Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Har hatt kløe og spreng i et bryst av og på i flere mnd. Leste nettopp at dette kan være tegn på brystkreft. Synes det er vanskelig å sjekke brystene. Vet ikke hva som er farlige kuler og hva som er melkekjertler. Både mormor og bestemor har hatt brystkreft og fjernet brystet (rundt ca 70 års alder). Jeg føler meg helt frisk og er bare 32 år. Burde jeg gå til lege? Anonymous poster hash: eabc0...afd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 ja! Anonymous poster hash: 6f342...49a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Ja, forandringer i brystene bør sjekkes av lege. Det beste er å sjekke brystene sine rett etter at du har hatt mens, da er det ikke hormonelle forandringer i brystene pga syklusen din. Finner du en kul da må den sjekkes, melkekjertler kjennes ikke som kuler men mer som litt buklete innhold bare, kjenner du kuler må du ta en mamografi. Ring legen du, særlig når det er flere tilfeller av brystkreft i familien bør du være flink til å følge opp dette. At du føler deg frisk betyr egentlig ingenting, man blir ikke nødvendigvis syk før det er altfor seint å redde deg fra kreft. Anonymous poster hash: a13f2...5a8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Ska ringe legen å høre. Sjekket brystene i dusjen nå i stad og fant 2 kuler ca 0,5 cm i str som jeg kan flytte mellom fingrene. De er ikke ruglete men som små erter. Ble litt stressa nå kjenner jeg. Håper d bare er fettkuler! Anonymous poster hash: eabc0...afd
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Hei ja du bør gå til lege... men skjønner at det er vanskelig..... hadde utsatt det selv. For å roe ned: Jeg er en "kuleperson".... Får kuler kontinuerlig, og har sjekket det mange ganger. Når du kjenner på kulene er det bra hvis de er runde (og ikke ruglete) samt at du kan bevege på dem (at de ikke er steinharde). Fikk sikkert 5-6 kuler i det ene brystet en gang... etter 1 måned svulmet de opp og ble en stooooor kul. Måtte gå på antibiotika i flere uker :/ huff... Sikkert ikke farlig! men sjekk dem hvis du klarer Anonymous poster hash: 98ef0...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå