vanlig gulost på knekkebrød og skive, men når jeg skal kose meg er det blåmuggost som gjelder. Castello er bare helt nydelig og man kan lett komme til å spise mer enn hva godt er med den i kjøleskapet.

Kremost er for barn og nybegynnere, så jeg er sikker på at du er ferdig med det stadiet. :Nikke:

Du må nesten prøve deg frem på hva du liker, og husk tilbehør som god gele,druer og godt brød eller kjeks.

Skrevet

Blå Castello med valnøtter, er bare såååå godt. Var også litt skeptisk til blåmugg, men den kombinasjonen elsker jeg

Skrevet

Brie med akasie honning er det beste som finnes!

Skrevet

Vel, ikkepastaurisert ost skal ikke spises når en er gravid. Selv små mengder kan gi alvorlige forgiftninger for fosteret. Det er ikke hysterisk!

Anonymous poster hash: 7c280...aad

Skrevet

Vel, ikkepastaurisert ost skal ikke spises når en er gravid. Selv små mengder kan gi alvorlige forgiftninger for fosteret. Det er ikke hysterisk!

Anonymous poster hash: 7c280...aad

Camembert, Gorgonzola, Chevre o.l, er blandt de mye og halvmyke ostene som vi gravide også bør være forsiktige med selv om de er pasturiserte. Det kan forkomme Listeria i disse ostene, som kan føre til matforgiftning. Siden symptomer hos mor ikke er så fremtredene kan det gå ut over fosteret på de værste måter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...