Gå til innhold

Hva gjør vi med mobberen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips som VIRKER for å takle en gutt som mobber og holder utenfor min gutt på 8?

Vi har vært i dialog med skolen men alt går så saakte... Han har venner på fritiden men ingen å være sammen med på skolen? Vært sånn i snart et år.

Anonymous poster hash: affb6...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør skolen, da? Har de satt opp en skriftlig plan for å løse problemet? Har de satt igangt tiltak på skolen? Hvis ikke så er det der dere må satse. Skolen er pliktig å ta tak i dette, og hvis de ikke gjør det - gå til de som er ansvarlig i kommunen. Vis til all kommunikasjon med skolen og at ikke nok skjer.

Jeg vet det ikke var dette du spurte om, men jeg tror ikke dere kommer så langt uten at skolen kommer på banen.

Men ellers kan dere kanskje snakke med andre foreldre og prøve å få klassekompiser til å leke sammen med gutten din utenom skolen, be dem med på overnatting, tur eller annet. Gjerne sammen med de andre guttenes foreldre også. Lage et miljø og forhåpentligvis vennskap utenfor skolen med klassekompisene som da vil bestå også på skolen.

Men jeg ville slått i bordet overfor skolen og krevd fremdriftsplan! Hjelper ikke det så tru med å gå til media, og vis gjerne til andre tilfeller i det siste hvor ansvarlige på skoler er blitt straffet for ikke å ta mobbing på alvor!

Håper dere finner en løsning raskt for gutten din sin skyld!

Anonymous poster hash: d6886...ae1
Gjest Antarctica
Skrevet

Gi de to guttene suksessopplevelser sammen. Hjelp dem å bygge en allianse, der begge er innenfor.

Skrevet

Meld det inn som mobbesak til inspektør! Når din gutt er på skolen, er det skolens ansvar at han har det godt og trygt og er inkudert i det sosiale fellesskapet! 

Anonymous poster hash: f17d4...7fd
Skrevet

Gutten din må tøffes opp så han tørr stå opp for seg selv. Selvtillit er alfa omega! Ellers tror jeg jeg hadde ringt foreldrene hans og invitert gutten med på kino feks. Finn på ting med de, men du må være sammen med de hele tiden. Inviter og inviter samtidig som sønnen din står opp for seg selv så ordner det seg nok

Anonymous poster hash: 02c62...e1e

Skrevet

Har dere snakket med foreldrene hans?

Anonymous poster hash: 24c91...63a

Skrevet

Be om enkeltvedtak, jamfør opplæringslovens §9, og klag til fylkesmannen dersom det ikke følges opp

Anonymous poster hash: 15c7c...2b1
Skrevet

Noen som har noen gode tips som VIRKER for å takle en gutt som mobber og holder utenfor min gutt på 8?

Vi har vært i dialog med skolen men alt går så saakte... Han har venner på fritiden men ingen å være sammen med på skolen? Vært sånn i snart et år.

Anonymous poster hash: affb6...f58

Ikke gi deg! Du krever skriftlige tiltak, rapporter og tid for evaluering. Det bør skje kjapt. Du krever vedtak 9a-3 vedtak, og du henger på skolen og læreren som en igle!

Det skal brytes negative mønster hos det gitte barn mobberen, innvirkning på klassen, det skal bevares de relasjonene ungen har, og hjelp til å lage nye.

Første bud er hod klasseledelse, uroklasser er grobunn for obbing.

Anonymous poster hash: 96547...478

Skrevet

Rart hvor mange som mener at man skal tvangssosialisere mobbeofferet med mobberen. Hadde dere som voksne godtatt å tvangsomgås med noen som mobber dere og gjør livet deres kjipt? Don't think so...

Anonymous poster hash: 9b86b...eb5
Skrevet

Det her blir fra den andre siden men da vi fikk tlf fra rektor at vår gutt hadde vært med på mobbing tok vi kontakt med mobbeofferets foreldre.

Vi og vår gutt dro på besøk til den andre gutten noen dager etter. Først ba gutten vår om unskyldning og så lekte de fint etterpå. I etterkant har vi bedt med oss den andre gutten med på kino og vår gutt har vært på besøk hos han igjen.

De er ikke bestevenner men ser på hverandre som kamerater.

Hi, håper du kan få med mobberens foreldre med på noe dånt. Det er innmari kjipt å få vite at ungen din har plaget andre, vi var ihvertfall veldig interessert å få gjort godt igjen så langt det var mulig.

Gutten vår er 7 år.

Anonymous poster hash: 28a05...c50

Skrevet

Jeg er så politisk og pedagogisk ukorrekt at jeg hadde bedt barnet mitt ta igjen. 
Har en bekjent, hvis datter blir plaget av ei på skolen fordi foreldrene er skilt. Jeg foreslo for mine bekjente at jenta kunne ta igjen. Finn noe hun er bedre enn mobberen i.

Eks.
Mobber: "hahaha, du har skilte foreldre, er de ikke glad i deg eller?"

Mobbeoffer: "ja, de er skilt, men jeg klarer iallefall å kaste en ball. Kanskje du skal øve litt på det i stedet for å plage andre?"

Anonymous poster hash: 1c0cd...638
Gjest Antarctica
Skrevet

Rart hvor mange som mener at man skal tvangssosialisere mobbeofferet med mobberen. Hadde dere som voksne godtatt å tvangsomgås med noen som mobber dere og gjør livet deres kjipt? Don't think so...

Anonymous poster hash: 9b86b...eb5

Var det mange som syntes det? Jeg så bare meg her. Og jeg foreslår det fordi jeg har sett det funke hos barn i den aldersgruppa. Hvis man som 8-årig ikke er bestevenner kan man ikke være venner som 9-åringer, tror du? Er et uvennskap hogd i stein?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...