Gå til innhold

Allergi......er det noen mulighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste datteren min er og allergisk. De andre barna har kjempe lyst på katt, men har sagt at det er uaktuelt. Har veldig lyst på selv også, men datteren min går selvsagt først.

Neste år flytter hun. Kommer hjem noen ganger i året på besøk.

Tanken på katt dukket da opp igjen. Er det noen mulighet å ha katt, eller vil hun plages veldig når hun kommer hjem på besøk? For da er det ikke aktuelt selvsagt. Men, hjelper vel ikke sette vekk katten (svigers) og vaske godt før hun kommer? For det vil vel sette seg i hele huset?

Anonymous poster hash: 366b3...c5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde skaffet katt. Den som ikke bor i huset har ikke stemmerett. Og den som skal besøke noen med dyr kan ta seg en allergitablett først ☺️

Anonymous poster hash: 4019d...b3b

Skrevet

Hadde skaffet katt. Den som ikke bor i huset har ikke stemmerett. Og den som skal besøke noen med dyr kan ta seg en allergitablett først ☺️

Anonymous poster hash: 4019d...b3b

Det er som sagt snakk om datteren min. Hun går foran alt. Tenkte på om noen har erfaring med dette. Ikke aktuelt å komme hjem og bli dårlig. Hadde selvsagt begrenset hvor den skulle gå. (ikke andre etasje hvor vi sover feks.)

Skrevet

Hvor allergisk er hun? Er jo dumt å bli utestengt fra sitt eget hjem pga et husdyr...

Anonymous poster hash: cbb8e...e49
Skrevet

Hadde mine foreldre skaffet seg katt etter at jeg var flyttet ut hadde de fått lite besøk, og overnatting hadde vært utelukket. For meg hjelper det lite om katten er borte akuratt under besøket da hårene/allergenene uansett vil sitte i huset. Og det hjelper ikke å "bare ta en allergitablett" som noen tror. Jeg reagerte hos venninnen min flere år etter at katten deres var død.

Skrevet

Kommer helt an på hvor allergisk datteren din er. Jeg bor sammen med katt selv om jeg er allergisk, tar antihistaminer hver dag og det går helt fint (vi fikk katt mange år før jeg ble allergisk). Andre med sterkere allergi enn meg kan sikkert få alvorlige reaksjoner bare av å besøke et hus med katt.

Anonymous poster hash: b20b6...527

Skrevet

Takk for svar. Hun er ganske allergisk. Aner ikke om det hjelper å ta allergi tablett, for det har hun aldri prøvd. Blir vel bare med tanken. For er så redd hun blir plaget når hun kommer hjem.... HI

Skrevet

Om hun er veldig allergisk, kommer hun til å reagere selv om katten ikke er der. Hun kan selvfølgelig ta allergitabletter, men de jeg kjenner som tar dette når de skal bort på middag feks blir allikevel tette og trøtte og slitne pga tablettene. Jeg hadde aldri skaffet meg katt om hun ikke tåler det.

Anonymous poster hash: ddf8a...348

Skrevet

Eldste datteren min er og allergisk. De andre barna har kjempe lyst på katt, men har sagt at det er uaktuelt. Har veldig lyst på selv også, men datteren min går selvsagt først.

Neste år flytter hun. Kommer hjem noen ganger i året på besøk.

Tanken på katt dukket da opp igjen. Er det noen mulighet å ha katt, eller vil hun plages veldig når hun kommer hjem på besøk? For da er det ikke aktuelt selvsagt. Men, hjelper vel ikke sette vekk katten (svigers) og vaske godt før hun kommer? For det vil vel sette seg i hele huset?

Det kommer an på pelsen til katten. Jeg har en bror som er allergisk og reagerer kraftig på noen katter. Jeg har katt, og når han er her så reagerer han fort selv om katten ikke er inne eller i samme rom. Men han har selv hatt flere katter som han ikke reagerer noe særlig på. Jeg har hørt at sorte katter er værst for allergikere. Om det stemmer vet jeg ikke, men min katt er helt sort og alle kattene min bror har hatt har vært røde eller grå

Anonymous poster hash: ad3e8...021

Skrevet

Hadde mine foreldre skaffet seg katt etter at jeg var flyttet ut hadde de fått lite besøk, og overnatting hadde vært utelukket. For meg hjelper det lite om katten er borte akuratt under besøket da hårene/allergenene uansett vil sitte i huset. Og det hjelper ikke å "bare ta en allergitablett" som noen tror. Jeg reagerte hos venninnen min flere år etter at katten deres var død.

Jeg har hørt at det tar 8 år før katten er "vasket" ut av huset den bodde i

Anonymous poster hash: ad3e8...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...