Gå til innhold

Skalv og drakk mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kn man være så tørst at man lbor småskjleven? Orker kkke rette på slrivefeil, drittipad..

Toåringen ville ikke ha frokost i morges, bare melk. Drakk to kopper med melk, ville ha eple i BHG. Virket ok ellers, bortsett fra småskjelving :( hva kan det ha vært? For leeenge siden skjedde det samme. Flere år sida. Tørst og skjelven. Vi er litt redde for diabetes siden gubben har det i slekta (type 2, gammalmannsdiabetes). Ingen i min familie har det. Spiser minimalt med søtt, utenom frukt i bhg.

Anonymous poster hash: f96ee...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En toåring vil ikke få diabetes type 2.

Så han vil ikke arve type 2 nå.

Type 1 er en autoimmun sykdom som ikke kommer av hvor mye sukker du spiser.

Og ved diabetes er det ikke bare sukker som bestemmer hvor mye insulin du må ta, men ant g karbohydrater. Karbohydrater omdannes til glukose i kroppen. Og karbohydrater finnes f.eks. både i poteter og brød.

Om du er bekymret for barnet ditt bør dere ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: 59647...dda

Skrevet

Vet jo at vi må til legen hvis magefølelsen sier det :) lurte bare på om noen visste hvadet kunne være. Jeg svettet i natt - veldig varmt ute.. kanskje hun hadde svettet mye :(

Skrevet

Min 2,5 åring er akkurat skrevet ut av sykehuset med nyoppdaget diabetes type 1. Hun var litt tørstere enn vanlig, men at hun tisset MYE mer var mer påfallende. Ta en tur til legen hvis magefølelsen tilsier at noe er galt. Jeg er veldig glad jeg raskt tok tak i min. Det er veldig enkelt å sjekke for diabetes. Fastende blodsukker, og en urinrøret hvis du får til.

Barn kan i sjeldne tilfeller få type 2 diabetes.

Anonymous poster hash: 0bcd3...28a

Skrevet

Min 2,5 åring er akkurat skrevet ut av sykehuset med nyoppdaget diabetes type 1. Hun var litt tørstere enn vanlig, men at hun tisset MYE mer var mer påfallende. Ta en tur til legen hvis magefølelsen tilsier at noe er galt. Jeg er veldig glad jeg raskt tok tak i min. Det er veldig enkelt å sjekke for diabetes. Fastende blodsukker, og en urinrøret hvis du får til.

Barn kan i sjeldne tilfeller få type 2 diabetes.

Hvor mye tisset hun da?

Skrevet

Etter kveldsstellet måtte jeg skifte bleie 2 ganger før jeg la meg for st det ikke skulle bli vått i senga.

Skrevet

Vår sønn kan ha skjelvinger i kroppen når han står opp. Han har epilepsi. Da blir han sliten og tørst.

Anonymous poster hash: 98e1e...92d

Skrevet

Vår sønn kan ha skjelvinger i kroppen når han står opp. Han har epilepsi. Da blir han sliten og tørst.

Han våkner foresten ofte om natten å er tørst også

Skrevet

Vår sønn kan ha skjelvinger i kroppen når han står opp. Han har epilepsi. Da blir han sliten og tørst. Anonymous poster hash: 98e1e...92d

Han våkner foresten ofte om natten å er tørst ogsåAnonymous poster hash: 98e1e...92d

Hvordan fant dere ut at han har epilepsi?

Skrevet

Etter kveldsstellet måtte jeg skifte bleie 2 ganger før jeg la meg for st det ikke skulle bli vått i senga. Anonymous poster hash: 0bcd3...28a

Såpass..

Skrevet

Vår sønn kan ha skjelvinger i kroppen når han står opp. Han har epilepsi. Da blir han sliten og tørst. Anonymous poster hash: 98e1e...92d

Han våkner foresten ofte om natten å er tørst ogsåAnonymous poster hash: 98e1e...92d
Hvordan fant dere ut at han har epilepsi?

Han gikk med sånn registrering på hodet i et døgn. Og de la han i narkose på sykehuset for å ta målinger på han.

Vi tok opp skjelvingene med fastlegen og det at han sov så urolig og tisset så mye om natten og at han var veldig tørst når han våknet.

Fastlegen henviste oss vidre til sykehuset.

Skrevet

Hvordan fant dere ut at han har epilepsi? Anonymous poster hash: f96ee...730

Han gikk med sånn registrering på hodet i et døgn. Og de la han i narkose på sykehuset for å ta målinger på han.

Vi tok opp skjelvingene med fastlegen og det at han sov så urolig og tisset så mye om natten og at han var veldig tørst når han våknet.

Fastlegen henviste oss vidre til sykehuset. Anonymous poster hash: 98e1e...92d

Hvor lenge pågikk dette da? Hun tisser mye om natten, men skjelvinger er nytt. Pleier ikke å være tørst når hun står opp.

Skrevet

Hvor lenge pågikk dette da? Hun tisser mye om natten, men skjelvinger er nytt. Pleier ikke å være tørst når hun står opp.

Det tok en liten uke før de var ferdig med alle undersøkelsene.

Han gikk med ledningene på hodet i et døgn

Skrevet

Hvor lenge pågikk dette da? Hun tisser mye om natten, men skjelvinger er nytt. Pleier ikke å være tørst når hun står opp.Anonymous poster hash: f96ee...730

Det tok en liten uke før de var ferdig med alle undersøkelsene.

Han gikk med ledningene på hodet i et døgnAnonymous poster hash: 98e1e...92d

Jeg mente hvor lenge pågikk det før dere tok barnet til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...