Gå til innhold

Hvor mange her har ikke soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, og de har fått hver sitt rom, så vi sover på stua.

Savner av og til soverom, men det går også veldig fint :)

Anonymous poster hash: 8a2ee...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre soverom og tre barn. De to yngste deler rom. Vi bygger forhåpentligvis ut før de blir for store til å dele...

Kunne aldri sovet i stua kjenner jeg. Har dere dobbeltseng der?

Anonymous poster hash: af40d...3e7

Skrevet

Hvorfor kan ikke barna dele rom? Køyesenger er jo så fine. Kunne aldri ha sovet i stua. Så stusselig.

Anonymous poster hash: 6aa24...c13

Skrevet

Vi har to barn, og de har fått hver sitt rom, så vi sover på stua.

Savner av og til soverom, men det går også veldig fint :)

Har foreslått samme løsning! Ungene liker ikke å dele rom og vi bruker uansett bare rommet til å sove i...

Anonymous poster hash: d5e8c...b29

Skrevet

Vi har to soverom og snart to barn. 5 år mellom barna, men de skal likevel dele rom (etterhvert). Sånn er det bare. Er heldigvis store rom da, håper minsten kan ha lekene sine på vårt rom. 

Men det jeg skulle skrive var, hvorfor deler ikke barna rom? Eller eventuelt at dere har dobbeltseng + en liten enkeltseng på det ene rommet om aldersforskjellen er veldig stor? Om barna er 5 og 6 år ser jeg ingen grunn til at de ikke kan dele. 

Jeg hadde aldri fått sove uten eget soverom. 

Anonymous poster hash: ca70d...ff0
Skrevet

Vi har 1 soverom. Det har datteren min. Jeg sover i stua.

Det går for en periode, men kjenner at det sliter litt på. Har heldigvis fått meg fast jobb nå og kan søke lån i banken til leilighet. Hurra :blomst:

Anonymous poster hash: 05fd3...47f
Skrevet

Ser de fleste har egne soverom her, er det det samfunnet forventer av oss?

I veldig mange andre land, er det vanlig å ha soveaofa både på kjøkken og stue.

Jeg blir ofte sett ned på fordi vi sover i stua, men hvorfor egentlig?

Jeg vil mye heller sove der, enn tre eller fire på et rom.

Jeg savner selvfølgelig av og til eget rom, men ikke veldig ofte.

Hvorfor, om man ser bort fra hvordan samfunnet (Nabon) er det egentlig så rart?

Skrevet

Jeg sov på stua i ca 2,5 år. Hadde en Hemnes dagseng der. Det gikk veldig greit, men savnet naturligvis iblant å ha et eget sted å gjemme meg litt bort. Det ene barnet mitt fikk tv på rommet den perioden, slik at hans rom ble som en tv-stue. Det var et must når vi bodde sånn, selvom vi alle så og brukte tv fryktelig lite. 

Det var vanskelig at barna delte rom fordi de var ulikt kjønn med ulike interesser, og den ene ville ha det lyst mens den andre ville ha det mørkt. Etc. Ble litt styrete rett og slett. Men de delte rom i to år før dette. 

Anonymous poster hash: 6dc8a...21b
Skrevet

Vi har bare ett soverom som jeg deler med sønnen min på 4 år.

Skrevet

Hvordan gjør dere som sover i stua det? Har dere seng? Ser liksom ikke for meg at det er noe særlig å sove på sofa'n hver natt.....? Da er det vel bedre at søsken deler rom eller foreldre deler med et av barna? Bare nysgjerrig altså!

Anonymous poster hash: de5ea...a14

Skrevet

Vi har ikke soverom. Vi bor i en studioleilighet med sovealkove (ingen barn enda).

Jeg savner å ha soverom og er glad vi snart flytter i hus med 3 stk.

Anonymous poster hash: 5470e...251

Skrevet

Jeg er alene med to barn. Vi har 5 soverom, men hadde nesten klart oss med ett. Barna bruker knapt rommene sine på dagtid og de vil helst sove i min seng begge to - og det får de lov til. Hver tidlig morgen kommer katten i senga også.

Anonymous poster hash: 48288...857
Skrevet

Jeg er alene med to barn. Vi har 5 soverom, men hadde nesten klart oss med ett. Barna bruker knapt rommene sine på dagtid og de vil helst sove i min seng begge to - og det får de lov til. Hver tidlig morgen kommer katten i senga også.

Anonymous poster hash: 48288...857

Såå koselig! 😍

Skrevet

Akkurat nå er vi 5 personer på 5 soverom. Ett er gjesterom. Barna har hvert sitt rom, men 1-2 av dem havner i vår seng i løpet av natten uansett, så vi hadde virkelig ikke trengt alle disse rommene.

Vi har bodd 5 på 2 rom tidligere, går helt fint det.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere tar ett av soverommene og lar barna dele det andre? Min erfaring er at barn helst vil dele rom om de får velge.

Anonymous poster hash: a0976...c9c

Skrevet

Jeg sov på sovesofa i stua i 4 år. Fungerte helt fint,la penger i en komfortabel og pen sovesofa.

Barna er det 6 år mellom og de fortjente sitt eget rom. Jeg prioriterte å kjøpe leilighet fremfor å leie da jeg ble alene,og da ble det den med to soverom som var i nærheten av barnas skole.

Anonymous poster hash: f4e36...183

Skrevet

Vi har seks soverom, men vurderer å la barna dele (er bare 16 mnd mellom dem) :) Ellers brukes rommene til gjesterom, lekerom, roterom, sengtøyrom...

Anonymous poster hash: a4017...603

Skrevet

Hvorfor, om man ser bort fra hvordan samfunnet (Nabon) er det egentlig så rart? Anonymous poster hash: 8a2ee...226

Hvilke land referer du egentlig til?

Jeg er av den oppfatning av det er veldig vanlig å ha soverom, men at det er høyst normalt at unger deler rom.

Stua er gjerne det varmeste rommet i huset og egner seg således dårlig som soverom (dersom man har alternativer)

Anonymous poster hash: 3ed14...54a

Skrevet

Hvis dere trives med det og det er den beste løsningen for dere, så er jo det helt toppers.

Jeg hadde ikke klart meg uten soverom. Vi legger oss ikke alltid samtidig eller står opp samtidig, så da er det kjekt å ha.

Anonymous poster hash: 232bb...fed

Skrevet

Jeg er aleine med to barn i skolealder, har to soverom, og barna har fått hvert sitt, og jeg sover på sovesofa på stua.

Jeg brukte litt penger på en stor og god sovesofa, og det plager meg ikke det spøtt at jeg ikke har mitt eget soverom.

Ungene kunne sikkert fint ha delt rom, de gjorde det der vi bodde før vi flyttet inn her - men nå kan de være på sitt eget rom når de har besøk av venner, og det er ingen som krangler fordi de ikke får være i fred, det er aldri rotete i stua for vi har regel om at siden de har fått egne rom så skal alle lekene tilbake dit når de er ferdige å leke med de, og jeg får være i fred i stua fordi ungene stortrives på rommene sine, og vokser på å ha egne soner hvor de kan lukke døra og bestemme alt selv.

Bor i blokk, og her er det 4 andre familier som har valgt samme løsning.

Jeg har møtt mange som rister på hodet av mitt valg, men det må de gjerne gjøre. Dette funker for oss, og med mindre jeg vinner i lotto, så blir vi boende sånn i mange år til :)

Anonymous poster hash: e3456...2d0

Skrevet

Ja, vi har soverom.  Hadde jeg vært alene med barn, kunne jeg sikkert ha brukt stua til å sove på om det var nødvendig, men som par, er det totalt utelukka.  Vi legger oss ikke samtidig bestandig.  En annen ting er det med lufting om natta.  Det er ikke like lett å gjennomføre ved å sove i stua.  Blir kaldt for de andre når de skal stå opp om jeg skal sove i stua.

Skrevet

Hvorfor, om man ser bort fra hvordan samfunnet (Nabon) er det egentlig så rart? Anonymous poster hash: 8a2ee...226

Hvilke land referer du egentlig til?

Jeg er av den oppfatning av det er veldig vanlig å ha soverom, men at det er høyst normalt at unger deler rom.

Stua er gjerne det varmeste rommet i huset og egner seg således dårlig som soverom (dersom man har alternativer)

Anonymous poster hash: 3ed14...54a

Jeg referere blandt annet til Spania, Italia, Frankrike, Balkan, Russland, Polen, Romania, Kina, Japan, Thailand osv osv... Ikke alle som er så bortskjemt som de fleste nordmenn, eller vil ikke kalle det bortskjemt, men kravstore...

Skrevet

Og barna deler ikke soverom fordi de ikkevil. Derfor ligger dere på stua.

Ja, de blir nok noen trivelige vesner i oppveksten.

-Bomullsforeldre-

Anonymous poster hash: 679dd...42e

Skrevet

Og barna deler ikke soverom fordi de ikkevil. Derfor ligger dere på stua.

Ja, de blir nok noen trivelige vesner i oppveksten.

-Bomullsforeldre-

Anonymous poster hash: 679dd...42e

Barna våre er utrolig trivelige, triveligere enn de fleste ;)

De er ikke kravstore,de er høflige, snille og hjelpsomme.Hos oss er det ikke så viktig hvordan det ser ut (jo vi har det reint og ryddig) men vi fokuserer på hverandre, respekterer hverandre, og tro det eller ei, men vi er faktisk lykkelige, du vet sånn lykkelig uten å måtte legge fancy bilder på Facebook lykkelig ;)

Skrevet

Hadde sovesofa i endel år, når jeg var singel. Leide ut ene etasjen for å spe på inntekten litt, da hadde jeg igjen bare ett soverom. Det fikk barna, så lå jeg på stua

Var egentlig en koselig tid.slo opp senga litt utpå lørdagskvelden og satt sammen med unga under dyna og så film :)

Anonymous poster hash: 59d69...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...