Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Hvor tidlig kan dette læres. Skjønner at det er individuelle forskjeller men 4-åringen min sitter oppå meg omtrent og vil strikke. Ga henne noen pinner og et nøste en dag men hun fikk jo selvfølgelig ( ? ) ikke til. Men i dag også maser og styrer på. Jeg sa jeg skal lære henne når hun blir eldre men hun gir seg ikke, hehe. Noen som har klart å lære så små barn strikking? Vits i å prøve og evt noen tips til hvilke pinner osv? Hun er såå sta.. Anonymous poster hash: 57d7f...1e8
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg vet jeg har sett barne-begynner-strikkesett på den lokale strikkebutikken. Litt større pinner, og helt enkle mønster. Om hun vil, så la henne få prøve. Det er jo bare super motorisk trening Jeg tror jeg var fem da jeg prøvde. Første 5-7 cm av skjerfet ble ganske fine, men så ble det nesten dobbelt så bredt de neste 3-4 cm, jeg hadde begynt å tenke og trodde jeg måtte få med alle maskene... og la ut uten å forstå det. Men så ble jeg også bare vist, hjulpet med de første omgangene og så overlatt til meg selv. Knall rødt og irrgrønt i ujevne striper... ser det fremdeles for meg La henne få prøve Begynn enkelt, kanskje et skjerf til en dukke eller bamse? Anonymous poster hash: 82ad6...164
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Da skal jeg sjekke på garnbutikken i byen Ser liksom bare ikke for meg at hun skal greie å strikke en maske en gang men mulig jeg er pessimistisk...får vel la henne prøve, hun blir nok veldig fornøyd da Anonymous poster hash: 57d7f...1e8
Gjest Antarctica Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Da skal jeg sjekke på garnbutikken i byen Ser liksom bare ikke for meg at hun skal greie å strikke en maske en gang men mulig jeg er pessimistisk...får vel la henne prøve, hun blir nok veldig fornøyd da Anonymous poster hash: 57d7f...1e8 Gi henne noen midlertidige treningsoppgaver som f eks å fingerhekle og å strikke "hestetaum" på stor trådsnelle?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Min 6-åring har akkurat lært enkel strikking. Litt usikker på om det hadde funket når hun var fire.... Anonymous poster hash: 6cbc0...b6b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Takk for tips. Hestetaum har jeg ikke hørt om? Fingerhekling prøvde vi litt men det ville hun ikke...bare strikkeeee Anonymous poster hash: 57d7f...1e8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg hadde datteren min på fanget. Vi holdt i pinnene begge to og strikket sammen. I tillegg strikket jeg litt i skjul så prosjektet ikke skulle bli alt for stort. Hun bestemte garn og vi byttet ofte. Etter hvert strikket hun litt alene. Nydelig skjerf til lillebror i rosa og gult 😀 Anonymous poster hash: 433d3...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå