Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Skal gjøre det til uken. Kjenner jeg gruer meg... Hvor lang tid tar operasjonen? Hvordan var formen etterpå? Anonymous poster hash: ac28f...760
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har fjernet dem. Hos meg tok operasjonen lang tid (rundt 3 timer) fordi jeg hadde så store cyster på dem at de sleit med å få dem ut rett og slett. Jeg ble åpnet med bikinisnitt og de jobbet iherdig med å få ut alt uten å måtte åpne mer (omvendt T snitt). Vanligvis er det jo en kikkhullsoperasjon som går fort og greit. Siden operasjonen ble så stor for meg, var formen etterpå elendig. Jeg hadde store smerter og lå på sykehuset i 5 dager, de første 3 dagene med kateter fordi blæren ikke klarte tømme seg selv. Men hun som lå i nabosengen og hadde hatt kikkhullsoperasjon reiste frisk og rask hjem fra sykehuset et halvt døgn etter operasjonen... Etter de første 5 dagene var det verste over og jeg kom meg veldig raskt igjen. Etter det har det vært overgangsalderen som er problemet. Vanligvis kommer man jo gradvis i overgangsalderen, det produseres mindre og mindre hormoner og man vennes gradvis til det, når eggstokkene fjernes ved operasjon blir man jo kastet ut i en hormonfri tilværelse fra den ene dagen til den andre og det er en temmelig sjokkartet opplevelse. Jeg tar hormoner hver dag for å hindre de verste virkningene (tørre slimhinner, nedsatt sexlyst, inkontinens osv), men jeg sliter likevel litt med nattsvette. Hormonene gir blødningsforstyrrelser i inntil 1 år før kroppen har vent seg til dem, for meg var det blødninger i hytt og pine i de første 3-4 mnd, men nå har det stabilisert seg greit. Jeg har en liten blødning i forbindelse med at jeg bytter brett med hormoner (et brett varer i 4 uker, omtrent som p-piller). Alt i alt har det gått helt greit, men ikke helt problemfritt likevel. Lykke til med operasjon, dette er rutine på sykehuset og det går som regel helt greit. Anonymous poster hash: 8304c...805
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Er dette noe man kan søke om? Uten annen grunn en sterke mens smerter og type "endometriosesmerter" uten og ha det? Anonymous poster hash: 16d22...d15
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Er dette noe man kan søke om? Uten annen grunn en sterke mens smerter og type "endometriosesmerter" uten og ha det? Anonymous poster hash: 16d22...d15 Men da ønsker du vel å fjerne livmoren, ikke eggstokkene? Jeg vil ikke skremme HI, men vil heller ikke legge skjul på at det har vært en tøff runde. Det er ikke å anbefale å bli kastet inn i overgangsalderen på den måten, og ihvertfall ikke noe jeg ville gjort om jeg ikke måtte.... Anonymous poster hash: 8304c...805
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg må fjerne de pga genfeilen brca 1. Jeg har nesten 80% sjangs til å få kreft, så fjerner de forebyggende. Hi Anonymous poster hash: ac28f...760
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Er dette noe man kan søke om? Uten annen grunn en sterke mens smerter og type "endometriosesmerter" uten og ha det? Anonymous poster hash: 16d22...d15 Men da ønsker du vel å fjerne livmoren, ikke eggstokkene? Jeg vil ikke skremme HI, men vil heller ikke legge skjul på at det har vært en tøff runde. Det er ikke å anbefale å bli kastet inn i overgangsalderen på den måten, og ihvertfall ikke noe jeg ville gjort om jeg ikke måtte.... Anonymous poster hash: 8304c...805 Hi her. Er ikke jeg som skrev dette innlegget. Jeg skal bare ta eggstokkene, ikke livmoren. Hi Anonymous poster hash: ac28f...760
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Er dette noe man kan søke om? Uten annen grunn en sterke mens smerter og type "endometriosesmerter" uten og ha det? Anonymous poster hash: 16d22...d15 Men da ønsker du vel å fjerne livmoren, ikke eggstokkene? Jeg vil ikke skremme HI, men vil heller ikke legge skjul på at det har vært en tøff runde. Det er ikke å anbefale å bli kastet inn i overgangsalderen på den måten, og ihvertfall ikke noe jeg ville gjort om jeg ikke måtte.... Anonymous poster hash: 8304c...805 Hi her. Er ikke jeg som skrev dette innlegget. Jeg skal bare ta eggstokkene, ikke livmoren. Hi Anonymous poster hash: ac28f...760 Det var det jeg gjorde også, pga store cyster som vokste ukontrollert på dem. Livmoren sitter igjen... Anonymous poster hash: 8304c...805
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg fjernet den ene grunnet borderline-svulst på 10x8 cm. Gikk veldig greit, 20 min i narkose, kikhullsoperasjon. Litt smerter en ukes tid etterpå, typ sterke menssmerter - helt levelig. Lykke til, det går nok kjempefint! Anonymous poster hash: 9d9e3...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå