Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg lurer litt vedrørende noe jeg hørte om fødselspermisjon og sykemelding. Jeg har vært i permisjon i 6 månder og 4 av dem har jeg gått til psykolog og fysioterapeut (pga bekken og rygg plager). Nå har jeg hørt at jeg kunne evt ha blitt sykemeldt en del av permisjonen for å gå til disse behandlingene. I steden for å bruke mine dyrbare dager hos psykolog og fysio så kunne jeg ha fått disse dage sykemeldt og "spart" permisjonsdagene. Noen som skjenner til dette? Legen har henvist meg til begge deler, skulle hun ikke ha fortalt meg om at dette var en mulighet? Jeg går fortsatt til psykolog bare ikke så ofte og fysio. Kan jeg evt be om dette nå? Jeg har mått ta lille gutt med meg til behandlingene eller så har jeg skaffet barnevakt for han i mens jeg har vært der. Anonymous poster hash: 0dd8d...f81 Anonymous poster hash: 0dd8d...f81
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Da måtte du gitt permisjonen til far i stedet. Hvis noe av permisjonen er mors del, og ikke bare fellesdelen, måtte du i tillegg hatt bekreftelse fra lege at du ikke var i stand til å ta vare på barnet. Det er ganske strengt ift overføring av mors permisjon til far. Jeg ble kreftsyk like etter barnet ble født, og det holdt ikke med sykemelding ift diagnose, vi måtte ha egen bekreftelse fra lege, på tross av at jeg var under behandling, cellegift og operasjon. Anonymous poster hash: 65642...585
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Om du hadde blitt sykemeldt måtte far ta permisjon med barnet. Fellesdelen av permisjonen er ikke mors så det holder med en sykemelding slik at far kan overta. Anonymous poster hash: 4c196...c05
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Hvis du har trengt hjelp til å ta hånd om barnet, må du få sykemelding og en egen attest fra lege/psykolog. Da kan du søke nav om utsettelse av permisjonen. Far er ikke alltid nødt å overta. Nettopp fått to uker tilgode selv pga sykemelding. Far trengte ikke overta. Anonymous poster hash: 24052...eec
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Hvis du har trengt hjelp til å ta hånd om barnet, må du få sykemelding og en egen attest fra lege/psykolog. Da kan du søke nav om utsettelse av permisjonen. Far er ikke alltid nødt å overta. Nettopp fått to uker tilgode selv pga sykemelding. Far trengte ikke overta. Anonymous poster hash: 24052...eec Ja, dette er riktig. Far er ikke nødt til å overta. Du kan få dagene til gode selv. Gjorde det selv i min permisjon. Men nå det er jo for sent i ditt tilfelle, dette gjøres jo ikke tilbake i tid. Hvis du fortsatt skal i behandling kan du søke for de dagene som kommer Anonymous poster hash: d1872...9a0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Hvis du har trengt hjelp til å ta hånd om barnet, må du få sykemelding og en egen attest fra lege/psykolog. Da kan du søke nav om utsettelse av permisjonen. Far er ikke alltid nødt å overta. Nettopp fått to uker tilgode selv pga sykemelding. Far trengte ikke overta. Anonymous poster hash: 24052...eec Ja, dette er riktig. Far er ikke nødt til å overta. Du kan få dagene til gode selv. Gjorde det selv i min permisjon. Men nå det er jo for sent i ditt tilfelle, dette gjøres jo ikke tilbake i tid. Hvis du fortsatt skal i behandling kan du søke for de dagene som kommer Anonymous poster hash: d1872...9a0 Etter forrige permisjon ringte faktisk nav meg og tipset om at jeg kunne søke i ettertid, da de plutselig oppdaget at jeg hadde vært sykemeldt en periode i permisjonen..så er jo verdt et forsøk? Anonymous poster hash: 24052...eec
zid Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Hvis du har trengt hjelp til å ta hånd om barnet, må du få sykemelding og en egen attest fra lege/psykolog. Da kan du søke nav om utsettelse av permisjonen. Far er ikke alltid nødt å overta. Nettopp fått to uker tilgode selv pga sykemelding. Far trengte ikke overta. Anonymous poster hash: 24052...eec Hvordan gikk det seg til? Var det veldig vanskelig? Mye papirarbeid ect.?
zid Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 Hvis du har trengt hjelp til å ta hånd om barnet, må du få sykemelding og en egen attest fra lege/psykolog. Da kan du søke nav om utsettelse av permisjonen. Far er ikke alltid nødt å overta. Nettopp fått to uker tilgode selv pga sykemelding. Far trengte ikke overta. Anonymous poster hash: 24052...eec Ja, dette er riktig. Far er ikke nødt til å overta. Du kan få dagene til gode selv. Gjorde det selv i min permisjon. Men nå det er jo for sent i ditt tilfelle, dette gjøres jo ikke tilbake i tid. Hvis du fortsatt skal i behandling kan du søke for de dagene som kommer Anonymous poster hash: d1872...9a0 Ja fortsetter med behandling. Har fått tid hos legen i november. Litt lenge til men kan jo prøve å se om jeg kan få haste time. Kan dere fortelle meg hvordan dere gikk til med dette. Mht til nav og sånn. Kjenner jeg får helt vondt i magen å skulle til å styre med dette. :/
zid Skrevet 27. oktober 2015 #9 Skrevet 27. oktober 2015 Hvis du har trengt hjelp til å ta hånd om barnet, må du få sykemelding og en egen attest fra lege/psykolog. Da kan du søke nav om utsettelse av permisjonen. Far er ikke alltid nødt å overta. Nettopp fått to uker tilgode selv pga sykemelding. Far trengte ikke overta. Anonymous poster hash: 24052...eec Ja, dette er riktig. Far er ikke nødt til å overta. Du kan få dagene til gode selv. Gjorde det selv i min permisjon. Men nå det er jo for sent i ditt tilfelle, dette gjøres jo ikke tilbake i tid. Hvis du fortsatt skal i behandling kan du søke for de dagene som kommer Anonymous poster hash: d1872...9a0 Etter forrige permisjon ringte faktisk nav meg og tipset om at jeg kunne søke i ettertid, da de plutselig oppdaget at jeg hadde vært sykemeldt en periode i permisjonen..så er jo verdt et forsøk? Anonymous poster hash: 24052...eec Men det er spørs om legen kan sykemelde meg i ettertid?! Tror ikke det:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå