Gå til innhold

Hva skal man si til sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nå mitt 3.barn. Har 2 fra tidligere forhold som begge måtte forløses med hastesnitt,heldigvis gikk det bra med begge barna.

Nå blir det planlagt snitt med sistemann,det har mannen og jeg vært inneforstått med siden dag en,for det var info jeg fikk etter nr.2.

Svigermor stilte seg undrende til dette,kunne ikke skjønne hvorfor. Jeg forklarte henne hvorfor men hun ville ikke forstå.

Så møter jeg på svigermors venninne som spør om jeg ikke vil gå til samtaleterapi for min fødselsangst. Jeg ble paff og lurte på hvor hun har det fra. Svigermor hadde fortalt symøtegjengen at jeg var så redd for å føde,og at jeg hadde fått ks med de to andre for jeg var litt pysete!

Hormonell som jeg er,er jeg rasende. Her har jeg fortalt henne årsaken,jeg kan prise meg lykkelig over at jeg har 2 friske barn,for det var slett ingen selvfølge.

En del av meg har så lyst til å konfrontere henne,gjerne foran den symøtegjengen,for antar flere der skjønner hva et hadtesnitt er.

Aargh... dagens utblåsning

Anonymous poster hash: 0b445...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt sykt ut, synes jeg. Hvis du virkelig har forklart dette for din svigermor og hun deretter forteller andre at det skyldtes at du var "pysete" (noe det uansett ville vært veldig respektløst å kalle ekte fødselsangst), så tenker jeg at dama ikke er helt god. Enten så må hun ha misforstått til de grader, og det er i såfall godt gjort, eller så lyver hun om deg med vilje. 

Tror jeg ville latt være å si noe mer til henne, men bedt mannen gjøre klart at dette er uakseptabelt. 

Anonymous poster hash: 8e1e1...c6c
Skrevet

Det hadde jeg konfrontert henne med.

Skrevet

Er det ikke sånn at om man har to snitt, så må mam ha det med nr 3 også?

Den svigermoren høres ikke helt grei ut.

Skrevet

Er det ikke sånn at om man har to snitt, så må mam ha det med nr 3 også?

Den svigermoren høres ikke helt grei ut.

Ja det er det de sier,at jeg må ha snitt når jeg har to fra før. Fare for at livmoren ikke tåler påkjenningen ved vanlig fødsel,og etter å ha vært uheldig med de to foregående håper jeg at jeg denne gangen kan oppleve trygghet og ro rundt forløsningen.

Jeg har fortalt svigermor at med nr 1 ble det bestemt hastesnitt da fosterlyden droppet ned til 30 helt i slutten av åpningstiden,og med nr 2 pga akutt morkakesvikt som heldigvis skjedde da jeg lå på ctg 6 uker før termin,så hun kan umulig ha misforstått noe.

Mannen skal ta dette opp med henne,best jeg lar være ja.

Anonymous poster hash: 0b445...f91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...