Gå til innhold

Første svangerskapskontroll


Ananas89

Anbefalte innlegg

Hadde ikke den første svangerskapskontrollen før forrige uke, da var jeg 13+4. 

I ettertid har jeg begynt å tenke tilbake på den kontrollen. Jeg føler ikke at jeg fikk noe ut av den, nesten ikke noe informasjon. :frown:  Ikke ble det søkt om fødested, barnefar signerte ikke noe erkjennelse av farsskap. Følte meg egentlig som en byrde, da jordmor gikk ut og inn av kontoret for å få hjelp med dataprogrammet. Er det "lett" å få byttet jordmor? Hva fikk dere egentlig info om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ikke mye hyggelig ut. Jeg hadde det med legen min i uke 8 tror jeg. Det var blodprøver, utfylling av helsekort, søke om fødeplass etc. Det var ikke så magisk som jeg trodde det skulle være. Men, men så er det. Time hos jordmor har jeg ikke fått før jeg er I uke 17..Nå er jeg i uke 14. Det synes jeg er alt for dårlig. Bestilte time der for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skriver ikke under på farskap før barnet er født, det gjode iallefall ikke barnefaren (nå ektemann) til mitt barn men man skal jo søke på fødested, ta div. Blodprøver og fylle ut helsekort for gravide også snakke litt om forventinger til fødsel (har iallefall gjort det med begge mine). Første gang fikk jeg også ei "bok" om å være gravid, også litt annen informasjon tror ikke det skal bære vanskelig å bytte jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøver, ble veid, tok blodtrykk, fylte ut helsekort, søkte om fødested, gikk gjennom planen for resten av kontrollene, spurte om det jeg hadde av spm og fikk sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...