Gå til innhold

Lære små barn å strikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan dette læres. Skjønner at det er individuelle forskjeller men 4-åringen min sitter oppå meg omtrent og vil strikke. Ga henne noen pinner og et nøste en dag men hun fikk jo selvfølgelig ( ? ) ikke til. Men i dag også maser og styrer på. Jeg sa jeg skal lære henne når hun blir eldre men hun gir seg ikke, hehe. Noen som har klart å lære så små barn strikking? Vits i å prøve og evt noen tips til hvilke pinner osv? Hun er såå sta..

Anonymous poster hash: 57d7f...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet jeg har sett barne-begynner-strikkesett på den lokale strikkebutikken. Litt større pinner, og helt enkle mønster.

Om hun vil, så la henne få prøve. Det er jo bare super motorisk trening :)

Jeg tror jeg var fem da jeg prøvde. Første 5-7 cm av skjerfet ble ganske fine, men så ble det nesten dobbelt så bredt de neste 3-4 cm, jeg hadde begynt å tenke og trodde jeg måtte få med alle maskene... og la ut uten å forstå det. Men så ble jeg også bare vist, hjulpet med de første omgangene og så overlatt til meg selv. Knall rødt og irrgrønt i ujevne striper... ser det fremdeles for meg ;)

La henne få prøve :)

Begynn enkelt, kanskje et skjerf til en dukke eller bamse?

Anonymous poster hash: 82ad6...164
Skrevet

Da skal jeg sjekke på garnbutikken i byen :) Ser liksom bare ikke for meg at hun skal greie å strikke en maske en gang men mulig jeg er pessimistisk...får vel la henne prøve, hun blir nok veldig fornøyd da :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Da skal jeg sjekke på garnbutikken i byen :) Ser liksom bare ikke for meg at hun skal greie å strikke en maske en gang men mulig jeg er pessimistisk...får vel la henne prøve, hun blir nok veldig fornøyd da :)

Gi henne noen midlertidige treningsoppgaver som f eks å fingerhekle og å strikke "hestetaum" på stor trådsnelle?

Skrevet

Min 6-åring har akkurat lært enkel strikking. Litt usikker på om det hadde funket når hun var fire....

Anonymous poster hash: 6cbc0...b6b

Skrevet

Takk for tips. Hestetaum har jeg ikke hørt om? Fingerhekling prøvde vi litt men det ville hun ikke...bare strikkeeee :P

Skrevet

Jeg hadde datteren min på fanget. Vi holdt i pinnene begge to og strikket sammen. I tillegg strikket jeg litt i skjul så prosjektet ikke skulle bli alt for stort. Hun bestemte garn og vi byttet ofte. Etter hvert strikket hun litt alene. Nydelig skjerf til lillebror i rosa og gult 😀

Anonymous poster hash: 433d3...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...