Gå til innhold

Hva er verst? Sigaretter eller nikotin plaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet hvor dum jeg er.

Er 10 uker gravid og har prøvd og prøvd for å kutte ut røyken, men gir opp etter kun en halv dag hver gang. Har gått fra Prince rød til Kent White som er det mildeste på markedet. Men å slutte helt sliter jeg med.

Har nå kjøpt nikotin plaster som jeg tenkte å bruke i en overgang.

Men hva er egetlig verst for den i magen sigarettene eller nikotin plaster?

Anonymous poster hash: afd14...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av to onder vil jeg si at plaster er best. Da er det kun nikotin og ikke alle andre avfallsstoffer. Men nikotin får b.la blodårene til å trekke seg sammen så vil anbefale deg å slutte på sikt.

Anonymous poster hash: f592e...8a6

Skrevet

Jeg ønsker å slutte. Men fordi jeg ikke klarer på egenhånd håper jeg at ved å kutte en ting av gangen blir det lettere.

Tanken er å kutte vanen samtidig som kroppen får nikotin, og så kutte nikotinen når jeg har klart å avvenne meg av med vanen.

Grunnen til bekymring er at det er mer nikotin i plaster enn i røyken jeg røyker.

Skrevet

Ta deg sammen! Kast røyken i dass og tenk på det stakkars innrøyka fosteret ditt.

Anonymous poster hash: fae60...4de

Skrevet

Jeg ønsker å slutte. Men fordi jeg ikke klarer på egenhånd håper jeg at ved å kutte en ting av gangen blir det lettere.

Tanken er å kutte vanen samtidig som kroppen får nikotin, og så kutte nikotinen når jeg har klart å avvenne meg av med vanen.

Grunnen til bekymring er at det er mer nikotin i plaster enn i røyken jeg røyker.

Da må du be om hjelp av legen din og jordmor, gjerne psykolog også.

Du greier en halv dag.... er ikke barnet ditt verdt mer?

Nå er jeg tøff, men hvis ikke barnets helse er verdt mer enn en halv dag avhold for deg, da må du ta et ordentlig oppgjør med deg selv.

Men skal du velge, velg plaster. Men husk at hver gang du velger røyk eller plaster så vil barnet ditt få mindre oksygen, mindre næringsstoffer, flere giftstoffer i seg. Og du tvinger babyen din til samme avhengighet som deg selv, jo lenger du fortsetter å røyke eller bruke plaster.

Hva skal til for at du får motivasjon til å holde ut abstinensene lenge nok til å bli røykfri? Ingen her kan gi deg den motivasjonen, den må du finne i deg selv. Er virkelig ikke ditt barns helse viktigere for deg?

Anbefaler deg å lese tråden til hun som snuste og sluttet. Siste uken, du finner den om du søker.

Anonymous poster hash: 1a59b...965

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...