Gå til innhold

Dere som ble igangsatt;

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvor lang tid tok det før fødselen startet opp?

Og om man var umoden og det tok flere dager før man kom igang (3 som i mitt tilfelle) ble dere "skjermet" på noe vis? Om man fikk enerom, dra hjem etc?

Jeg spør fordi jeg er satt ut etter fødsel her og lurer på hva som er andres erfaring :)

Anonymous poster hash: 99e18...19d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var alene på rommet ja, men det var egentlig et tomannsrom så det sto en tom seng der, så jeg vet ikke om jeg var alene bare fordi det ikke var fullt på avdelingen....

Anonymous poster hash: cbfb4...b9b
Skrevet

Ble satt i gang en mandag kveld med ballong. Tirsdag morgen falt den ut,4cm åpning. Ingen rier. Tok vannet i 11tiden. Fikk svake rier som stoppet opp. Fikk drypp i 14-tiden. Barnet kom 15.37. Jeg fantes ikke moden da de satt inn ballongen.

Jeg lå den natten på 2mannsrom,men det var ingen som brukte den andre senga heldigvis 😄

Fikk familierom etter fødselen 😄

Anonymous poster hash: 84d5c...e70

Skrevet

Jeg fikk etter 16dagers overtid (heldigvis ikke lovlig lengre) først ble jeg røaket, så fikk jeg tabletter, fikk beskjed om å gå så mange runder jeg trengte rundt sykehuset. Dette virket ikke, så fikk gele, og beskjed om å dra hjem å vente til noe startet😱

Fikk rier etter en time hjemme, men svake, fikk til nød lov å komme tilbake, måtte sitte i gangen.

Anonymous poster hash: 79396...baa

Skrevet

Jeg hadde maserier, men kom ikke i gang ordentlig. Så gikk vannet og da dro vi på sykehuset. Hadde litt lang vei, så fikk ikke lov å reise hjem pga vannavgang. Vi fikk være på fødestuen de første timene, men så ble jeg flyttet til et rom fordi de trengte fødestuen. Mener å huske det lå noen på rommet fra før. Etter noen timer fikk vi beskjed at jeg skulle settes i gang dagen etter. Så fikk vi rom på sykehushotellet. Det var veldig godt å få være for oss selv. Dagen etter gikk det flere timer før de tok meg inn for undersøkelse, og egentlig for sent på dagen til å sette meg i gang, sa de. Men ettersom det var halvannet døgn siden vannet hadde gått ble det bestemt at jeg skulle få igangsettelse.

Da jeg ble undersøkt så hun at jeg var blitt moden. Dermed fikk jeg drypp. Da startet riene omtrent med det samme. Fire timer senere var jeg mor :D

Anonymous poster hash: 1767c...ddd
Skrevet

Fikk alene rom. Ble lagt inn fredag ettermiddag med svangerskapsforgiftning. Lørdag formiddag klokka 10 fikk jeg tablett for å sette i gang fødsel. Kjente ingenting etter denne. Klokka 17, ny tablett. Vannet gikk 10 min etterpå og riene begynte. Fikk drypp fra ca 19 for å få sterkere rier. Ble forløst med ks 02.34. Dette fordi fødsel stoppet helt opp på 10 cm og fikk ikke pressrier. Samt seteleie så lav terskel for ks.

Anonymous poster hash: 2fb1f...d7d

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har vært på firemannsrom hele tiden, masse bråk og styr og ikke noe nattero.

Når vannet gikk ble jeg tatt med på fødestua, ok fødsel men var helt utmatta etter disse dagene...

HI

Anonymous poster hash: 99e18...19d
Skrevet

Jeg delte rom med ei annen dame, som var uke 27 og var sengeliggende. De kom og tok vannet mitt mens vi begge var på rommet og spiste frokost... Fikk ikke komme på fødestue før etter 6-7 timer

Anonymous poster hash: 13f6c...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...