Gå til innhold

Nattevakt, må jobbe en time gratis i natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tok nattevakt (ekstra, jobbet egentlig dag/kveld) fikk jeg betalt for den ekstra timen. De faste nattevaktene fikk ikke det.

Anonymous poster hash: 03434...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt fair å få betalt for den ekstra timen om man jobber den.  Men er du like fornøyd med å få betalt for en time mindre til våren når klokken stilles den andre veien?  

Skrevet

Skjønner at det er kjipt å jobbe en time lenger i natt. Men hva gjør dere den vakten dere får jobbe en time mindre? Avspaserer dere den? Det er jo tross alt ikke arbeidsgiver sin feil at klokken skal skrues frem/tilbake.

Anonymous poster hash: 0adfb...84c

Aldri jobbet den vakten, men jobbet 5 år på rad den vakten med en times ekstra. Slo litt urettferdig ut synes jeg. Men om det sto om kunne jeg nok ha vært de 10 timene på jobb den natta man skrur kl andre veien og gjort forefallende eller overlappet dagvakten en time og hjulpet til der. Er alltid noe man henger etter med.

Anonymous poster hash: a4608...c28

Skrevet

i kommunen jeg jobber får man aldri noe for den ekstra timen. Sånn er det bare. Det er vel ingen som skriver timelister lenger? Alt føres inn i lønnssystemer, og da nytter det ikke bare legge til en time ekstra. Kunne sikkert ordnet en time i timebanken, men det gjøres ikke hos oss

Hos oss må man skrive det inn i lønnssystemet på dataen og så må leder godkjenne, så da vil jeg si man skriver en timeliste. Samme med timer i banken (avspaseringstimer). Var ingen andre som hadde gjort det her heller før jeg gjorde det. Sa fra til sjefen og skrev det også i merknader i banken og la det inn. Sjefen godkjente det.

Anonymous poster hash: a4608...c28

Vi har ikke noe mulighet til å skrive noe som helst inn selv. Det er det lederen vår som gjør. Vi har en vaktbok da, som jeg feks skriver dersom jeg er på et møte utenom arb,tid. Det får jeg da i timebank, men leder på føre det inn.

Dette med denne timen er alltid ett tema, men det er klarlagt at det er det ingen som får noe for.. Slik er det hos oss i alle fall

Skrevet

Da må man jo trekkes i lønn også da, når klokkens stilles andre veien????

Skrevet

Slik var praksisen hos oss og tidligare. Men bare dei som var nattevakter i turnus. Dei som gikk ekstravakter fekk for det dei faktisk arbeidde.Dette er det nå slutt på då fagforeningane sa dette var ulovleg praksis. Nå vert det lagt inn i turnusen at nokon av seinvaktene går ein time lengre i kveld. Så nattevakter kjem ein time seinare og går heim til vanlig tid.

Hvorfor er det bedre at seinvakten jobber en time lenger? Anonymous poster hash: c4084...da9

Beklaga! Eg ser det eg skreiv kan feiltolkast. 3 av seinvaktene jobbe til hal11 istadenfor hal10. To startar ein halvtime seinare enn vanlig og ein ein time seinare. det som er bra er at det vert lagt inn i turnus og at ein derfor får betalt for det ein faktisk arbeider. Dei som ha "tjent" seg opp ein halvtime ekstra i løpet av denne vakta får denne halvtimen fri ein anna plass i turnusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...