Gå til innhold

Sykdomsangst:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært syk i hele sommer og mere til, nå har jeg i tillegg blødd fra steder man ikke skal blø, og funnet cyste som man heller ikke ønsker:-(

Dermed venter jeg på ikke mindre enn 2 nye "invitasjoner" til innvendige undersøkelser av skrotten min:-(

Huff, har avklart ett problem, så dobler jeg med to nye. Fortell meg at jeg ikke behøver å bekymre meg! Legen mente begge disse to tingene var uskyldige, og det håper jeg jo. Men enn hvis og hva hvis, og hva blir det neste...

VÆR SÅ SNILL, HAR IKKE BEHOV FOR NOENS SKREKKHISTORIER!!!

Anonymous poster hash: 26080...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvor blør du og hvor har du cyste da?

Her er min "solskinnshistorie":

Hos meg fant gynekologen en stor cyste på eggstokken da jeg var på forrige kontroll, den viste seg å vokse veldig fort og ble derfor fjernet bare 3-4 mnd etter at den ble funnet. Den var da blitt så stor at det ikke var mulig å fjerne den med kikkhull så det ble bikinisnitt.Cysten ble sent inn til analyse og var helt godartet.

Anonymous poster hash: 33a92...2c2
Skrevet

Takk, det var en passende solskinnshistorie! Tusen takk!!

Kan du si litt om forløpet ditt?

Skrevet

Takk, det var en passende solskinnshistorie! Tusen takk!!

Kan du si litt om forløpet ditt?

Jeg gikk til kontroll hos gynekolog fordi jeg kjente noe der nede, jeg trodde det var livmoren som var forstørret for når jeg klemte på magen kjentes det ut som jeg var gravid.

Gynekologen tok innvendig ul og fant da en cyste han mente var nærmere 10 cm i diameter og sendte henvisning til sykehuset.

Jeg hadde jo allverdens rare tanker om kreft o.l. mens jeg ventet på nærmere undersøkelser, men eggstokk-kreft er visst ikke så veldig vanlig og gynekologen mente den så godartet ut.

På sykehuset ble det tatt ct (med kontrast) og da målte de den til 20 cm i diameter og det ble satt opp tid til operasjon.

Så ble jeg operert og legene mente fremdeles den så godartet ut, men cyster blir jo alltid sendt inn til analyse for sikkerhets skyld. Noen uker senere kom resultatet av analysen og den var godartet.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid. Husker ikke helt om legen så eggstokk eller livmor. Men er henvist til gynekolog med ultralyd, samt at det er tatt celleprøve.

Skrevet

Jeg har hatt flere cyster på eggstokkene, de vises på ultralyd men det er heldigvis bare vanncyster som sprekker av seg selv. Selvsagt ble jeg både redd og veldig bekymret første gang. Jeg måtte på flere undersøkelser og trodde selvsagt det verste i ventetiden.

Skrevet

Det synes på ultralyd hva de består av?

Sprekker de av seg selv? Smerter? Ubehag?

Tusen takk for svar, det er fryktelig ubehagelig å måtte gå å vente på dette brevet i første omgang, så på selve legetimen og undersøkelsen...

Skrevet

De ser ikke 100% hva de består av, jeg hadde en såkalt "tvilling-cyste) som kan inneholde all slags ting fordi den dannes utfra en eggcelle. En tvillingcyste kan inneholde vann, fett, til og med tenner og slike ting.

Gynekologen så at det var en massiv cyste, men han var nesten helt sikker på at den var godartet fordi kreftsvulster ser annerledes ut. De har spesielle ting de ser etter og han fant ingenting som tydet på det.

Skrevet

Tusen takk for at du deler, og tusen takk for at du tar deg tid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...