Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 I går hadde jeg en litt lei episode i forbindelse med henting. Det involverte barnet mitt og en assistent som gjorde noe jeg var helt uenig i. Jeg fikk ikke tatt det opp der og da, siden jeg har tre barn jeg skal hente og to av dem kjempet om oppmerksomheten, mens hun siste var veldig lei seg og gråt. Da vi kom hjem og hadde roet oss ned, kom jeg frem til at jeg må snakke med barnehagen om det som skjedde så fort som mulig. Jeg ville helst snakke med assistenten selv, men hun var ikke der i morges, så da snakket jeg med ped. leder. Føler nå at jeg har sladret og at jeg burde ha snakket med assistenten direkte. På den andre siden syntes jeg det var viktig å ta det opp, så ikke dette gjentar seg i dag. Hva synes dere? Anonymous poster hash: e272c...19e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Vanskelig å svare på uten å vite hva det gjelder, hvor alvorlig det assistenten gjorde feil var... Småting skal det være unødvendig å gå til sjefen med, det kan man ta direkte med den det gjelder. Store overtramp bør tas opp skikkelig med øverste leder med en gang så de kan snakke om det internt og evt endre rutiner. Anonymous poster hash: f7c5a...a44
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tar ser alltid opp med ped.leder. Det er hennes/hans ansvar at de ansatte gjør som de skal. Og de skal ha beskjed om det er noe som skjer. Anonymous poster hash: e10d8...a13
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Vanskelig å svare på uten å vite hva det gjelder, hvor alvorlig det assistenten gjorde feil var... Småting skal det være unødvendig å gå til sjefen med, det kan man ta direkte med den det gjelder. Store overtramp bør tas opp skikkelig med øverste leder med en gang så de kan snakke om det internt og evt endre rutiner. Anonymous poster hash: f7c5a...a44 Skjønner hva du mener.. Samtidig tenker jeg at barnehagen bør fremstå som en enhet og med et felles verdigrunnlag, og hvis jeg som forelder opplever noe som jeg føler krenker mitt barn, så bør jeg kunne si fra til barnehagen, uten å vente til jeg tilfeldigvis treffer på vedkommende. 😊 Men det er vanskelig. Jeg ville ikke at jenta mi skulle oppleve det samme i dag, så da følte jeg at jeg måtte si fra. Anonymous poster hash: a1e7c...3e3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tar ser alltid opp med ped.leder. Det er hennes/hans ansvar at de ansatte gjør som de skal. Og de skal ha beskjed om det er noe som skjer. Anonymous poster hash: e10d8...a13 Du gjør det, ja? Da er det kanskje ikke så dumt. 😊 Anonymous poster hash: a1e7c...3e3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg opplevde det noen ganger da eldste var liten. Jeg tok det opp med ped.leder og fikk inntrykk av at det var riktig å gjøre. Nå var det gjentatte episoder med samme dame da.. Anonymous poster hash: a93f3...ad1
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Vanskelig å svare på uten å vite hva det gjelder, hvor alvorlig det assistenten gjorde feil var... Småting skal det være unødvendig å gå til sjefen med, det kan man ta direkte med den det gjelder. Store overtramp bør tas opp skikkelig med øverste leder med en gang så de kan snakke om det internt og evt endre rutiner. Anonymous poster hash: f7c5a...a44 Skjønner hva du mener.. Samtidig tenker jeg at barnehagen bør fremstå som en enhet og med et felles verdigrunnlag, og hvis jeg som forelder opplever noe som jeg føler krenker mitt barn, så bør jeg kunne si fra til barnehagen, uten å vente til jeg tilfeldigvis treffer på vedkommende. Men det er vanskelig. Jeg ville ikke at jenta mi skulle oppleve det samme i dag, så da følte jeg at jeg måtte si fra. Anonymous poster hash: a1e7c...3e3 Herregud! kan du ikke bare skrive hva du opplevde da?? Det er helt umulig å svare deg konkret hvis du ikke forteller hva dette dreier seg om. Det kan jo være alt en liten filleting, en sleivete kommentar til en alvorlig svikt i rutiner eller mangel på dømmekraft hos den det gjelder. her går det fra å være en "lei episode" til at abrnet ditt er krenket....... Og nei, du trenger ikke vente til du tilfeldigvis møter vedkommende. Du kan jo bare be om en samtale med den det gjelder. barnehagen har vel telefon? kan du ikke ringe og avtale tid? Anonymous poster hash: f90a1...1e9
februarprins2013 Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 ok.er jo ikke så lett og vite om det er riktig eller ei,når du ikke sier hva det gjelder
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tar alltid slike ting opp med ped. leder. Da slipper man ubehaget med å ta det opp med personen selv, dersom assistenten velger å gå til forsvar eller ikke ser hva hun gjør feil. Anonymous poster hash: 18127...cf8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har stort sett alltid tatt opp ting med pedleder... De hadde en skoleelev på utplassering der, som sa mye rart som skremte datteren min. Blant annet at hvis hun ikke kledde på seg hansker kunne hun få frostskader på fingrene slik at de falt av...! Gjorde ikke saken bedre at de hadde en ansatt med dysmeli... Sånt sladrer jeg glatt om! Jeg synes pedleder har rett til å få vite hva som foregår. Og det er hun som har ansvaret. Anonymous poster hash: 479db...8ea
Iiiiik Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg liker best hvis folk er misfornøyde med jobben min at de tar det opp direkte med meg. Hvis de går rett til sjefen, må det være fordi jeg har gjort en alvorlig feil og at kunder vil bli alvorlig skadelidende hvis jeg gjør feilen flere ganger. Det må vel være normen i barnehagen også, at assistentene selv får mulighet til å korrigere seg hvis det er mulig.
Kamomille Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tar alltid slike ting opp med ped. leder. Da slipper man ubehaget med å ta det opp med personen selv, dersom assistenten velger å gå til forsvar eller ikke ser hva hun gjør feil. Anonymous poster hash: 18127...cf8 Du skal slippe ubehaget ved å ta opp ting med den det faktisk gjelder? Når man fremsetter en klage (for i realiteten er det faktisk det man gjør, selv om ordet klage høres veldig negativt ut), så skal den det gjelder ALLTID få anledning til å forsvare seg eller komme med sin versjon av saken. At du mener en ansatt gjør noe feil, er ikke det samme som at du nødvendigvis har rett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå