Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har ikke vært flink til å få i mini tran😩Gir dere fra de er 4 uker daglig?hvor viktig er det egentlig? Anonymous poster hash: 91b40...975
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Veldig viktig for barnets nervesystems videre utvikling. Anonymous poster hash: 456f7...1f8
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Får d-dråper da han gulper mye. Orker ikke det greiene der med tran, fiskelukt og flekker på klær.. Men ja, får stort sett daglig, innimellom glemmer jeg ut, og da blir det annenhver dag. Anonymous poster hash: 5dc99...de2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 D dråper! Anonymous poster hash: eb25f...fbc
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Hvis man har gitt tran fra nyfødt kan jeg bytte til d-dråper? Anonymous poster hash: af6c9...070
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 D-dråper erstatter ikke omega3!!!! Tran kan gi både omega3 og D-vit. (selv om det er dårligere opptak av D-vit. fra tran pga. A-vit. som også er i den.) D-dråper gir IKKE omega3. Barnets nervesystem trenger omega3 for normalutvikling! Nr. 3 skriver: "Orker ikke det greiene der med tran, fiskelukt og flekker på klær." Av og til skulle jeg ønske man måtte kvalitetssikres kunnskapsmessig for å få barn. Det er ikke bra nok å "ikke orke" når det er snakk om å tilføre barnet essensielle næringsstoffer!!!! Anonymous poster hash: 456f7...1f8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 D-dråper erstatter ikke omega3!!!! Tran kan gi både omega3 og D-vit. (selv om det er dårligere opptak av D-vit. fra tran pga. A-vit. som også er i den.) D-dråper gir IKKE omega3. Barnets nervesystem trenger omega3 for normalutvikling! Nr. 3 skriver: "Orker ikke det greiene der med tran, fiskelukt og flekker på klær." Av og til skulle jeg ønske man måtte kvalitetssikres kunnskapsmessig for å få barn. Det er ikke bra nok å "ikke orke" når det er snakk om å tilføre barnet essensielle næringsstoffer!!!! Anonymous poster hash: 456f7...1f8 Det ble vel heller ikke sagt at det var en erstatning for omega 3? Du har tydelighvis ikke hatt barn som gulper du?Jeg er enig med nr 3 der.Når du har et barn som gulper etter hvert eneste måltid,så er det ikke deilig med den lukta.Og klærne blir rett å slett ødelagt.. Min nr to får D dråper til han sover natta rundt og først da får han tran rett før han legger seg. Anonymous poster hash: 0df5b...6d2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Gir tran hver dag ja. Har rutine på det så han får det hver kveld etter kveldsstellet, da glemmer jeg det ikke. Heller det i han i små plastmålebegere mens han ligger på sofaen, blir ikke en dråpe søl på klærne og ei heller vond lukt. Synes altfor mange tyr for fort til d-vitamin dråper, enda tran er det beste for barnet. Anonymous poster hash: 3b936...ec5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 D-dråper erstatter ikke omega3!!!! Tran kan gi både omega3 og D-vit. (selv om det er dårligere opptak av D-vit. fra tran pga. A-vit. som også er i den.) D-dråper gir IKKE omega3. Barnets nervesystem trenger omega3 for normalutvikling! Nr. 3 skriver: "Orker ikke det greiene der med tran, fiskelukt og flekker på klær." Av og til skulle jeg ønske man måtte kvalitetssikres kunnskapsmessig for å få barn. Det er ikke bra nok å "ikke orke" når det er snakk om å tilføre barnet essensielle næringsstoffer!!!! Anonymous poster hash: 456f7...1f8 Du høres litt hjernevasket ut. NEI. Barnet MÅ ikke ha omega 3 hvis de spyr av det. Vi gav D dråper med helsestasjonens velsignelse. Forøvrig så er ikke tran BARE sunt. google litt så ser du. Anonymous poster hash: c839f...add
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 D-vitamin. Vi prøvde med tran, men har en ekstremgulper så det ble fort avsluttet. Hs sa det mest sannsynlig ville bli vanskelig med tran og at vi bare skulle droppe det hvis det gikk dårlig. Det holder med 4-6 klesskift per dag i tillegg til vask av alt annet. Klærne ble ødelagt Anonymous poster hash: 55274...4c0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 Min har aldri tatt tran, han er 3 i februar og er foran flere på hans alder i utvikling, så er bare Tull at det er så viktig for babyen/barna Anonymous poster hash: aa1f5...9fd
februarprins2013 Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Min fikk tran de 8 første månedene,altså til han var 9 mnd etter det gikk det ikke lengre, han kastet opp hver gang,men han er ikke under utviklet for det
Mpus Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 D-dråper erstatter ikke omega3!!!! Tran kan gi både omega3 og D-vit. (selv om det er dårligere opptak av D-vit. fra tran pga. A-vit. som også er i den.) D-dråper gir IKKE omega3. Barnets nervesystem trenger omega3 for normalutvikling! Nr. 3 skriver: "Orker ikke det greiene der med tran, fiskelukt og flekker på klær." Av og til skulle jeg ønske man måtte kvalitetssikres kunnskapsmessig for å få barn. Det er ikke bra nok å "ikke orke" når det er snakk om å tilføre barnet essensielle næringsstoffer!!!! Anonymous poster hash: 456f7...1f8 Morsmelk inneholder omega-3. Mengden påvirkes av mors kosthold. Så d-vitsmindråper og amming gir barnet det det trenger så lenge mor spiser mat som inneholder de nødvendige fettsyrene. Innholdet av langkjedede omega-3 fettsyrer i MME kan variere. Så der kan det bli nødvendig med tilskudd av for eksempel tran. Les innholdsfortegnelsen på MMEen. Ikke snakk om at mine barn hadde fått noe så ekkelt som tran så lenge jeg fullammet, ga d-dråper og selv spiste fet fisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå