Gå til innhold

Adventskalender råd!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4,5 og ei jente på 1.

Litt for staden sin del, for storebror og lillesøster å kunne dele sammen, har jeg lyst at begge all kunne få ha kalender. Selv om egentlig for minste er totalt bortkasta opplegg.

Saken er, hva kan jeg putte i kalenderen!???

Til begge to, egentlig, har dere gode tips?? Den skal være bolig og enkel, ikke noen stor flott pakke hver dag. Og ikke godteri! Det liker han dessuten inne.

 

Anonymous poster hash: cee13...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til minste har jeg ikke noe godt råd. Til han på 4.5 kan du feks kjøpe en pakke lego og legge noen biter i pakke hver dag så han kan bygge underveis hele advent:)



Anonymous poster hash: 8716d...fc8
Skrevet

Til 1.åringen hadde jeg kjøpt en pakke Duplo som jeg hadde delt opp i 24 med 1 eller 2 brikker i hver pakke.

Til 4,5.åringen hadde jeg ganske enkelt kjøpt Lego City kalender.

Skrevet

Jeg har tre stykker og en kalender med 24 lommer. De får tre like ting, selv om de er ulik alder, og tingene er små så de får plass i lommene. Eksempler: en ny tannbørste hver. En morsom tusj eller blyant. Et lite viskelær. En minipakke rosiner. Et flaxlodd hver. En kinobillett.

 

Anonymous poster hash: ce936...674

Skrevet

Takk for supre tips!! Kom gjerne med fler

 

Anonymous poster hash: cee13...1d3

Skrevet

Sånne pakker med flere plastikkdyr kan deles i flere pakker, en 1-åring synes vel det er gøy med kuer, hester og griser....

 

Gutten på 4 liker vel biler, og i lekebutikkene selger de gjerne sånne pakninger med flere småbiler i, de kan deles i flere pakker.

 

Her har det blitt tradisjon at de får en pepperkakeform i kalenderen hvert år, da litt morsomme figurer (selges enkeltvis på f.eks jernia nærmere jul). Vi har bil, dinosaus, tog, harepus, elg osv som pepperkakeform.

 

Nisselue kan du også putte i kalenderen, du har kanskje årsplan fra barnehagen så du kan legge den i kalenderen en dag eller to før nissefesten.

 

De pleier også å ha sokker med nissemotiv flere steder før jul (nille, europris, sparkjøp o.l. steder), det synes mine er gøy. De har fått både sokker og strømpebukse med nissemotiv på.

 

Reflekser.



Anonymous poster hash: c8906...70b
Skrevet

Extraleker hadde masse på tilbud!! Jeg kjøpte flere små pakker med playmobil og en stor pakke med lekematvarer, som jeg deler opp i mange pakker..



Anonymous poster hash: b58d0...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...