Gå til innhold

Jeg har en mann som..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som røyker marihuana og klarer ikke få han til å forstå at han må slutte!!! 😣😞

Nesten hver dag, vi var langt inn i forholdet før jeg fant ut hvor ille det var!

Hva kan jeg gjøre for å få han til å innse han må slutte!? Må jeg gå så langt at jeg melder min egen mann til politi?

Fortvilt frue 😭

Anonymous poster hash: a296d...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn? I så fall må du du sette hardt mot hardt. Han må søke hjelp for sin avhengighet, han må kutte og levere urinprøver flere ganger i uken. Og du bør gjøre dette i samarbeid med barnevernet for å legge mer press på ham. Han bør trolig også flytte ut inntil han har behandlet rusmisbruket sitt.

Om dere ikke har barn ville jeg ha avsluttet forholdet. Hadde ikke ønsket meg selv så vondt at jeg var sammen med en rusmisbruker.

Og ja, å melde ham til politiet er også en absolutt mulighet, men jeg ville i så fall ha rådført meg med politi og ev. barnevern først. Du kan ikke være sikker på hvordan han vil reagere på en ev. anmeldelse, så du må sørge for at du/barna ikke er alene når han får vite om anmeldelsen.

Anonymous poster hash: de382...b13
Skrevet

Ja vi har 3 barn. Et barn hver fra tidligere forhold og et barn sammen.

Hi

Skrevet

Ja vi har 3 barn. Et barn hver fra tidligere forhold og et barn sammen.

Hi

Da ville jeg ha ringt barnevernet i morgen og bedt om råd for hvordan du skal gå frem. Ring gjerne også politiet for råd.

Du kan ikke fortsette å være i et forhold med en mann som ikke vil slutte med ulovlige narkotiske stoffer. Det vil tale sterkt mot deg om bv får vite det på annen måte.

Ring i morgen og be om veiledning. Det kan også lette din situasjon, du står ikke alene, og mannen vil få kniven på strupen fra det offentlige som har barnas beste som ansvarsområde.

Husk at du har gitt mannen mange sjansen. Det er han som har valgt å ikke ta de sjansene du har gitt ham, da må han nå også ta følgene av det.

Skrevet

Kan man ringe og få veiledning anonymt??

Skrevet

Jeg hadde også en mann som gjorde dette. Ung og naiv som jeg var tenkte jeg at når vi fikk familie var det jo en selvfølge at man ikke holder på med slikt. Med jevne mellomrom ble han avslørt og lovte selvsagt røykestopp. Til slutt var all tillit borte.. Jeg sa: Nå søker du hjelp ellers mister du meg og barna IDAG! Han ringte familievernkontoret og vi fikk hastetime.

Tidligere har han virket likegyldig og kynisk (man blir det av langtidsbruk) men da vi kom på fvk var det som å se en ny mann. At han skulle sitte der og fortelle historien sin til en utenforstående profesjonell person som satt med makt (ift barnevern osv) hadde tidligere for meg virket utenkelig. Herregud som han skjemtes...! Og det var så jævlig godt å se. Og så ufattelig godt at noen tok min side og fortalte han et par alvors ord. Han hadde helt klart sett seg blind på alt i røykskyen sin.

Vi gikk ganske jevnlig i nesten et år i terapi på fvk. Han har nå vært rusfri i to år, og jeg har fått en ny mann. Heldigvis innså han hva han kom til å miste.. Tilliten har gradvis kommet tilbake og vi har det godt i dag.

Anonymous poster hash: 5dba4...e91

Skrevet

Kan man ringe og få veiledning anonymt??

Hvorfor skulle du gjøre det anonymt? Dette er ting du må ta tak i. Går du fra mannen så må du sørge for at han ikke får samvær uten at du har garantier for at han er og holder seg rusfri under samvær. Du trenger støtte i denne prosessen.

Om du selv kontakter bv så viser du også at du tar ansvar for dette.

Du kan jo alltids prøve å gå via fvk, men du bør likevel kreve flere urinprøver i uken - og langvarig terapi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...