Gå til innhold

Bo hver for oss, mine dine og våre barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det? Hvordan fikset dere situasjonen?

Anonymous poster hash: a94bb...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine,dine og våre?

Hadde det vært bare mine og dine,ser jeg ikke problemet. Men med våre i tillegg, hvordan tenker du å fordele ansvaret for fellesbarna når dere ikke bor sammen?

Aner meg at en av dere voksne ikke takler sine stebarn.

Anonymous poster hash: e1429...13c

Skrevet

Mine,dine og våre?

Hadde det vært bare mine og dine,ser jeg ikke problemet. Men med våre i tillegg, hvordan tenker du å fordele ansvaret for fellesbarna når dere ikke bor sammen?

Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg har nettopp blitt gravid med kjæresten. Vi har vært sammen 3 år og har hver vårt barn fra før. Velger å ikke bo sammen da barna har sine skoler de trives på og lokalmiljø med venner i nærheten. Vi planlegger ikke å flytte sammen ennå fordi vi vil vente til barna blir større (går bra barneskole til ungdomsskole)

Hi: sånn vi ser for oss å gjøre det så "bor" vi sammen med baby den uken våre barn har samvær og den uken vi har ungene hjemme kan vi treffes sammen med ungene noen dager i uken (sånn vi ser det passer etter hvert). Jeg har jo min permisjon i begynnelsen og han tar sin del etterpå. Har ikke planlagt helt hvordan vi gjør det ennå men vi skal nok få ordnet det sånn at far får mulighet til å få tilknytning til barnet i begynnelsen han også. Vi bor ikke langt fra hverandre så det vil ikke bli store problemet.

Anonymous poster hash: 758e8...ce7

Skrevet

Vi er mine,dine og våre,vi bor sammen,men vi har en leilighet i nærheten som vi bruker innimellom. Det er deilig å ha et sted å dra til for litt ro.

Med så mange barn,6 stk som bor fast hos oss på fulltid,trenger alle parter det.

Skal de eldste (18-19) år ha venner på besøk,tar mannen og jeg resten og "ferierer" i leiligheten.

Eller mannen drar til leiligheten for å ha kompiser der og ser fotballkamp,eller jeg har besøk av pmstrollet,da er det utrolig deilig å la mann og barn "seile" sin egen sjø,og de slipper unna den sure mammaen.

Anonymous poster hash: 33fa6...6ad

Skrevet

Mine,dine og våre?

Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg har nettopp blitt gravid med kjæresten. Vi har vært sammen 3 år og har hver vårt barn fra før. Velger å ikke bo sammen da barna har sine skoler de trives på og lokalmiljø med venner i nærheten. Vi planlegger ikke å flytte sammen ennå fordi vi vil vente til barna blir større (går bra barneskole til ungdomsskole)

Hi: sånn vi ser for oss å gjøre det så "bor" vi sammen med baby den uken våre barn har samvær og den uken vi har ungene hjemme kan vi treffes sammen med ungene noen dager i uken (sånn vi ser det passer etter hvert). Jeg har jo min permisjon i begynnelsen og han tar sin del etterpå. Har ikke planlagt helt hvordan vi gjør det ennå men vi skal nok få ordnet det sånn at far får mulighet til å få tilknytning til barnet i begynnelsen han også. Vi bor ikke langt fra hverandre så det vil ikke bli store problemet.

Anonymous poster hash: 758e8...ce7

Kan ikke se jeg skrev noe sted at det er vanskelig å forstå. Jeg spurte hvordan HI tenker å praktisere ting rundt fellesbarnet når de ikke bor sammen.

For min del ville jeg vært litt todelt.

Helt klart bodd hver for oss pga problematikk rundt steforeldre/stebarn, men å gjøre et fellesbarn til "skilsmissebarn" det ville jeg ikke gjort frivillig.

Skrevet

Grunnen er at hans sønn som er dobbelt så gammel som min, er til tider stygg med min sønn. Jeg og far krangler mye ang dele på ansvaret, far liker også friheten sin for godt og jeg er lei av å ende opp som taperen som sitter hjemme og er barnevakt for hans barn da jeg føler jeg har nok med mine egene siden jeg er mye alene fra før. Det er også mye krangling om forskjellsbehandling fra han side av familien. Jeg håpet at dette var en bedre løsning en brudd, for vårt felles barn.

Skrevet

Grunnen er at hans sønn som er dobbelt så gammel som min, er til tider stygg med min sønn. Jeg og far krangler mye ang dele på ansvaret, far liker også friheten sin for godt og jeg er lei av å ende opp som taperen som sitter hjemme og er barnevakt for hans barn da jeg føler jeg har nok med mine egene siden jeg er mye alene fra før. Det er også mye krangling om forskjellsbehandling fra han side av familien. Jeg håpet at dette var en bedre løsning en brudd, for vårt felles barn.

Da ville jeg helt klart bodd for meg selv ja.

Da blir han tvunget til å selv ta ansvar for sitt barn.

Men tror du det vil vare mellom dere da? Orker du å leve i forhold med en mann som oppfører seg slik? Han vil neppe endre seg om du flytter ut med ditt og deres barn.

Tror du han vil følge opp deres felles barn?

Skrevet

Men tror du det vil vare mellom dere da? Orker du å leve i forhold med en mann som oppfører seg slik? Han vil neppe endre seg om du flytter ut med ditt og deres barn.

Det er han som flytter, jeg betaler huset vi bor i nå. Nei, men kansje det kan lette på alt det anspente som ligger over oss nå. Jeg gruer meg til han og sønnen skal komme hjem da han kommer fra jobb offshore pga alt dette.

Far liker å feste og være ute med kompiser, og jeg er lei av å måtte ta alt ansvaret.

Om så det ikke virker, så blir de forhåpentligvis en myk overgang for barna.

Skrevet

Det er han som flytter, jeg betaler huset vi bor i nå. Nei, men kansje det kan lette på alt det anspente som ligger over oss nå. Jeg gruer meg til han og sønnen skal komme hjem da han kommer fra jobb offshore pga alt dette.

Far liker å feste og være ute med kompiser, og jeg er lei av å måtte ta alt ansvaret.

Om så det ikke virker, så blir de forhåpentligvis en myk overgang for barna.

Uff,sånn skal du ikke ha det.

Det er ikke rettferdig for noen av barna heller... Be han flytte ut du,du skal ikke måtte grue deg sånn :-(

Så får han heller komme på besøk, og når han har sønnen sin,syns jeg helt ærlig at han får ta seg av han selv.

Slik jeg ser det er det nå to barn og en dame som ikke har det bra i deres hjem, pga en manns egoistiske væremåte. Det er 3 mennesker for mye som ikke har det bra. Ikke la det bli 4 mennesker!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...