Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Sønnen min på 4 år har så hard mage at han er knallrød i ansiktet hver gang han prøver å presse ut. Han bruker også veldig lang tid på å få noe ut ettersom det er så hardt. Er det noe jeg gi han som hjelper? Anonymous poster hash: 71209...61f
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Hvis han allerede er så obstipert at han må presse til han blir rød i ansiktet ville jeg kontaktet lege for å få movicol eller lignende. Det er jo vondt og det er viktig at bæsjen blir mykere så han slipper å få vonde rifter i forbindelse med avføring. Anonymous poster hash: aa2c9...599
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Pass på fremover at han drikker godt. Datteren sliter også med forstoppelse om vi ikke er veldig påpasselige på at hun får i seg nok drikke i løpet av dagen og til alle måltid. Men det er nok greit, sin andre foreslår her, å ta en tur til legen og få movicol nå. Anonymous poster hash: 5a67c...ffd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Vi brukte laktulose lenge til jenta vår. Hun slet mye med treg mage. Anonymous poster hash: 8260d...bf7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Her hjalp det å redusere inntak av melk og passe på at hun spiser en yoghurt til dagen. Hun satt og gråt på do stakkars, men det er en god stund siden nå Vi skal for øvrig sjekke for cøliaki. Anonymous poster hash: 0e1e2...566
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Masse væske Aktivitet Redusere vanlig melk. Bruk syrnet i stedet Supper mv er fin middag. Druer, rosiner og frukt som gir fart på magen Faste "dorutiner". Hos oss er det en tur på do på kvelden for å forsøke å få ut noe. Anonymous poster hash: 7b95c...96f
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Vi brukte laktulose lenge til jenta vår. Hun slet mye med treg mage. Anonymous poster hash: 8260d...bf7 Har nettopp bestillt det på apoteket sin hjemmeside faktisk. Var det vanskelig å i barnet det? Er helt håpløst her å i han medisiner å sånne ting så er redd det skal bli vanskelig å få han til å ta dette også Anonymous poster hash: 71209...61f
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg fikk tips om at kiwi hjelper mot hard mage av jordmor. Liker han det så kan jo det prøves? Spiser han mye fiber? Å spise grovt er bra, men blir det for mye grovt er det mot sin hensikt. Man skal da drikke mye og røre seg mye. Et barn rører seg som oftest mye, men drikker det for lite i forhold til for store mengder fiber i kosten, vil han bli hard i magen. Har du prøvd å redusere fiberinntaket? Duphalac/laktulose smaker søtt, og jeg synes det er kvalmt. Mens andre synes det smaker helt greit igjen Anonymous poster hash: 6b3b9...c66
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Lactulose hjelper ikke hvis barnet er forstoppet, da må den harde prippen med bæsj ut først. Så kan man ta laktulose fast en periode for å forhindre at bæsjet blir hard igjen. Selvfølgelig rikelig med drikke! Dette er spesielt viktig hvis man bruker lactulose! Anonymous poster hash: aa2c9...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå