Gå til innhold

Trene når man har lungebetennelese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen feber, har ikke hatt på en uke.

Går på antibiotika.

Har hodepine hele dagen, til og med med paracet.

Har knitring i brystet, og hveselyder.

Rullende hoste uten at noe av grumset kommer opp.

Farlig å trene?

Anonymous poster hash: 96bce...621
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent nå for guds skyld til du er restituert da, en skikkelig lungebetennelse kan gjøre deg slapp og tungpustet i månedsvis, det hjelper ikke på tilhelingen at du presser deg på trening (hvordan orker du tenke på å trene når de knitrer i lungene og du sikkert blir anpusten bare av å gå opp trappa?).

Gi kroppen tid til å bli frisk!

Hilsen ei som fikk ME etter en kraftig lungebetennelse, jeg ble aldri helt frisk igjen.

Anonymous poster hash: 48914...3d6
Skrevet

Hvis du orker å trene må du være på bedringens vei!

Jeg trente også når jeg hadde lungebetennelse. Den treninga besto av å gå så fort opp trappa at jeg ikke tissa på meg på vei til do...

La kroppen få hvile du.

Anonymous poster hash: 3aa24...dbf

Skrevet

La kroppen få hvile

Anonymous poster hash: 6ba3f...820

Skrevet

la kroppen hvile,ellers kan du utvikle noe annet i lungene,husker ikke navnet

Skrevet

Neida, er ikke sånn at jeg orker tanken på trening. Blir tungpustet av å gå opp trappa ja… Bare trenger å høre at man ikk skal trene selvom man ikke har feber. Sliter litt med å være treningsnakoman skjønner….

Hvor lang tid gir man det da?

Skrevet

Kjenner til følelsen... Når du kjenner at du kan anstrenge deg uten å ville hoste eller bli veldig anpusten, så kan du begynne å trene FORSIKTIG ;)

Du vil jo ikke bryte ned kroppen, sant?

Anonymous poster hash: 0c710...b60
Skrevet

At du i det hele tatt kan spørre om dette? I krisesituasjon ville jeg gått en kort tur med bikkja fordi jeg må, men ville aldri trent... Å trene når man er syk er som å be om og ikke bli frisk...

Anonymous poster hash: 6871c...bd0

Skrevet

Hvorfor skal du trene når du har lungebetennelse?

Skrevet

Neida, er ikke sånn at jeg orker tanken på trening. Blir tungpustet av å gå opp trappa ja… Bare trenger å høre at man ikk skal trene selvom man ikke har feber. Sliter litt med å være treningsnakoman skjønner….

Hvor lang tid gir man det da?

Du sliter nok ikke bare LITT med å være treningsnarkoman. Lungene dine er fulle av slim og snerk, du har redusert lungekspasitet og kroppen trenger det den får av luft til å bli frisk, ikke til å bruke krefter på trening. Legg deg under dyna og vent til knitringa har sluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...