Gå til innhold

Dere som har SFO 2 dager i uken,hva betaler dere for det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at ikke alle SFO har tilbud om mer enn hel eller halv plass. Men her kan man benytte seg av minstetilbud som er 2 dager i uken. Jeg finner ikke prisoversikt for vår SFO. Hva betaler du for 2 dagers SFO-plass?

Og om man også har et barn i barnehage,får man fortsatt søskenrabatt? Kan man søke redusert foreldrebetaling på SFO slik som på barnehage?

Takker for alle svar :-)

Anonymous poster hash: 30eaa...ad4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du søkt på nettsiden til kommunen? Her står ikke prisene på nettsiden til skolen/sfo, men på nettsiden til kommunen...

http://www.arendal.kommune.no/Innbygger/Priser-og-gebyrer/Priser-og-gebyrer---A-til-A/Skole-og-barnehage/SFO---priser-og-oppholdstid1/

Vi betaler 1922 kr for halv plass, men har akkurat fått brev om at prisen stiger over jul. Vi har en av de dyreste sfo'ene i landet da så jeg håper ikke dere må betale like mye.....

Vi får ikke søskenrabatt med en i barnehage og en i sfo.

Anonymous poster hash: 483f3...f1f
Skrevet

Jeg betaler 1200 for 2 dager. I nærheten av Drammen.

Anonymous poster hash: 1c254...e03
Skrevet

Har du søkt på nettsiden til kommunen? Her står ikke prisene på nettsiden til skolen/sfo, men på nettsiden til kommunen...

http://www.arendal.kommune.no/Innbygger/Priser-og-gebyrer/Priser-og-gebyrer---A-til-A/Skole-og-barnehage/SFO---priser-og-oppholdstid1/

Vi betaler 1922 kr for halv plass, men har akkurat fått brev om at prisen stiger over jul. Vi har en av de dyreste sfo'ene i landet da så jeg håper ikke dere må betale like mye.....

Takk for svar.

Ja,jeg har lett igjennom på kommunens side også,men kun pris for barnehagen som står der.

Jeg bor også i en kommune som har høy pris :-S

Høyeste pris i vårt fylke...

Prøver å planlegge litt frem i tid. Barnet begynner ikke på skolen før om 2 år. Jeg trenger ikke SFO til henne,men pappaen gjør det ift samvær. Så er greit å finne en løsning både på økonomi og samvær ift skolen.

Skrevet

Jeg betaler 1200 for 2 dager. I nærheten av Drammen.

Anonymous poster hash: 1c254...e03

Takk for svar :-)

Skrevet

Takk for svar.

Ja,jeg har lett igjennom på kommunens side også,men kun pris for barnehagen som står der.

Prøver å planlegge litt frem i tid. Barnet begynner ikke på skolen før om 2 år. Jeg trenger ikke SFO til henne,men pappaen gjør det ift samvær. Så er greit å finne en løsning både på økonomi og samvær ift skolen.

Hvis det er faren som trenger SFO-plassen er det han som må betale for den. Slik gjør i hvertfall min venninne med samme problemstilling det.

Anonymous poster hash: 1f0ec...70b

Skrevet

Takk for svar.

Hvis det er faren som trenger SFO-plassen er det han som må betale for den. Slik gjør i hvertfall min venninne med samme problemstilling det.

Anonymous poster hash: 1f0ec...70b

Er det en privat avtale de har,eller er det slik lovverket er? Her betaler ikke far ei krone ekstra om det ikke er nedfelt ved lov...

Hi

Skrevet

Det kan jo hende du også ønsker at han skal gå litt på sfo for det sosiale sin skyld?

Jeg har førsteklassing i år, og av 39 elever er det bare 6 stykker som ikke går på sfo. Disse 6 som blir hentet når det ringer ut etter skolen havner litt utenfor det sosiale i klassen. Det er mange å bli kjent med, mange nye relasjoner, vennskap skal dannes og det skal skapes et godt klassemiljlø som skal vare i 10 år på grunnskolen. Veldig mye av dette skjer i frileken på sfo, og det er synd å falle utenfor....

Skrevet

Det kan jo hende du også ønsker at han skal gå litt på sfo for det sosiale sin skyld?

Jeg har førsteklassing i år, og av 39 elever er det bare 6 stykker som ikke går på sfo. Disse 6 som blir hentet når det ringer ut etter skolen havner litt utenfor det sosiale i klassen. Det er mange å bli kjent med, mange nye relasjoner, vennskap skal dannes og det skal skapes et godt klassemiljlø som skal vare i 10 år på grunnskolen. Veldig mye av dette skjer i frileken på sfo, og det er synd å falle utenfor....

Jeg har ikke råd til det,så nei jeg kan ikke det. Sliter allerede nå bare med 2 barn i barnehagen,og det er med både søskenrabatt og redusert foreldrebetaling. Barna blir ikke billigere med årene heller.

Valget er mat på bordet eller SFO...

Jeg er ufør og alene,har ingen utgifter jeg kan si opp heller.

Så hvis det blir dyrere med en på sfo og en i barnehage,enn det er med 2 i barnehagen, da har jeg ikke råd til det.

Dersom far ikke vil betale for SFO de dagene han trenger det ifm samvær,så må samvær isåfall reduseres.

Ang det sosiale. Vi bor i et lite område/bydel der alle som skal gå på skole sammen allerede går sammen nå i barnehagen,så de kjenner hverandre godt fra før. Og jeg legger gledelig tilrette for å ha med venner hjem,både nå og på skolen :-)

Kan jo selvsagt komme innflyttere,men disse blir man jo kjent med etterhvert uansett :-)

Skrevet

På sfo her kan man kjøpe enkeltdager for 200 kr dagen om det er kapasitet på sfo, det kan jo være et alternativ for pappaen i tilfelle da......

Skrevet

På sfo her kan man kjøpe enkeltdager for 200 kr dagen om det er kapasitet på sfo, det kan jo være et alternativ for pappaen i tilfelle da......

Å,så flott! Dette skal jeg undersøke :-)

Takk for tipset :-)

Skrevet

Det er tull at de faller utenfor sosialt om de ikke hår på sfo. Det kommer helt ann på barna!

I første klasse i fjor var mitt barn det eneste som ikke gikk på sfo (i år er det to til som har gitt seg). Likevel er barnet mitt en av dem som går supert overens med alle i klassa, har mye og er mye på besøk, og det er ingen utfordringer med å ikke ha sfo.

Kun pluss egentlig; gjør lekser rett etter skolen, og har god tid til familie, venner og fritidsaktiviteter uten stress etter det. Helt annen verden enn da mitt første barn gikk på sfo

Anonymous poster hash: 7c12e...873

Skrevet

Betaler 1350 for 2 dager. Sørlandet :)

Anonymous poster hash: 74f54...8f3

Skrevet

Har 3 dager per uke og betaler 1890,- for det. Men er blandt de dyreste.

Anonymous poster hash: 4f22c...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...