Gå til innhold

Noen som skal på UL snart?


Mingemaura

Anbefalte innlegg

Det gikk kjempebra. Ble satt frem enn så lenge og har termim 28.mai, men avventer med å bytte gruppe til ordinær ultralyd som er om seks uker. Er altså 12+6 i dag og hadde utvendig ultralyd. Likevel så hun alt hun trengte. Fire hjertekammer, to hjernehalvdeler, nyrer med fostervann, magesekk, armer, ben, fingre, tær. Alt så tipp-topp ut, men det er jo enda smått så ordentlig svar får man ikke før på ordinær ultralyd.

 

Sykt at det er en helt ferdig baby som bare skal vokse fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har UL Tirsdag om 2 uker :D gleder meg såå! Håper alt ser bra ut, for glemmer nesten at jeg er gravid pga vage symptomer! 😳

Da er jeg forresten 11+6 ☺

Endret av Lykkemamma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke la være og bestilte en ny ul time på torsdag, da er jeg 10+5. Skal snart på julebord med jobben og lurer på å fortelle det da, da det er begynt å fatte mistanke, men vil være sikker på at alt fremdeles er helt greit. Da er det 3 uker siden forrige ul. 
Jeg skulle jo egentlig ikke ta flere ul før den ordinære ul, men denne gang har frykten for at noe skal være gale tatt overhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha duotest i morgen og gruer meg helt forferdelig. Jeg tenker at hvis det går bra i morgen så kan jeg begynne å senke skuldrene og kanskje begynne å si det til de nærmeste..  :sjenert:

I morgen er jeg forøvrig 12+1.

Endret av skunkenblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeei :( Ser at jeg har bommet på datoen og klart å bestille ul neste torsdag og ikke i morgen. Må ringe i morgen og krysser fingrene for at de har noe ledig da eller på fredag, for neste uke kan jeg ikke. Og det var litt viktig å ha det denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ultralyd for 2.gang :) 12+6 i dag, med en søt og sprellende liten, mest sannsynlig, jente :) :) :)

Oj, kan man se det SÅ tidlig? 😁 jeg skal nemlig ha en til ultralyd i uke 13, så kanskje de ser noe da også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gynekologen jeg går til er spesialist innenfor svangerskap og driver kun med utredning, oppfølging og ultralyd :) hun er veldig god, og ekstremt populær :) men hun undersøkte alle tegn på babyen i forhold til det området og målte og sjekket, og er 99% sikker på at det er en jente :) kjekt siden vi har gutt fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på ul, og alt såg bra ut 😍👍🏼 12+4 og legen mente at vi nå var innenfor normalen i forhold til risiko og han såg ingen blodansamlinger i livmor lenger, så det var godt å høre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg 12+5 og jordmoren (som har ordinære ultralyder på sykehuset til vanlig) blånekta (prøvde litt først før hun nekta). Sa det var så altfor likt enda mellom gutter og jenter på dette stadiet. Sist gang fikk jeg vite at jeg venter gutt 13+0 og det stemte. Er sååååå nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt time på ultralydportalen i trondheim 7.desember 😊 er 14+3 da 😄

Endret av MammaTilNick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt time på ultralydportalen i trondheim 7.desember er 14+3 da

 

Jeg skal dit nå på mandag (altså 30.nov)! Blir 11+4 da

Var fornøyd sist men da ville ho ikke måle nakkefold, bare sa den så grei ut... Hvis de ikke vil måle nå så går jeg til Medicus.

Vi gleder oss så veldig mye, spesielt siden vi har ikke vært på noen kontroller/ul/lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har bestilt time på ultralydportalen i trondheim 7.desember er 14+3 da

Jeg skal dit nå på mandag (altså 30.nov)! Blir 11+4 da

Var fornøyd sist men da ville ho ikke måle nakkefold, bare sa den så grei ut... Hvis de ikke vil måle nå så går jeg til Medicus.

Vi gleder oss så veldig mye, spesielt siden vi har ikke vært på noen kontroller/ul/lege!

Hei 😊 jeg ringte først til medicus og dama som svarte var sur og presiserte at de tok ikke inn gravide for å se etter avvik og nakkefold 😕 ringte ulportalen og snakket med en trivelig dame som sa at man så eventuelle avvik best i uke 13-15, så da ble det time der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært hos dem og ho dama er så trivelig! Husket oss fra sist og så nøye på alt og sa at alt så greit ut :) 

 

Vi spurte om ho kunne gjette kjønn og ho sa at hvis ho måtte gjetta så var det mer sjanse for gutt (igjen)! Ble satt fram til 12+1 (fra 11+4) og jeg skal holde meg til den og ikke høre på OUL ettersom sist følte jeg det ble veldig feil mens termin jeg fikk i 12 ukers ultralyden stemte veldig bra!

 

Vi er i hvertfall veldig fornøyd og lykkelig  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ul 29.januar.det blir desverre ikke tidlig ul, pga lang reise til privatklinikk som krasjer med arbeidstiden min. Krysser fingre for at barnet er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt ultralyd 10.desember, og er da 13+0! Gleder meg veldig etter at vi fikk høre fosterlyd på første kontroll hos lege i dag(11+5)! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær ultralyd om nøyaktig fire uker. Såååå spennende.

 

Oi! Jeg har ikke engang vært hos legen og fått han til å sende inn beskjed om at jeg skal ha OUL... Er jeg litt sent ute?? Hvor langt har du kommet nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ordinær ultralyd om nøyaktig fire uker. Såååå spennende.

Oi! Jeg har ikke engang vært hos legen og fått han til å sende inn beskjed om at jeg skal ha OUL... Er jeg litt sent ute?? Hvor langt har du kommet nå?

Man får nok automatisk innkalling til OUL når tiden er inne :-)

 

Jeg har enda ikke fått datoen, men vet hvilken uke det er siden han sa det når jeg var på tidlig UL på sykehuset :)

 

Men når jeg gikk gravid med min først fikk jeg bare innkalling i posten to uker før timen ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første kontroll hos legen i dag, og hun skulle fikse OUL nå, så får jeg nok en time i postkassen i løpet av de neste ukene. Hun mente at jeg kom til å få OUL-time rundt den andre uken i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...