Gå til innhold

Hvilket bind bør hun bruke??MYE blod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter fikk mensen for første gang for noen dager siden. Og hun blør så sykt mye!! Hun blør gjennom alt og må bytte bind hele tiden. Har til nå brukt normal med vinger. Men det er ikke i nærheten av å holde.

Jeg har aldri hatt det slik og lurer om dere som har erfaring med det, kan anbefale et type bind som passer for storblødere. Er nattbind ok? Må jeg kjøpe Tena??

Anonymous poster hash: 216cf...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattbord. Jeg måtte begynne med det etter svangerskapet. Men jeg husker den aller første blødningen min, det var også mye, men det var mer normalt andre gangen.

Anonymous poster hash: 638c9...5a0

Skrevet

Jeg bruker nattbind de to første dagene, ikke det tynne, men det som heter maxi.

Så går jeg over til normal+, det er lenger en de vanlige.

Siste dagene bruker jeg vanlige med vinger.

Anonymous poster hash: 62ddb...035

Skrevet

Hvor gammel er din datter? Tenkte at kanskje minipiller kan hjelpe på blødningen.

Anonymous poster hash: 5ffc9...18c

Skrevet

Nattbind ja, måtte ha det etter andre svangerskapet mitt når mensen kom igjen. Om hun blir plaget med dette fremover ville jeg vurdert at hun får begynne med prevensjon for å se om det minsker blødninger :)

Skrevet

"Normal" bindene funket heller ikke for meg, helt fra første menstruasjon (dvs de første to dagene. Deretter gikk det ok på dagtid, byttet hver 2-3 time). Fant av og til en mellomting mellom normal og nattbind, men husker ikke hvilken pakke det var (de var lengre enn normal-bindene men ikke like store som nattbind... mener det var turkis farge på pakken?).. var vanskelig å finne på butikken da, så brukte ofte nattbind de første dagene i stedet. Brukte vanligvis de tykke fra libresse, når jeg først hadde blødd gjennom x antall normalbind følte jeg meg ikke trygg nok med nattbind som var tynne.

Begynte på p-piller veldig tidlig pga blødningene, det hjalp litt (minipiller fikk jeg konstant blødning av så gav opp etter 4 mnd), men fortsatte med store bind (og deretter store tamponger.. før jeg ble gravid nå brukte jeg super-tampongene samt et normal-bind samtidig), noe annet funker ikke. :)

Anonymous poster hash: 1e736...a31

Skrevet

Jeg må bruke de største nattbindene og grønne OB samtidig, og likevel må jeg bytte svært ofte.

Anbefaler deg å kjøpe nattbind til henne. Som en annen her skriver så kan det hende det blir mindre blødninger etterhvert, for noen er det voldsomt den/de første menstruasjonene. Se det hvertfall ann noen måneder før dere starter med hormonelle preparater. Kommer selvfølgelig ann på hvor gammel hun er (jeg fikk mensem som 9åring). For noen så blir blødningene borte eller mye mindre, for andre (som meg) så blir de mye verre

Anonymous poster hash: d82e1...a61

Skrevet

min første blødning var sånn husker jeg, blødde noe voldsomt! Har aldri blødd sånn senere, så det kan hende det blir bedre neste gang. Kjøp noen større bind, maxi eller hva de heter.

Anonymous poster hash: 17f95...649

Skrevet

Tamponger kan man ha inne i 8 timer, så om hun blør mye ville jeg brukt det i tillegg til bind. Bruker også to nattbind, så det blir ekstra langt

Anonymous poster hash: be101...4d8
Skrevet

Jeg har alltid bare brukt always nattbind med vinger.

Anonymous poster hash: 511a8...1b2

Skrevet

jeg synes nattbindene er veldig greie de 2 første dagene da blør jeg også sykt mye, og da blør jeg aldri igjennom og resten bruker jeg også always,men ikke med vinger

Skrevet

Takk for svar!

Det er hennes første mens så håper det vil bli mindre blod etterhvert. Sengen hennes så ut som et slaktehus etter natta 😳

Ser ut som nattbindene fungerer mye bedre. Krysser fingre for at hun slipper dette fremover. Hun er 14 år. Ikke så greit å bekymre seg over å blø igjennom.

Skrevet

Om nattbind ikkje held finst det utallige storleikar av Tena på apoteket. Men det høyrest voldsomt ut å blø såpass mykje.

Skrevet

Stakkars d tror libress sine nattbord er de tykkeste og største.

Skrevet

husker de uregelmessige enorme blødningene på barneskolen. med tilhørende magesmerter. hadde lys lilla joggebukse med blodflekk i ræva!

vi hadde ok bind av typen "saba" og "famita" 😳

tykkeste binda med vinger. tena lady om du må. hold henne hjemme om du kan. det er ikke så mange dagene, men ydmykelse av gjennomblødning bør unngås.

Anonymous poster hash: 5450d...41f

Skrevet

Her var det mye "nattbordsbind"😂😂 noe nytt som har kommet??😂

Anonymous poster hash: 47876...eb4

Skrevet

Stakkars jente som må begynne å bruke møbel i trusene sine! Stor overgang 😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 2ee2d...ef5

Skrevet

Sjekk blodprosenten hennes. Jeg blødde også slik da jeg fikk mensen. Viste seg at jeg hadde veldig lav blodprosent. Kom seg da jeg fikk den opp.

Anonymous poster hash: 3b5a7...8df
Skrevet

Nattbord. Jeg måtte begynne med det etter svangerskapet. Men jeg husker den aller første blødningen min, det var også mye, men det var mer normalt andre gangen.

Anonymous poster hash: 638c9...5a0

Nattbord, ja! 😄

Anonymous poster hash: d3ff7...cc3

Skrevet

Om hun fortsetter slik, så hadde jeg tatt henne med til legen og hørt om det er mulig for å få noe som heter Cyklokapron. Minsker blødningen litt :)

Skrevet

Tena er dårlig egnet som bind når man blør. De er laget for å slippe igjennom urin som er tynnere enn menstruasjon. Av egen erfaring vet jeg at det blir liggende å å flyte på overflaten på en måte,og trekker ikke inn i bindet. Jeg måtte en periode bruke Tena Lady pga urinlekkasjer og det var et mareritt når jeg i tillegg hadde kraftige blødninger. Det hjalp ikke hvor store Tena Lady jeg brukte, her var det bind som måtte til. Og mang en gang undret jeg meg over hvorfor de ikke var laget store nok.

Skrevet

Kanskje et par nattbind? Jeg brukte også bleier om natten da jeg var yngre, etter at jeg fikk barn blør jeg ikke så mye.

Noe som er nesten like viktig er STORE truser som sitter godt!

Ua... Jeg har fortsatt "angst" for store truser, for kalte de bare for mensen truser, men det er godt å ha på og holder alt på plass :)

Anonymous poster hash: 163d8...202

Skrevet

De 3 første dagene så må jeg bruke grønn tampong og nattbind. Jeg tørr ikke dra på besøk til noen da jeg er redd det skal renne masse når jeg har sittet en stund. Noen ganger blør jeg igjennom tampong og bind om natta. Når dette barnet har kommet så skal jeg inn og svi slimhinner så jeg slipper denne jævelskapen.

Anonymous poster hash: b266d...db0

Skrevet

Kan menskopp være noe for henne, selv om hun er så ung?

Anonymous poster hash: caee4...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...