Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Skal feire for første gang, 5 årsdag med de fra barnehagen. Og som jeg gruer meg! Er kjemperedd for at ingen skal komme:/ Vi kommer til å invitere ca 8-9 stk som er hele alderskullet. Jeg er fornøyd omså bare 2-3 kommer! Og det er nok gutten og. Vi har forklart ham at sikkert ikke alle kan komme osv. Men vi kan jo ikke stå der og ingen kommer.. Noen som har opplevd noe sånt før? Er jeg unødig redd? Kan jeg skrive i invitasjonen at vi ønsker beskjed om man kommer? Eller noe lignende? Anonymous poster hash: 6d96e...184
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Du bør alltid skrive på invitasjonen at dere vil ha beskjed om de ikke kan komme. Anonymous poster hash: e8fce...af3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Skriv på innbydelsen: Gi beskjed på tlf 2344555 om du ikke kan komme. Det kommer nok noen altså så der trenger du ikke grue der. Er vel heller sjeldent at det ikke dukker opp en sjel. Om alle skulle melde avbud i forkant så er det bare og flytte den til en annen dag. Anonymous poster hash: fcd19...414
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har 4 barn, mellom 6 og 14 år, og min erfaring er at de fleste prioriterer barneselskaper. Ingen ønsker å oppleve at de inviterte ikke kommer, derfor sørger de fleste for at barna går i de selskapene de blir bedt til. I barnehagealder har vi gjerne invitert alle av samme kjønn på avdelingen, og det har vært mellom 7 og 11 stykker (det varierer jo litt fra år til år). Har aldri opplevd at mer enn en, kanskje to har meldt avbud. De fleste kommer Anonymous poster hash: 6e4de...691
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Klart noen kommer Det er vanlig å skrive: Ønsker svar senest ... Dato(en halv eller en uke før) på om dere kommer eller ikke Eller også ønsker svar om dere ikke kan komme .... Ha en fin bursdag, jeg vil tro noen kommer, ikke bekymre deg for det Anonymous poster hash: 0cd8c...7b7
Gjest Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Skriv SU innen 1.11 feks om du skal ha bursdagen den 7.11. Og legg gjerne til at du ønsker svar om de kommer eller ikke. Normal høflighet etter min mening er at man gir svar uansett. *Men så er jeg gammel også da
TPK Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 At ingen kommer skal vel noe til. Det går nok helt bra! Men det er vel vanlig å gi beskjed om man kommer eller ikke? Du kan i alle fall skrive det op. Altså at du vil ha beskjed uansett, ellers kan det misforstås.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Hvis barnet har en ekstra god venn eller to, hør med disse på forhånd hvilken dag som kan passe. Anonymous poster hash: 0a51d...403
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg er også alltid redd for at ingen skal komme, men det nærmeste vi har vært var at halvparten kom. Det var en lørdag i en langhelg, så regnet med det ble vanskelig for mange, men det var den eneste dagen vi fikk det til å passe det året. Likevel kom altså mange nok til at barnet ble storfornøyd og fikk en fin feiring. Jeg pleier forresten å skrive at det er fint om de gir beskjed om de kan komme eller ikke. Liker å få bekreftet at noen faktisk kommer. Anonymous poster hash: fd939...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå