Gå til innhold

Kan far kreve delt barnetrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan far kreve del barnetrygd hvis mor nekter?? 50/50 ansvar.

Anonymous poster hash: 95cf9...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke delt, men annet hvert år. Det må avtales med NAV.

Anonymous poster hash: c589d...c54
Skrevet

Selvsagt, hvorfor skal mor få barnetrygden?

Anonymous poster hash: 75a90...64f

Skrevet

Selvfølgelig, barnetrygden er til barnet, ikke til mor

Anonymous poster hash: 63bd5...cec
Skrevet

Spør du meg er det mest rettferdig når dere har like mye ansvar. Uansett hvilken lønn begge har. En god ordning er at barnetrygden går direkte inn på en konto som er barnet sitt, hvor begge må være enige om å ta ut noe. Da går det til barnet, og blir en sparing hvor dere kan bli enige om å ta ut i ny og ned hvis dere føler det trengs.

Skrevet

Ja, om dere har barnet like mye kan han det.

De jeg kjenner som har barna 50/50 lar barnetrygden gå inn på en konto som de må være enige om å ta penger fra, f.eks til nye vinterklær, sykkel, ski og slike ting som er litt dyrt men som barnet må ha etterhvert. Det ene paret jeg kjenner sparer barnetrygden til konfirmasjon, bunad, regulering, førerkort o.l. utgifter som kommer etterhvert som barnet vokser til.

Anonymous poster hash: e2316...45e
Skrevet

De jeg kjenner som har barna 50/50 lar barnetrygden gå inn på en konto som de må være enige om å ta penger fra, f.eks til nye vinterklær, sykkel, ski og slike ting som er litt dyrt men som barnet må ha etterhvert. Det ene paret jeg kjenner sparer barnetrygden til konfirmasjon, bunad, regulering, førerkort o.l. utgifter som kommer etterhvert som barnet vokser til.

Grett nok det, men her må man jo ha to av hver ting?

Barnet har jo dobbelt opp av alt, for vi bor et stykke fra hverandre og kan ikke drive kjøre sykler og alt mulig hit og dit hele tiden.

Skrevet

Grett nok det, men her må man jo ha to av hver ting?

Barnet har jo dobbelt opp av alt, for vi bor et stykke fra hverandre og kan ikke drive kjøre sykler og alt mulig hit og dit hele tiden.

Om dere bor et stykke fra hverandre kan dere vel ikke fortsette å ha 50/50?

Det er vel ikke anbefalt med 50/50 med mindre man bor i nærheten av hverandre og i samme skolekrets....

Skrevet

Kan far kreve del barnetrygd hvis mor nekter?? 50/50 ansvar.

Det må foreligge skriftlig avtale om delt bosted for at man skal kunne dele barnetrygden. En slik avtale forutsetter en stor grad av samarbeid mellom foreldrene. Om far med delt bosted søker om delt barnetrygd kan ikke mor nekte...

Men om barnet har fast bosted hos mor og 50% samvær med far kan de ikke dele på barnetrygden og det er kun mor som får barnetrygd..

Anonymous poster hash: 6e8ef...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...