Gå til innhold

Hva feiler det meg? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig mye sliten og lei, føler jeg ALDRI får nok søvn, er aldri uthvilt. Føler alt jeg gjør i hverdagen er et ork (har perioder hvor jeg har masse energi og føler jeg får gjort alt, kan da finne på å begynne å rydde og sortere i huset helt ut av det blå, eller bake, strikke, male møbler osv, men blir fort møtt av en overveldende følelse av at jeg aldri kommer til å klare å blir ferdig og gir til slutt opp)

Gråter mye, er derpimert og føler meg udugelig fordi jeg alltid er sliten.

Jeg bekymrer meg for alt, tenk om, hva hvis osv.

Kan ha enorme sinneutbrudd ovenfor mannen min i de verste periodene (og i mitt hode er samlivsbrudd beste løsningen da, kan være alt fra to ganger i mnd til sjeldnere)

Sliter med å vite hva jeg vil, hvem jeg er.

Klarer ikke ta egne avgjørelser (alt fra hva jeg skal ha på meg, til hav jeg skal tenke/mene)

Har sosial angst, sliter i settinger med mange mennesker som jeg ikke kjenner (klarer ikke å småprate med fremmede). Sliter også i tryggere settinger (som på jobb), hvis jeg for eksempel får et spm på pauserommet, det blir stille og det er flere som lytter til hva jeg sier. Da blir jeg rød, svett og får hjertebank.

Har ofte sykdomsfølelse i kroppen (vondt i muskler og ledd, hodepine osv)

Plagene blir forsterket rundt eggløsning (selv om de kan være/er tilstede utenom også)

Ofte vondt i halsen, hovne lymfekjertler

Veldig dårlig hukommelse, og tidvis dårlig konsentrasjon

Ofte veldig tørst, drikker mye vann og er ofte på toalettet.

Følelse av vann i kroppen, stive fingre

Sliter noen ganger i stressede situasjoner å finne de riktige ordene, blir gjerne vanskelig å si det jeg tenker.

Så, er jeg gal, eller kan det faktisk feile meg noe?

Anonymous poster hash: 265df...945
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten gå til legen og starte der med ulike blodprøver samt få henvisning til psykolog for en vurdering å støttesamtaler. Tror mye av dine plager kan skyldes mye tankevirksomhet og da mye negative tanker. Psyken er sterk og kan gi kraftige fysiske plager.

Du er ikke gal men fremstår full av angst som igjen gjør deg deprimert, ukonsentrert, trøtt og dårlig hukommelse.

Lykke til kjære deg og søk hjelp. Slik skal ikke livet være!

Anonymous poster hash: af40d...a49

Skrevet

Antagelig noe psykisk, som igjen gir somatiske vansker. Det er ganske veldokumentert at mennesker med en del psykiske lidelser også har en overhyppighet av somatisk sykdom, muligens fordi kroppen er så mye i "forsvarsmodus."

Hvordan var oppveksten din?

Snakk med fastlegen i første omgang, få en henvisning til DPS e.l.

Anonymous poster hash: f3504...c37
Skrevet

Har planer om å starte hos legen og kreve at han sjekker ut alt han kan sjekke ut. Og finner han ikke noe så må vi gå inn på det psykiske...

Skrevet

En over sier at det "antakelig" er psykisk og at det gir deg fysiske problemer.

Det kan like gjerne være motsatt, at det er fysiske problemer som også gir deg psykiske problemer. Dette er de fleste leger dessverre altfor dårlige til å finne ut av. Det er liksom så greit å sette stempelet "psykisk" for så så skylde alle problemer på det. Det kommer mer og mer forskning som viser at mange fysiske sykdommer og mangeltilstander ofte har psykiske problemer som debutsymptom.

Hun over kan ha rett. Det kan være motsatt, som jeg nevnte. Eller det kan være at du har begge deler som separate problemer, altså psykiske problemer som ikke har noe med dine fysiske symptomer å gjøre, og at du har en annen årsak til dine fysiske problemer.

Om jeg var deg ville jeg ha sjekket ut "alt" (hva "alt" er varierer fra lege til lege, så kan være lurt å få utskrift av prøvesvarene når du får dem). Jeg ville også ha sjekket mineraler med fullblodprøve som sendes til Tyskland, den må du betale selv, men den kan avdekke mangler på cellenivå som vanlige serumblodprøver hos legen din ikke vil avdekke.

Har du mageproblematikk tenk også i den retningen. Har du blitt bitt av flått eller vært i utlandet og fått stikk, vært i tropiske strøk, så tenk også vektorbåren sykdom.

Uansett årsak så vil jeg tro du kan ha nytte av psykolog/kognitiv terapi for å hjelpe deg med å håndtere en del situasjoner lettere enn det du gjør i dag.

Håper du finner ut av det, lykke til :)

Anonymous poster hash: b75c3...289
Skrevet

Jeg ville også ha sjekket mineraler med fullblodprøve som sendes til Tyskland, den må du betale selv, men den kan avdekke mangler på cellenivå som vanlige serumblodprøver hos legen din ikke vil avdekke.

Hvordan gjør man dette? Ber man om det hos legen og får de til å sende eller?

Anonymous poster hash: 328c1...d9f

Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Hos meg var kostholdet helt feil. Det tok bare en uke, så var humøret lettere, fingrene "tynne" og myke og jeg sov mye bedre.

Anonymous poster hash: d8543...33b

Skrevet

Jeg er veldig mye sliten og lei, føler jeg ALDRI får nok søvn, er aldri uthvilt. Føler alt jeg gjør i hverdagen er et ork (har perioder hvor jeg har masse energi og føler jeg får gjort alt, kan da finne på å begynne å rydde og sortere i huset helt ut av det blå, eller bake, strikke, male møbler osv, men blir fort møtt av en overveldende følelse av at jeg aldri kommer til å klare å blir ferdig og gir til slutt opp)

Kan ha enorme sinneutbrudd ovenfor mannen min i de verste periodene (og i mitt hode er samlivsbrudd beste løsningen da, kan være alt fra to ganger i mnd til sjeldnere)

Klarer ikke ta egne avgjørelser (alt fra hva jeg skal ha på meg, til hav jeg skal tenke/mene)

Har sosial angst, sliter i settinger med mange mennesker som jeg ikke kjenner (klarer ikke å småprate med fremmede). Sliter også i tryggere settinger (som på jobb), hvis jeg for eksempel får et spm på pauserommet, det blir stille og det er flere som lytter til hva jeg sier. Da blir jeg rød, svett og får hjertebank.

Plagene blir forsterket rundt eggløsning (selv om de kan være/er tilstede utenom også)

Sliter noen ganger i stressede situasjoner å finne de riktige ordene, blir gjerne vanskelig å si det jeg tenker.

OI !!!!!! dette er som å lese om meg!!!! Ble nesten skremt av hvor detaljert du beskrev meg!!

Jeg skal få henvisning til DPS!

Anonymous poster hash: 084c7...3d4

Skrevet

Skal til legen om en uke. Tenkte skrive ned dette og ta med. Må nå kreve at de sjekker alt. For nå orker jeg ikke mer :(

Skrevet

OI !!!!!! dette er som å lese om meg!!!! Ble nesten skremt av hvor detaljert du beskrev meg!!

Jeg skal få henvisning til DPS!

Anonymous poster hash: 084c7...3d4

Hva er DPS?

Har du fått tatt prøver osv? Hva sa legen til deg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...