Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Når tar dere frem juletreet? Har dere en spesiell tradisjon? Jeg har kjøpt et lekkert kunstig juletre i fjor, og er usikker når det er "greit" å ta det opp!? Adventsstaken og lys i vinduer tas frem første advent. Nisser og alt rødt noen få dager før selve dagen. Anonymous poster hash: d5bf1...cbf
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Bruker å ta det frem på lillejulaften, men i år reiser vi bort da så vet ikke om det blir noe tre i år. Anonymous poster hash: 159fa...4f2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Hadde jeg hatt et kunstig tre hadde jeg satt det opp første søndagen i advent eller første desember faktisk. Men jeg er usedvanlig glad i jula da Anonymous poster hash: cfcc8...cc2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Lille julaften. Vekk igjen 1. Nyttårsdag. Anonymous poster hash: a43fb...32c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Kan forrestenevne når jeg setter opp treet selv om jeg har ekte. 20. desember kommer det opp her i huset, får stå til 13. dag jul som er 6. januar. Anonymous poster hash: cfcc8...cc2
soleia Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Verkeleg?? Denne årlege tråden er på plass allereie? Det har jo så vidt dukka opp julebrus og pepperkaker, den jula byrjar tidlegare og tidlegare for kvart år.
*Nøtta* Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg er også usedvanlig glad i julen og av den grunn så setter jeg ikke opp juletreet før lillejulaften. På kvelden når ungen er i seng da pyntes det- sånn at hun våkner til samme "julemagien" som jeg selv er oppvokst med. Størstedelen av pyntingen med rødt og nisser skjer også på lillejulaften- da med hjelp av mann og barn. 1.søndag i advent kommer det opp pynt i sølv og lilla og det får stå helt frem til lillejulaften da blir det lilla byttet ut med rødt og nisser. *gledeeer meg*
TPK Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 22-23.des. Står selvsagt til 13. dag jul, 6.januar.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Ungene pynter de på en søndag, ca en uke før julaften (kommer litt an på hvilken ukedag julaften havner på) Tar det ned igjen første nyttårsdag. Anonymous poster hash: ec717...86e
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Verkeleg?? Denne årlege tråden er på plass allereie? Det har jo så vidt dukka opp julebrus og pepperkaker, den jula byrjar tidlegare og tidlegare for kvart år. Det sier dere hvert år Sier jeg som har spist opp årets første boks med pepperkaker godt hjulpet av ungene Anonymous poster hash: 159fa...4f2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Skrevet 23. oktober 2015 I år blir det søndag 20. pga turnusen min. Elsker jula. Anonymous poster hash: 40042...57b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Skrevet 23. oktober 2015 Her pyntes det på selve lille julaften, og taes ned helga etter 01.jan. Anonymous poster hash: bc2ac...cc0
soleia Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 Verkeleg?? Denne årlege tråden er på plass allereie? Det har jo så vidt dukka opp julebrus og pepperkaker, den jula byrjar tidlegare og tidlegare for kvart år. Det sier dere hvert år Sier jeg som har spist opp årets første boks med pepperkaker godt hjulpet av ungene Anonymous poster hash: 159fa...4f2 Jepp, er vorte ein årleg tradisjon det med å klage over tidleg jul og, men er likevel litt forbausande at folk tenkjer på juletrepynting 23. oktober. Eg har jo knapt byrja å tenkje på julehandlinga enno.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Lillejulaften. En hærlig tradisjon😍 Anonymous poster hash: fd5fb...586
Katta82 Skrevet 23. oktober 2015 #16 Skrevet 23. oktober 2015 Eg leite ette nytt kunstig tre. Hadde eg hatt et flott kunstig tre hadde eg nok pynta det tidlig i desember
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #17 Skrevet 23. oktober 2015 I morgen. Godt for alt som er gjort! Anonymous poster hash: 0ae8e...2b3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #18 Skrevet 23. oktober 2015 Her kommer all pynt,inkl 🎄 opp 1.desember. Vi liker jula,og synes det er veldig koselig med pynten og lysene og alt. Eller,jeg pynter på kvelden dagen før,så ungene våkner opp til jul 1.desember. Julekalenderne åpnes foran juletreet hver morgen :-) Anonymous poster hash: b0bff...e3d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #19 Skrevet 23. oktober 2015 Verkeleg?? Denne årlege tråden er på plass allereie? Det har jo så vidt dukka opp julebrus og pepperkaker, den jula byrjar tidlegare og tidlegare for kvart år. Det sier dere hvert år Sier jeg som har spist opp årets første boks med pepperkaker godt hjulpet av ungene Anonymous poster hash: 159fa...4f2 Jepp, er vorte ein årleg tradisjon det med å klage over tidleg jul og, men er likevel litt forbausande at folk tenkjer på juletrepynting 23. oktober. Eg har jo knapt byrja å tenkje på julehandlinga enno. Oi du er treig... jeg er ferdig. Her kommer juletreet opp lille julaften. Har prøvd å foreslå at vi skal pynte det tidligere, men mannen nekter blankt. Det er visst lille julaften som er "riktig". Anonymous poster hash: 4c4ff...b52
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. oktober 2015 #20 Skrevet 23. oktober 2015 Juletreet pyntes aller tidligst på kvelden lille julaften, helst på dagen julaften. Ingen annen julepynt før den tid. Så har vi jul til jula er slutt, 20. dag jul, 13. januar.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #21 Skrevet 23. oktober 2015 I desember en gang. 😂 Jammen godt det er lenge til! Anonymous poster hash: b2d62...4ba
Annapaalandet Skrevet 23. oktober 2015 #22 Skrevet 23. oktober 2015 Her pynter barna treet lille julaften. En tradisjon de elsker! Uavhengig av om vi bruker plasttreet eller har vært i skogen og hugget
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #23 Skrevet 23. oktober 2015 HI her. Grunnen til at denne tråden kommer så tidlig er at jeg sitter høygravid og tenker på hvilke tradisjoner jeg vil innføre som "våre" nå som jeg får barn. Når jeg var liten pyntet vi treet 23. Desember. Men ettersom årene går har vi fått flere tradisjoner. Har grøtfest 23., kakebaking et par dager før det osv. Syns ofte det blir stress med pynting 23. når vi har andre planer! Syns juletre er så koselig, så vil at vi skal kose oss med det en egen dag 😊 Lurer på 1. Desember, 1., 2., eller 3. advent er en fin dag for å ta frem treet nå som jeg har investert i et skikkelig lekkert tre 😊 For min del er jula "over" 31. Desember. Så da blir det ryddet ned. Og da syns jeg 23. er sent! Blir jo bare oppe en uke da 😁 Må bli et lite prøveår i år, babyen husker jo uansett ingenting fra jula nå! Og ja, jeg er ekstremt glad i jul og tradisjoner! Det beste med jula er de pyntede gatene og butikkene, juleshopping, pynt i vinduer, julestrømper, kakebaking, kalender, julebarnetv, julemusikk og masse tid med de jeg er glad i! Gleder meg til første jul med den lille som snart kommer 😄😄😄❤️❤️❤️ HI Anonymous poster hash: d5bf1...cbf
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #25 Skrevet 23. oktober 2015 HI her. Grunnen til at denne tråden kommer så tidlig er at jeg sitter høygravid og tenker på hvilke tradisjoner jeg vil innføre som "våre" nå som jeg får barn. Når jeg var liten pyntet vi treet 23. Desember. Men ettersom årene går har vi fått flere tradisjoner. Har grøtfest 23., kakebaking et par dager før det osv. Syns ofte det blir stress med pynting 23. når vi har andre planer! Syns juletre er så koselig, så vil at vi skal kose oss med det en egen dag Lurer på 1. Desember, 1., 2., eller 3. advent er en fin dag for å ta frem treet nå som jeg har investert i et skikkelig lekkert tre For min del er jula "over" 31. Desember. Så da blir det ryddet ned. Og da syns jeg 23. er sent! Blir jo bare oppe en uke da Må bli et lite prøveår i år, babyen husker jo uansett ingenting fra jula nå! Og ja, jeg er ekstremt glad i jul og tradisjoner! Det beste med jula er de pyntede gatene og butikkene, juleshopping, pynt i vinduer, julestrømper, kakebaking, kalender, julebarnetv, julemusikk og masse tid med de jeg er glad i! Gleder meg til første jul med den lille som snart kommer ❤❤❤ HIAnonymous poster hash: d5bf1...cbf DA du var liten, ev. da du var lita. Anonymous poster hash: 56af0...2d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå